Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Pieter (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=894110)

Rint 07-07-2004 16:05

Pieter

Hallo mensen. Ik ben een meiske van 14 jaar en wil even mijn verhaal kwijt.
Bij mij op school zit een jongen in de 5e klas, genaamd Pieter.
Toen hij een tijdje begon met blowen, werd het steeds meer, en ging het steeds slechter met hem. Hij zit altijd alleen in de pauze op een trapje te roken, of hij staat bij een groepje die voor school altijd staan te roken. Verder had hij weinig contact met zijn schoolgenoten en was hij heel stil. Hij haalde ook al niet zulke goede cijfers. Nu zit ik op een gymnasium, en heb zowiezo al veel bewondering voor hem, omdat hij op z'n 15e in de 5e klas zit, en in niet zo'n goede situatie verkeerd.
In december 2003 verscheen hij plos niet meer op school. Hij was wel vaker een dag of 2 weg, maar nu had ik het gevoel dat er iets mis was. Na wat rond te hebben gevraagd, bleek dat Pieter voorlopig niet meer terug zou komen op school. Hij bleek opgenomen voor het blowen... en voor schizofrenie. Hier schrok ik heel erg van, omdat ik totaal niet had verwacht dat het zo ernstig met hem gesteld was! Ik heb hem met een vriend nog een kaart gestuurd, maar verder hebben we geen contact met hem gehad. De rector vraag ik maandelijks naar hem, maar die wil er weinig over kwijt. Nu is hij dus al 7 maanden weg, en ik hoorde laatst dat hij waarschijnlijk nooit meer terugkomt! Ik vind het echt heel erg, ook omdat het gewoon zo'n lieve jongen is, die dit niet verdiend. Ik weet dat hij beter wil worden, anders was hij niet naar zo'n kliniek gegaan. Het gaat echter zeer slecht met hem, en zijn toestand verbeterd maar langzaam.
Ik had gehoopt dat hij volgend jaar terug zou zijn, maar dit schijnt dus niet te gebeuren.
Dit was mijn verhaal, het lucht op om het even te delen met degenen die het lezen.

EZBlade_temp 07-07-2004 16:07

ja allemaal leuk en aardig, maar het wordt mij niet duidelijk wat jou relatie was tot die pieter.

Want als hij jou niet eens kende, dan is heel dit topic eigenlijk onzin

Rint 07-07-2004 16:09

Doet dat ertoe?

EZBlade_temp 07-07-2004 16:12

mja, ik wil best medeleven tonen, ookal vind ik het verhaal een beetje vreemd enzo. Maar ja als jij gewoon voor hem een buitenstaander bent ofzo, dan ben je gewoon een meisje die em heel erg leuk vond en dus stil verdriet om hem hebt, terwijl dat niet nodig is ofzo

Blenderhead 07-07-2004 16:22

He, ik ken een soortgelijk verhaal maar dan heet het mannetje 'Josje'

Footprint 07-07-2004 16:33

das vrij kut voor pieter
en vrij oninteressant voor hier

mijn vriend heet henk en zit in een afkick kliniek maar het is een heel aardige jongen

Type 07-07-2004 17:05

15 en in de 5e?
*kuch*

verder: awasielig. Maar ja, als je vatbaar bent voor psychologische aandoeningen die versterkt zouden kunnen worden door thc, moet je ook niet gaan blowen. simpel.

en aangezien dit topic niet echt een punt heeft... schluss.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.