Citaat:
Dr HenDre schreef op 09-07-2004 @ 20:12 :
als je geen zin hebt om te antwoorden of als je je beledigd voel, reageer dan helemaal niet, maar ga geen wannabe forumbaas spelen (n) . Niet alle FB's zijn hier geweldig, maar de wannaba's zijn nóg erger (n)
|
wannabe-forumbaas ben ik echt niet hoor (oz kom ik misschien wel over, heb ik al vaker gehoord, maar ik heb gewoon een zeer uitgesproken mening over zo'n laksheid) , maar je doet precies alsof mensen die iets van computers afweten altijd zin moeten hebben om een antwoord honderd maal te geven. Als ik me beledigd voel, dan reageer ik gewoon, om je te zeggen wat er mis is, daar draait een forum nu eenmaal om dat je op elkaar kunt reageren. Ik weet niet wat jij ervan vindt, maar als je tweehonderd keer dezelfde vraag ziet voorbijkomen, mag je je toch wel vragen beginnen stellen. Dat er regels bestaan, wilt zeggen dat ze echt wel nodig zijn en dat blijkt hier maar weer. Op een ander forum, waar amper regels gelden, zie je vaak eenzelfde onderwerp terugkomen, crossposts en dergelijke. Hier wordt dat binnen de perken gehouden en maar goed ook maar dit is niet enkel de inzet van forumbazen maar ook van de bezoekers. Dus nogmaals een oproep: probeer eerst zelf, er bestaan zoekmachines, ze zijn extreem handig en iedereen kent Google en zo moeilijk is dat nu toch niet te gebruiken (alhoewel ik me daar vragen bij begin te stellen, als je onder een film (bv. Lord of the Rings) al moet zien staan: "AOL Keywords: Lord of the Rings" ). Het is niet zo zeer een probleem dat er geen kennis is, want het internet verschaft onnoemelijk veel kennis, maar je moet wel willen zoeken anders wordt je overdonderd.
Misschien is het overigens handiger om al de rest van dit off-topic 'gezeik' in een andere thread te zetten, ook staat mijn PM steeds klaar voor discussie hoor.
[edit]
Overigens moet je maar eens een paar draadjes lezen op GoT, het 'nerd'-forum bij uitstek onder andere over reparaties van computers: daar is zeker duidelijk dat het probleem niet ligt bij de nerds, maar bij de n00bs die informatica zien als iets dat voor hen werkt en niet als iets dat je moet leren (fietsen moet je ook leren, waarom zou je dan niet moeten leren computeren, maar dat is blijkbaar te veel voor heel wat mensen)...
|