![]() |
Wat vind je er van? (Nog maar begin)
hej, het is nog maar begin. eerste idee is dit, heb hem nog niet echt veder uitgewerkt. maar wou graag weten wat jullie er van vinden.
Wanneer kun je zeggen wat je denkt? Zonder dat er anderen zijn, Anderen die een andere mening hebben. Andere prioriteiten Die hun menig belanrijker vinden dan de jouwe Als je dan durft te zeggen wat je denkt Zonder dat je beng bent om een ander te kwetsen Een ander te raken met woorden die uit je mond komen Wanneer zou dat zijn? Zoveel mensen Die zich allemaal verschuilen Achter maksers Maskers van woorden, daden Mensen die bang zijn voor de waarheid Als jij er niet meer bang voor bent Zal er altijd iemand blijven Die er wel angst voor heeft Zou hij ooit zich durven uiten? Kun je tegen hem dan ook eerlijk zijn? Zo eerlijk dat je hem waarschijlijk kwetst? Kun je daarmee leven? Met een schuldgevoel Dat uit je eigen mond is voort gekomen Er zullen er maar weinig zijn En die weinige zullen een constante strijd hebben Met zichzelf Met andere Met het ongeloof over de eerlijk die ze hebben Bedrog van mensen die niet eerlijk kunnen of willen zijn Met iedereen die zich blijft verschuilen Verschuilen achter een leugentje voor eigen bestwil Want daar is toch niks mis mee als je een ander niet kwetst? |
Ik denk dat het een goed begin is, maar dan ook echt een begin. Nu ziet het er nameliijk uit alsof je alleen nog hebt opgeschreven wat je wilt gaan schrijven; de boodschap dus. Het staat er alleen nog niet echt in gedichtvorm, maar echt nog maar in hersenspinsel vorm krijg ik het idee.
Misschien een paar tips :): - Niet alles hoeft persé onder elkaar alla 'en toen en toen en toen' of 'ik denk dit en dit en dit', maar verpak het eens in een geheel nieuwe versie! Pas de regellengte flink aan, maak deze wat regelmatiger ten op zichte van het hele gedicht, maak gebruik van een nette strofeopbouw en verwoord het eens geheel anders (beeldspraak ed.). - Rijm zou denk ik best goed in te passen zijn, aangenomen dat je ongeveer deze vorm wilt aanhouden. Vaak heeft dat een leuk effect, en bovendien draagt het vaka bij aan het ritme. Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke versie wordt; ik denk iig dat je erg veel met deze inhoud kan, want de boodschap is in ieder geval duidelijk en goed. |
Ik sluit me volledig aan bij xineof
|
Wéér die maskers hè. Ik denk dat ik er ook maar eentje ga kopen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |