![]() |
post...
is het mogelijk om een pakketje dat onder rembours verstuurd is te bekijken voordat je betaald heb?... om bijvoorbeeld te kijken of alles wat je besteld heb er er in zit.
|
Ja dat heb ik wel eens gedaan.
|
jazeker,anders had het hele rembours niet gehoeven
|
volgens mij niet..
maar ik weet het niet zeker. ik heb ooit iets gehoord dat als het pakket beschadigd is (geopend dus) en er niet betaalt wordt, dat de postbode dan verantwoordelijk is voor de 'kosten' (ooit eens gehoord n.a.v. bedrog op marktplaats e.d.) kan het morgen voor je navragen als je wilt (werk bij TPG) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als niet alles erin zit, tjah, dan zijn zij nalatig geweest. Tekenen voor ontvangst betekent niet dat je tekent voor de kwaliteit van de zending. Het zal altijd mogelijk zijn de zender te vragen om niet geleverde dingen toch na te zenden, hij is gewoon verplicht alles te sturen. Het pakket mag je overigens open maken, mocht je dat nodig vinden, maar het kan dus ook op vele andere manieren. |
okee dan weet ik genoeg :) bedank vor de reacties
|
Dat zou ik juist altijd doen. Altijd eerst kijken of je wel krijgt wat je zou horen te krijgen. Klopt het, dan betaal je, klopt het niet, dan neem je het niet aan. Veel bedrijven zetten dat ook op hun factuur; controleer of de bestelling juist is bij het in ontvangstnemen.
|
Ik heb het bij TPG aan een collega gevraagd die wel ervaring met rembourszendingen heeft en die zegt dat het NIET mag.
De postbode mag het poststuk niet afgeven voor er getekend en betaald is. Als de ontvanger niet krijgt wat hij/zij besteld heeft dan is dat een zaak tussen de zender en de ontvanger, niet de verantwoordelijkheid van de postbode. |
Citaat:
|
Citaat:
b) Ook heel leuk dat het op de factuur staat, maar daar heeft de TPG niks mee te schaften. |
De postbode mag het niet afgeven in de zin van vast even een paar huizen verder lopen en daarna de handtekening ophalen. Hij is echter wel verplicht om de ontvanger de kans te geven zijn bestelling na te kijken op inhoud en beschadigingen. Als postbode moet je dus gewoon even wachten tot de ontvanger het BIJ DE DEUR (dus in het zicht van de postbode) heeft nagekeken.
Als er iets niet klopt weet de postbode dan ook zeker dat de ontvanger niets beschadigd heeft of niets achter houdt. En ja, als het een doos is met een hele paklijst er bij, dan is dat lullig voor de postbode. Is het 1 artikel, dan heeft de postbode geluk en kan hij snel weer verder. Met handtekening of geweigerd pakket. Ik heb dit net even nagezocht in de papieren van mijn broer, die nu als invaller bij de post loopt (en alle papieren bij de hand heeft omdat ie nog niet alle regeltjes precies kent) |
Citaat:
lees die boekjes met regels er nog maar eens op door. Iemand mag dat pakje niet openmaken als er nog niet voor getekend is. Dus diegene kan het helemaal niet controleren. Dus niks '"lullig" voor de postbode als het een hele lijst is. De postbode biedt het pakket aan, jij tekent ervoor. Dit is voor de post het bewijs dat het pakket onbeschadigd ontvangen is. De inhoud is voor de post niet van belang, mocht deze gebreken vertonen dan is dit tussen de verzender en ontvanger. Fleur heeft het goed, en wat Fade of Light zeg de officiële regels worden niet altijd nageleefd. Maar je mag dus officieel het pakje niet controleren. dat mag pas na betaling en tekenen. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de inhoud beschadigd zit dat wordt het een kwestie van: Wie heeft het beschadigd? en uit eigen ervaring (van beide kanten)weet ik dat dat moeilijk is om uit te zoeken en te bewijzen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar je ziet het pakje toch? als het beschadigd is, dan zou ik niet tekenen. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |