![]() |
Multomap of schriften?
Wat is handiger? Een multomap met blaadjes erin of schriften? :confused:
|
Dat is heel persoonlijk wat je fijn vind.
Ikzelf vind zo'n notitieblok met blaadjes fijn, ik schrijf alle vakken er gewoon door elkaar in en één keer in de week of twee weken, of als een hoofdstuk klaar is, doe ik ze thuis in een multomap bij het goede vak. Hoef je niet elke dag met je loodzware multomap te sjouwen, maar heb je ook niet dat je alle goede schriften mee moet nemen en losse blaadjes moet gebruiken als je je schrift een keer vergeet. Of terug moet bladeren in je schrift naar een algemene aantekening van drie weken terug. |
Ik vind schriften fijner, minder zwaar en je hebt alles meteen goed bij elkaar. En als ik er 1 vergeet schrijf ik t gewoon in een ander schrift en doe ik ik het er later wel bij.
|
Schriften zijn voor mij goed. :)
|
Citaat:
|
Ik gebruik altijd een map. Zo heb je alles bijelkaar voor alle vakken, en kun je gemakkelijk werkwijzers ed erin stoppen. Deze raak je hierdoor veel minder snel kwijt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga voor de collegeblokken.
|
Multomap, zodat je alleen een blok mee naar school neemt en het thuis bij het goede vak kan stoppen.
|
Schriften:)
|
De multomap met a4'tjes was, is en blijft voor mij heilig :D
|
Multomap lijkt me handiger en goedkoper, toch gebruik ik altijd schriften. Ach, ik hou van orde; bij elk vak een eigen schrift.
|
Een multomap is praktischer, maar ik gebruik schriften omdat die veel compacter zijn. :)
|
Multomap(pen), altijd alles bij de hand, kan veel in en je kan zo dingen toevoegen etc.
|
Maak er een Poll van! :D
|
Citaat:
|
Multomap met Blaadjes...
als je dan aantekeningen krijgt kan je het makkelijk bij onderwerp doen.. Bij mij op school (middelbare) adviseerde ze ook een multomap.. kreeg je dan een stencil van school wat bij Hoofdstuk 3 hoorde kon je dat er makkelijk bij doen |
ik heb een archiefmap voor elk semester en daarnaast schriften per vak. Sommige docenten delen elke week vier blaadjes uit en je moest eens weten wat voor bende dat wordt.
|
Het is per persoon verschillend wat je fijn vind...
Ik vind collegeblokken fijn maar schriften ook.. Bij ons op school moest je om even het "helenparkhurst introductie boekje" te citeren : 1 A4 schrift, 1A5 schrift, Multopmap 23 rings met lijntjes blaadje, ruitjes blaadjes en witte blaadjes... Dus hier gaan ze er van uit dat je continu je map gaat gebruiken.. Sommige docenten verplichten bij ons een bepaalde manier van werken omdat zij dat zelf prettiger vinden :). Ik denk dat je er zelf heel snel achter bent wat je fijn vind :). |
Op de middelbare school vond ik multomappen het handigste en op het hbo collegeblokken.
|
ik heb eigenlijk altijd schriften. Ik vind een multo gelijk weer zo groot om mee te nemen...
|
Ik gebruik ook collegeblokken... alleen ik haal er nooit blaadjes uit dus het is een onoverzichtelijke zooi :s
|
Op de middelbare school gebruikte ik meestal schriften (die ik, als het even kon, in de boeken stopte, ik kon ze dus alleen vergeten als ik de boeken ook vergat), heel soms een multomap. Nu gebruik ik alleen nog maar collegeblokken, min of meer op de manier die Konijn omschrijft, maar ik laat de blaadjes meestel in het collegeblok zitten tot ik een tentamen heb van dat vak (om de 8 lesweken ongeveer). Ik vind collegeblokken veel prettiger werken dan schriften of multmap, je hebt alles bij elkaar, maar niet zo'n loeizwaar en groot ding.
|
Ik gebruik altijd schriften. Mij kennende zal ik niks meer terug kunnen vinden en het te onoverzichtelijk worden als ik alles bij elkaar in een multomap deed
|
schriften
|
combinatie :p
een hele tas vol met schriften werkt niet bij mij. 't neemt veel ruimte in, ze gaan allemaal kapot en ik vergeet ze. Maar alleen een map is niet handig omdat ie zo vol zit en omdat dat nog wel eens een zooitje wordt. ik heb dus een map voor de vakken waarvoor ik niet zo veel hoef te maken (ne/fa/du/en/ma/lett/kcv), en hierin ruimte voor blaadjes die niet in m'n schrift passen of die ik het hele jaar nodig heb (planners met hoe je cijfer berekend wordt bv) Ik heb vier schriften voor vakken waar ik wel veel voor moet doen (na/sk/bi/la/wi), en/of waarvan ik alle aantekeningen etc bij elkaar wil hebben, zodat ik zeker weet dat ik ze niet kwijtraak. Oja, en mijn schriften zijn van plastic of dik karton meestal, want dan houden ze 't wat langer uit (y) |
map heb je maar 1 ding en kan heel veel in
|
Multomap! Zeker. Eerder gebruikte ik altijd schriften, en die raak ik altijd kwijt of vergat ik. Map is veel makkelijker, omdat je alles bij elkaar hebt. En zwaar valt ook best wel mee! En je kan er allemaal studiewijzers en dat soort dingen indoen. Die dingen raak ik anders altijd kwijt.
En gewoon zorgen dat je die map vaak leegt als een hoofdstuk is afgelopen ofzo, scheelt ook weer :) |
schriften, multomap niet doen!! word een gigantische zooi.
|
Ik gebruik meestal een collegeblok; belangrijke dingen doe ik dan thuis in een multomap. Zo'n grote elke dag meeslepen is nogal wat gedoe. Ik gebruik verder ook een kleine multomap, A5-formaat (schrift formaat dus), daarin maak ik opdrachten. (De grote map is meer voor aantekeningen en samenvattingen, die heeft dus ook niets op school te zoeken.)
|
Citaat:
|
gebruikte vroeger altijd schriften, maar sinds 2 jaar ofzo een multomap, vind ik veel handiger. Alle vakken bij elkaar, geen gedoe met schriften thuis laten liggen. En als een hoofdstuk van een vak afgerond is, haal ik het uit mn map, zodat het overzichtelijk en geen megagroot ding wordt.
|
atomaschriften,
je algemene notities kan je er makkelijk bijsteken, en het weegt niet zo zwaar :) |
Ik gebruik ook schriften, voor elk vak 1 en ieder vak heeft een bepaald kleur schrift ( niet dezelfde want werkt verwarrend en ongeordend voor mij ).
:p |
Multomappen roeleren de wereld :D
|
Op de middelbare school had ik altijd schriften, nu gebruik ik collegeblokken.
|
kzelf ga al jaren voor de multomap, kan ik gewoon elke dag in laten zitten, van schriften moet je er dan zoveel van aan schaffen, en dan vergeet je weeres een om mee te nemen.
Maarja tis voor ieder persoonlijk natuurlijk, de een vind dit fijner, de ander gewoon een schrift... |
1 of 2 schriften voor alle vakken. :D Of geen.
|
Citaat:
|
Uuuhm... wat is een collegeblok? :bloos:
|
Zo'n blok met een ringband, waar gewoon A4 blaadjes in zitten, die je er uit kunt scheuren en dan in een map kunt doen. Loop de eerste beste boekhandel/HEMA/supermarkt zelfs in, en je begrijpt wat ik bedoel.
|
Citaat:
|
Okè
|
koop gewoon schriften is
- overzichtelijkere - makkelijkere - lichterde |
schriften zijn handiger. is kleiner, overzichtelijker. en moeilijker om blaadjes kwijt te raken;)
maar je moet het allebei es uitproberen en kijken wat voor JOU fijner is. want het verschilt. de een heft liever een multomap de ander liever schriften. |
Ik gebruik een collegeblok, en dan doeik het in een multomap.
|
Schriften.
|
Ik wou zelf graag een map, maar mijn mentrix zei dat ik schrirften meost nemen
|
schriften :)
zo'n map word lood zwaar, is kut in je tas. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |