![]() |
vraagje aanschaf platenspeler
hoi
ik wil al een tijdje een platenspeler aanschaffen, en nu moet het er toch eindelijk echt eens van komen.. Eigelijk heb ik verder niet zo veel verstand van enzo, daarom heb ik ff jullie hulp nodig... ik wil er ongeveer tussen de 200 en 300 euri aan besteden Welke zijn goed, welke slecht, gooede zaken om hem aan te schaffen?? tips zijn welkom(y) bvd |
je kan toch gewoon ergens in een tweedehandswinkel een kopen?
ik moet het zelf ook nog altijd doen, maar volgens mij moet dat wel kunnen en als je een dj-achtige platendraaier bedoelt, dan kan ik je niet helpen :p |
Nieuwe platenspelers kosten zowieso ene rib uit je lijf
|
Nee hoor, bij feedback hebben ze platenspelers onder de 200 euro. Zien er ook niet verkeerd uit. Mss moet je daar es langsgaan, want dan kan je volgens mij ook luisteren.
|
Citaat:
|
Of koop een tweedehandsspeler voor veel minder dan 200, of koop een echt goed ding voor een stuk meer dan dat - anders is die extra besteding mijns inziens nutteloos. Wil je er alleen mee beluisteren ?
|
ja alleen mee luisteren enzo
maarja het oog wilt ook wat:) |
Bah, tweedehands is veel mooier dan die nieuwe technicstroep.
|
wat versta jij onder 2dehands dan ongeveer??
toch zeker geen ding van 30 euro ofzo :| anyway ik vind die technics eigelijk wel mooi :cool: |
Citaat:
|
Thorens, maar die zijn in goede staat over het algemeen wel duurder dan 30 euro
|
Moet je eens kijken naar een platenspeler van Gemini, lage prijzen en toch professionele kwaliteit.
|
Die dingen zijn tegenwoordig DUUR.
|
Ik heb zelf n Luxman staan, enorm duur (in de tijd dat mn pa m kocht) en enorm goede geluidskwailiteit.
|
Citaat:
|
www.marktplaats.nl en koop een technics voor onder de 100 euro.
|
Citaat:
Het is zo dat er in het verleden kwalitatief betere producten op de markt waren voor een lagere prijs, maar het is niet zo dat er geen kwaliteit meer gemaakt wordt. Ja, 400 euro voor een technics, thorens oid is veel geld, maar dan heb je ook wat. Voor 200 euro heb je een nieuwe Project draaitafel en die is zn geld wel waard (y) Deze is het; www.project-audio.com/en/12com.html |
Thnx voor de reacties(y)
maarre king, is het aan te raden om es naar de Sirius in maastricht te gaan, aangezien die ook platenspelers/platen verkopen?? |
Citaat:
|
Citaat:
Soms moet je even de kop vervangen of werkt de arm niet meer zo goed, dan is het vaak aantrekkelijker om gewoon ergens anders weer een gratis ding mee te rippen. Of, zoals ik gedaan heb, van 3 aawe un niewe makuh. |
ik heb ook wle goeie dingen gejoord over Lenco...maar ik heb hier verder geen verstand van, dus meer kan ik er niet over kwijt
|
Ik heb zelf een Lenco, erg goed ding. Ik heb er gratis een omzettertje bijgekregen van phono->aux, zodat ik het op mijn versterker kon zetten. Het werkt allemaal perfect (:
|
Kheb hem van de kringloopwinkel en het is een prima ding (y)
|
Citaat:
|
Ik heb een luxman PD-441 voor een paar tientjes uitgehaald op de rommelmarkt. Ownt.
|
oke ff marktplaats checken(y)
maar weet iemand waar ik op moet letten ofzo?? |
je woonttoch in de buurt van maastricht n'est pas? ik heb mijn platenspeler (bang&olufsen) uitgehaald bij de zoom records op de groote gracht misschien dat je dat eens kan checken.
|
ligt er puur aan wat je er mee wil gaan doen, zolang je er niet mee gaat scratchen, pitsche ed en hard stampt zijn de meest simpele spelers geschikt (y)
|
Citaat:
|
Ben ik blij dat ik de Technics SL1200MKII heb, deze is universeel te gebruiken. Zowel voor disco alsook voor hifi toepassingen. (y)
http://www.hifibrasil.com/Technics-SL1200MKII.jpg |
Kijk hier eens. Meerdere platenspelers in verschillende prijsklassen en de meeste zijn niet van die DJ dingen geloof ik, misschien heb je er wat aan. :)
|
ooh dankjewel!:)
maarja, welke kan ik nu het beste pakken iemand? |
gewoon tweede handsje voor 5 a 10 euro.
|
ik zou voor sl'etjes 1200 gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aber natuurlijk !
|
dit dingetje heb ik dus voor 15 euro uitgehaald op de rommelmarkt:
http://www.screamy.net/luxmanpd441/ploat1.jpg http://www.screamy.net/luxmanpd441/ploat2.jpg http://www.screamy.net/luxmanpd441/ploat3.jpg :evil: dus ga gewoon naar de rommelmarkt, tenzij je wil gaan mixen. |
Citaat:
@ de topicstarter... Waarom kijk je niet eens op hifi.nl (Het forum). Daar zijn vele topics te vinden over platenspelers. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoewel je wat meer hulp zou kunnen krijgen bij een tweedehandszaak.
|
Citaat:
|
Citaat:
klopt en toch heb ik hem voor 100 euro daar gekochtt |
Technics SL-1200 :cool:
|
Citaat:
oh yeah:cool: daar heeft el-p(progressive hip-hop) zijn album mee opgenomen(y) |
449 zonder element bij thomann.de, aan de dure kant. als je toch een direct drive zou kopen kan je ook voor een synq gaan (of een kloon hiervan)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |