![]() |
vogel gevonden
vanavond heb ik een vogel gevonden, vrij jong nog maar niet erg jong...
k kon m zo oppakken en zag toen dat zijn vleugeltje stuk was, aangezien een kennis van ons op de dierenambulance rijd besloot ik daar maar even heen te lopen. (hij woont vlak bij) en toen opeens liepen er ranzige beestjes op die vogel "door zn veren heen" en 2 daarvan liepen op mij, k heb ze weg gemept. nu hoort dit misschien overdreven, maar wtf waren dat voor beestjes? want k vond het echt smerig en ten 2e, ik ben al eerder met de dierenambulance in aanraking geweest, maar WAT een gedoe! je moet eerst contact met de politie opnemen want eerder kunnen zij niet iets doen. bélachelijk gewoon. is dit bij elke gemeente zo? de vogel heb ik overigens op aanraden gewoon in het veld gezet, misschien dat zijn ouders m komen halen ofzo, normaal had ik er wel moeite voor gedaan maar ik moest werken :( dus ik MOEST gewoon weg, egt klote! |
het kunnen verenluizen zijn geweest:)
Dat zijn luizen die alleen tussen de veren kunnen overleven:) |
Ja ik weet niet wat de toestand van dat vogeltje was, maar als hij een kapotte vleugel had en je zet hem op een open veldje, dan zijn katten natuurlijk wel een groot gevaar voor hem. Maar ik heb er verder niet zo veel verstand van. Die beestjes waren idd gewoon luisjes...
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, bij ons (regio kennemerland in noord-holland) kan je ze gewoon bellen. Vorige week nog gedaan, er was een zwerfkat aangereden hier in de straat. En dat beestje had zo'n pijn en was helemaal gestresst ( wel logisch natuurlijk). Toen hebben we ze gebeld en ze zijn hem binnen een kwartiertje op komen halen. |
vogelluis inderdaad.. Geen zorgen...t'is geen mens-zittende soort..
Zijn beestjes die tussen de veren zitten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17. |