![]() |
van te wild naar te rustig
Hoi,
Ik ben van kinds af aan altijd al een druk iemand geweest en niemand die me toen kon tegen houden dit heeft tot zo'n leeftijd van 16 geduurd. Ik wilde in de groep altijd de gangmaker zijn en altijd praten en lol maken en en keten enzow. Ik ben in de zomer toen ik 16 was 2 maanden depresief geweest en daar ben ik weer boven op gekomen alleen het lijkt alsof ik sinds dien veel meer in mezelf ben gekropen en nu steeds stiller word. Heb heel soms nog dat ik weer zo wild ben als toen maar dan komt heeel af en toe voor.. terwijl dat vroeger altijd zo was. Ik weet van mezelf dat relaties hierin grote rol heeft gespeeld ik ben toen depresief geraakt omdat een relatie van 7 maand uit ging. In de groep ben ik nu 1 van de rustigste en ik vind mezelf saai en ik heb het gevoel dat anderen dat ook vinden. Iemand ideen hoe ik weer wat wilder kan worden? Heb nu echt het gevoel dat ik te rustig ben. |
He,
Jouw verhaal komt me redelijk bekend voor. Zelf was ik ook altijd zeer druk en levendig, wilde altijd mensen aan het lachen maken, noem het maar op. Maar bij mij is het ook zo rond mijn 17 de jar minder geworden, ben nu 18, maar ik denk dat het ook te maken heeft met de pubertijd. Ik heb wel een vraag voor je, accepteer je jezelf zoals je nu bent? Want als het antwoord ja is, waarom wil je dan weer terug naar wie je vroeger was? Dingen in je leven vormen hoe je wordt en wie je bent. En je komt er vanzelf wel weer over heen, is ook een kwestie van de knop omzetten en gewoon weer leven. En wat andere denken..Laat ze maar denken.. Je komt er vanzelf overheen trust me. |
Hoi,
Ik begrijp denk ik wel dat je het moeilijk vind om je eigen veranderingen te begrijpen en te accepteren. Van wildebras naar rustig persoon is natuurlijk niet niks. Vanuit mijn perspectief denk ik dat die veranderingen misschien wel iets versneld zijn door je depressie, maar daar is niks mis mee! Zoals Sybje al zei: Ben je tevreden met jezelf of wil je een krampachtige poging doen (voor je vrienden?) om weer zo te worden als vroeger? Onthou dat veranderingen niet negatief hoeven te zijn. Vaak zijn ze juist positief doordat je jezelf vanuit een heel ander perspectief gaat zien. Dat zorgt voor zelf-reflectie en beter begrip van je eigen persoon. Nu zal dat nog moeilijk gaan, maar uiteindelijk komt dat allemaal wel goed. Als ik jou was zou ik eens aan een van je beste vrienden vragen of hij/zij je erg veranderd vind, en zo ja, waarom? Meestal hebben mensen van zichzelf een heel ander beeld dan hun omgeving. Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes. |
Op dit moment heb ik een vriendin en we hebben nu 4 maanden verkering toen ik haar leerde kennen was ik (zeg maar) nog druk aan het veranderen van druk naar te rustig en ik denk dat zij straks teleurgesteld in me raakt. Ik kan gelukkig wel heel goed met haar over dit praten en ze weet het ook wel.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik had er nog niet echt bij stil gestaan dat het idd ook te maken heeft met puberen want ik ben nog maar 17. |
tip : Coke..
|
Citaat:
Succes ermee, Fixion, ik kan je helaas niet helpen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |