![]() |
Krokodillentraan
Huil maar zachtjes, lieve kind,
Laat je tranen gaan. Het is wel goed, huil maar, Ik zal niet bij je weggaan. Verdriet in tere kinderoogjes, Angstig voor wat er is. Je begrijpt het niet, hoe kan je, Maar je voelt het, het is mis. Je troosten kan ik niet, Want ook ik ben radeloos en bang. Je voelt dat er iets veranderd is En een traan loopt over je wang. Drup drup, Krokodillentraan |
Geen kritiek?...
|
Mooi gedicht, maar 1 klein puntje: "Huil maar zachtjes, lieve kind,
" het is lief kind.:) |
behalve wat passport zei
Verdriet in tere kinderoogjes, Angstig voor wat er is. Je begrijpt het niet, hoe kan je ook , Maar je voelt het, er is iets mis zou ik deze strofe zo doen, voor de rest heel puik, mooi ritme en zinsbouw, duidelijk en begrijpbaar. goed bezig ave9 |
in het gedicht lijkt het of het een echt verdiet heeft, maar op het laatst staat er krokodillentraan.
naar mijn weten zijn krokodillentranen nep tranen, tranen om aandacht. |
volgens mij kan "lieve kind" wel. beetje ouderwets, maar volgens mij heb ik dat wel vaker gehoord. of ik moet opeens heel erg scheef zijn gaan denken.
vind je tweede strofe prachtig, die loopt echt perfect. die weizigingen van arp vind ik niet zo mooi, loopt minder mooi daardoor. Ook je eind is mooi, zo schijn, dat voegt hier echt iets toe vind ik. qua inhoud kreeg ik dezelfde verwarring als sunflouwer...:S |
Citaat:
|
Citaat:
|
Krokodillen tranen zijn volgens mij ook nep tranen, erg huilen om niks zeg maar...
Maar ik vind je gedichtje wel heel mooi:) |
Weggaan in de eerste strofe klinkt wat geforceerd.
Lieve kind = mooi. Tere kinderoogjes vond ik niet zo. Teer is een mooi woord dat je op de juiste manier moet gebruiken en voor mijn gevoel niet in combinatie met kinderoogjes. Ik vind het too much. De laatste zin: wat scootgirl en sunflouwer zeggen. Ik was er wel door geraakt. Ik had nl. medelijden met het kind. :o |
Citaat:
Maar dat wil niet beletten dat dit gedichtje prachtig is :) |
Citaat:
weg zal ik niet bij je gaan. naar mijn mening loopt dat beter. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |