Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Vet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=895381)

Allisson 08-07-2004 19:08

Vet

Ik ben bijna 15 jaar en ik heb veel vet over mijn broek heen hangen aan de zijkant. Ik weeg 56 en dat is redelijk normaal denk ik voor mijn leeftijd en lengte (1,72).
Ik train nu al langer dan een half jaar op fitness. En ik heb er een betere conditie van gekregen en mijn lichaam is ook wat strakker geworden maar dat vet blijft en ik vind het super lelijk.. en buikspieroefeningen werken bij mij ook niet echt.

Ik hoop dat iemand een tip heeft!

Groetjes All.

Dzjes 08-07-2004 19:23

Eh, is niet lullig bedoeld,
maar mss een grotere maat kopen? :s

Verder, buikspieroefeningen doen.. En ben je er zeker van dat je vet eroverheen hebt hangen? Dat het niet gewoon vel is, of dat je je gewoon iets inbeeld?

Konijn 08-07-2004 19:26

Ik denk dat je gewoon vrouwelijke rondingen begint te krijgen, en daar valt echt niks tegen te doen. Je gewicht is onderin het 'gezond-gedeelte', je moet niet heel veel lichter worden hoor.
Als je lichaam strak is verder, kun je niet veel doen aan 'vet aan de zijkant', dat zijn nou eenmaal je heupen. En staat altijd beter dan dat je recht als een plank naar beneden loopt. (Maar dat is natuurlijk subjectief).

squat 08-07-2004 20:35

Met buikspieroefeningen zal je inderdaad niets aan dat vet doen nee. Je zal moeten dieeten als je van dat vet af wil. Dieeten betekent niet niets eten, zoek informatie erover voor je eraan begint.

MightyDuck 08-07-2004 20:43

Citaat:

squat schreef op 08-07-2004 @ 21:35 :
Met buikspieroefeningen zal je inderdaad niets aan dat vet doen nee. Je zal moeten dieeten als je van dat vet af wil. Dieeten betekent niet niets eten, zoek informatie erover voor je eraan begint.
Bro jij bent niet dé SQUAT van dbb.com maar volgens mij zit je daar wel ? :p

squat 09-07-2004 10:58

Jup. Wat zou squat hier nou moeten doen.

MightyDuck 09-07-2004 11:43

Citaat:

squat schreef op 09-07-2004 @ 11:58 :
Jup. Wat zou squat hier nou moeten doen.
De nieuwste pré contest tips opdoen :D

Katje 09-07-2004 12:16

Je hebt een mooi gewicht hoor, niks aan doen.
En ja, het zijn gewoon je heupen vrees ik, en het is natuurlijk niet mooi als er grote kwabben over je broek hangen, maar rondingen zijn niet verkeerd. Gewoon broeken dragen met een minder strakke 'bovenkant'.

Fade of Light 09-07-2004 13:22

Hint: STOP met buikspieroefeningen. Dat is een van de grootste misconcepties van de meeste mensen. Als je buikspieroefeningen doet dan train je je buikspieren, maar je verbrandt niet zoveel vet. Maar je moet juist dat vet weghebben! Lokaal vet verbranden door buikspieroefeningen gebeurt niet.

Oftewel: goed dieet en een goede manier om vet te verbranden (cardio-achtige dingen?) en stoppen met buikspieroefeningen, dan krijg je een plattere buik.

MightyDuck 09-07-2004 13:50

Citaat:

Fade of Light schreef op 09-07-2004 @ 14:22 :
Hint: STOP met buikspieroefeningen. Dat is een van de grootste misconcepties van de meeste mensen. Als je buikspieroefeningen doet dan train je je buikspieren, maar je verbrandt niet zoveel vet. Maar je moet juist dat vet weghebben! Lokaal vet verbranden door buikspieroefeningen gebeurt niet.

Oftewel: goed dieet en een goede manier om vet te verbranden (cardio-achtige dingen?) en stoppen met buikspieroefeningen, dan krijg je een plattere buik.

Het wil evenwel helpen als er een redelijke spiertonus is in de abs. Dat voorkomt dat hangerige uiterlijk van de vetmassa voor een groot deel. 2x per week buikspieren is overigens wel genoeg hoor :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.