![]() |
Het Grote Bondscoach Topic
Praat hier over wie de nieuwe bondscoach moet worden. Wanneer het bekend is, kun je je mening geven. Ook over de assistenten kan gepraat worden.(Wouters stopt namelijk zeker)
In andere topics wordt er ook al druk gepraat over dit onderwerp, maar zoals jullie wellicht weten sluit het EK-deel dit weekend. Dus hier het 'nieuwe'' bondscoach-topic. Anders krijg je weer dat als er speculaties zijn er steeds weer nieuwe topics geopend worden, alleen maar lastig lijkt mij. Zoals bekend, Dick stopt er officieel mee. Ik zag vanmiddag Henk Kesler op tv. Volgens hem zal Willem van Hanegem 'het' niet worden. Geruststellende woorden uit Keslers zijn mond: we zullen iemand vinden waar iedereen tevreden over zal zijn. Hij wilde echter niet in gaan op de eventuele benoeming van Cruijff als 'adviseur'. En is er nu al meer bekend over Kees Jansma zijn eventuele functie? Genoeg stof tot een topic dunkt mij dus. Enkele namen: Co Adriaanse Marco van Basten Willem van Hanegem Johan Cruijff Foppe de Haan Huub Stevens Ronald Koeman Morten Olsen etc... |
Hoop Adriaanse of Henk ten Cate.
|
Ik hoop Co, in iedere poll komt die als winnaar uit de bus, laatst in de VI poll, Villa BVD Poll, en een onderzoek van Maurice de Hond, toch niet de minste...
|
Fuck Co.. Forza Johan Neeskens
|
Cruijff lijkt me practig, maar die begint daar niet aan vrees ik.
Adriaanse heb ik het niet zo op. Ik vind 'm arrogant, terijl dat in z'n geheel niet gepast is - hij heeft (vind ik nog steeds) grandioos gefaald bij Ajax. (n) Marco van Basten vind ik wel een grote gok. Laat hem nou eerst maar eens als club coach aan het werk gaan. Ik denk wel dat hij het kan, daar niet van. Maar alles op z'n tijd. Ronald Koeman, zou kunnen, maar ik zie hem persoonlijk liever bij Ajax. :) Foppe de Haan, als die zou willen lijkt het me wel een geschikte kandidaat. Maar ik weet niet of hij wel goed bij de spelers in de smaak valt. Eigenlijk vind ik dat Rijkaard het wel mag proberen. Die heeft het toch uiteindelijk niet zo slecht gedaan in 2000. Is in de tussen tijd wat ouder en ervarener. Kent de spelers. Is zelf een goede voetballer geweest in een goude generatie. Het lijkt me geen slecht idee. Ook niet als hij het samen met Ten Cate zou doen trouwens. (y) |
Het falen van Co bij Ajax valt nog te bezien. Ik geloof dat hij 1ste of 2de stond toen hij ontslagen werd. In de jeugd heeft hij goede dingen gedaan voor ajax als hoofdopleidingen. Verder heeft hij jongens als Nigel de Jong, John Heitinga, Rafael van der Vaart en Wesly Sneijder een kans gegeven bij het eerste.
Ronald Koeman werd met hoegenaamd hetzelfde team kampioen. Dat is geen lof voor Ronald, maar lof voor Co die de basis legde. Koeman had 2 miskopen, maar het functioneren van Koeman staat niet ter discussie, terwijl zijn 'opstelling' keuze voor Brugge-uit Ajax de CL koste. Niet de titel maar wel de 2e ronde. Als persoon vind ik Co wel te negatief, maar ik vind niet dat hij gefaald heeft als trainer van Ajax. Of hij geschikt is als bondscoach ik weet het niet. Johan Neeskens zou ik i.i.g. niet nemen. Marco lijkt me wat onervaren als coach. Olsen lijkt me niet realistisch eveneens als van Hanegem en Cruijff. Foppe zal het ook wel niet worden. Uiteindelijk zal het wel tussen Co en Marco gaan.....Ben wel benieuwd hoe Cruijff als 'hulpman' op de achtergrond met Co om zou gaan als dit eventueel het geval zou zijn, dan krijgt Kees Jansma ook opeens een heel leuke functie...... |
Waarom wordt Cruijff toch steeds genoemd? Hij doet het toch niet, en dat zegt ie zelf ook steeds.
Mij lijkt Morten Olsen wel een goede trainer. Een keer op tv werd gezegd dat hij met zijn Denemarken mooi aanvallend voetbal heeft gespeeld. Dat ligt Nederland ook wel. Daarnaast is hij de taal machtig en heeft hij voldoende ervaring. Want waarom van Basten? Omdat ie de A1 van Ajax getraind heeft? Kom, eerst een beetje ervaring lijkt me wel OK.... |
Cruijff krijgt misschien een andere functie binnen de K.N.V.B. en ontdanks dat hij het niet zal doen, zien veel mensen in hem de ideale bondscoach.....Ik zou hem ook wel eens aan het werk willen zien, helaas zal dit dus niet realistisch zijn....
|
Van mij mag het wel iemand zijn van het kaliber, Maaskant, Vloet, Jans.
|
Ik hoop (heb ik al eerder aangegeven) dat de KNVB een ontiegelijke schurft hekel heeft aan Adriaanse... Dan blijft hij in ieder geval lekker hier in Alkmaar om voor Europees succes te gaan zorgen. :D
Ik weet ook zeker dat Adriaanse niet de juiste persoon is om Oranje te leiden. Mijn top 3: 1. Stevens 2. Van Basten 3. Hiddink |
Morten Olsen
|
Ik hoop eigenlijk Koeman, maar hij wil niet:(
Die oude coach van Heerenveen dan! Die is goed :eek: (y) |
foppe de haan bedoel je
ik hoop: 1) cruijff 2) van basten 3) neeskens |
maar morten olsen of scolari vind k ook goed :o
|
Cruijff wil niet, Koeman zit bij Ajax... dan zou ik Van Basten kiezen. Of Vanenburg misschien?
|
fope de haan hoop ik, maar ik denk niet dat dat er in zit.
|
Hopelijk Ten Cate, hij houdt van de Nederlandse stijl dus lijkt hij me geschikt.
|
Citaat:
Dan krijg je weer zo'n verdedigend zooitje... |
Citaat:
Zijn allebei echte clubcoaches... Ik zie graag foppe de haan beginnen. Die kan echt wel fucking veel bereiken, weet ik zeker! |
Ronald Koeman
omdat dat wel goed is voor de ajax jeugd en dan mag onze co adriaanse ook wel..want hij heeft een erg goede kijk op voetbal en kan goed een 'team' kweken en dat heeft men nodig om ver te komen tijdens grote toernooien |
Citaat:
Floppe zie ik liever niet, maar dat heb ik al vaker uitgelegd ;) :p |
Citaat:
|
Ten Cate is misschien wel een goed idee, hoewel die pas een jaartje in Barcelona zit en vast nog wel wil blijven daar. Wel relaxter dan om in Hilversum te werken of waar de KNVB ook zit.
Rijkaard mogen ze van mij ook terughalen, die vond ik niet slecht, en dat is degene samen van Koeman met de meeste ervaring van de Gouden Generatie. Of Otto Rehhagel, die houdt van aanvallend, fris voetbal ;) |
KNVB zit in Zeist. :o
|
adriaanse iig niet
marco lijkt me wel wat maar alleen omdat cruyff dat ook vindt :o ten cate vind ik persoonlijk een held dus die mag ook wel |
Citaat:
Zullen best aardige coaches zijn.. Maar ze zijn nietecht heel bekend.. Dus dan gaan gaat men denk ik wat sneller morren bij tegenvallende resultaten |
Maaskant vind ik nog niet eens zo onaardig, maar bij wiljan vloet vraag ik me altijd af of die jongen zelf wel iets van voetbal weet....
|
Leo Beenhakker :)
|
Frans BeckenBauer :o
:D |
Leo Beenhakker is toch net weg bij zijn club? Hij is beschikbaar :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
koeman : word het niet, heeft zelf al te kennen gegeven dat hij voorlopig nog niet weg wil bij AJAX
Cruiff zal het ook niet doen, heeft ook al te vaak bedankt, en hij heeft al een paar jaar kritisch commentaar gegeven, een carrierre als bondscoach (van nederland) zou zijn image waarschijnlijk schaden. Van Basten : kan het worden maar heeft weinig tot geen ervaring als trainer.. Foppe : is een optie maar heeft niet mijn voorkeur Neeskens : zal het waarschijnlijk niet worden denk dat de keuze Adriaanse gaat worden, hij liep bij dit EK ook al met z'n grote bek voor aan, laat CO het maar een keer worden.... |
Citaat:
|
lol Leo Beenhakker :D :(
*rent weg uit topic* |
Citaat:
|
of Koning Otto!!!!!!!!!!!!!!! :cool:
of nee, die heeft net bijgetekend geloof ik... |
Citaat:
maar ik zeg ook niet dat hij het moet worden, maar van de 3 genoemde namen lijkt hij mij de beste keuze i.h.g. dat, dat aan de orde zou zijn.... |
Citaat:
Potatoe, potatoe... (mmm, dat werkt niet als je het schrijft) |
Citaat:
|
Marco van Basten:"wil nog nie
cruijff ook niet stevens heeft net een nieuwe club van hanegem wil de knvb niet ten cate zit lekker in barca adriaanse...... tsja koeman wil ook nog niet... blijven dus eigelijk foppe de haan en adriaanse over, als morten olsen het gaat doen zou ik het belachelijk vinden...... een nationaal elftal moet door een nationale coach onder zijn hoede worden genomen..... als ik zou moeten kiezen tussen de haan en adriaanse wordt het toch adriaanse denk, ook al vind ik hem een onwijze, arrogante eikel |
Citaat:
Nee, het wordt de Haan... |
Citaat:
|
Ik heb dit verhaaltje zo niet gevolgd. Ik weet dat Dick gestopt is, maar daar stopt het dan zo bijna bij...
Er is dus nog niemand nieuw??? |
Citaat:
|
Rudi Voller :p
|
Cruijff heeft geadviseerd aan Henk Kessler om het duo Van Basten-Van 't Schip te nemen. Momenteel zijn deze 2 heren werkzaam bij Jong Ajax.
|
Citaat:
|
Mark Wotte, ahgr :evil: die man is zo overschat, heeft bij Den Bosch, Ado, Willem 2, Jong Oranje en nu als TD bij Feyenoord nooit wat gepresteerd.. :o
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |