![]() |
Kindergebedjes
Vanavond schoot me ineens een gebedje te binnen dat ik als kind op zei voor ik ging slapen. Kennen jullie deze of hadden jullie andere of bidden jullie iedere dag iets anders?
ik ga slapen, ik ben moe 'k doe mijn beide oogjes toe Here houd ook deze nacht over mij getrouw de wacht 't boze dat ik heb gedaan Here zie mij dit niet aan schoon mijn zonden velen zijn maak om Jezus wil mij rijn zorg voor de arme kinderen heer en herstel de zieken weer dat ik dankbaar en gezond opsta in de morgenstond Amen. Dit hoeven natuurlijk niet per se Christelijke gebedjes te zijn! |
Nee.
|
aargh, veel te veel van dit soort dingen moeten leren, ze proberen weer te vergeten is al lastig genoeg.
|
Nee, buiten het lezen van Jip en Janneke in de allerjongste kinderjaren deed ik niet veel. Geen vervelende neurotische liedjes die je 10 jaar later nog steeds kent. Je deed me meer plezier met een boek.
|
Waarom overigens geloven in de hulp van Jezus met betrekking tot het redden van kindjes (zie topic met "de Afrikaanse kindjes") terwijl iedereen weet dat het niet gebeurd. Slecht voor de tere kinderzieltjes zeker.
|
deze ken ik toevallig van de keren dat ik bij m'n buurjongen ging logeren
maar verder: Nee. |
PS: 'Rijn' is een rivier, rein is schoon.
|
jaa klopt !! :) ik heb dat liedje ook altijd gezongen vroeger!! maar ook nog wel andere ik had elke avond eigelijk weer n andere ;) haha... deze bijvoorbeeld....ff denke of k m nog precies weet ...
sluit mijn oogjes vouw mijn handjes buig mijn knietjes voor u neer trouwe vader in de hemel zie ook mij op mij in liefde neer leer mij vroeg uw kind te worden neem mij aan al ben ik klein laat mij van uw grote kudde toch een heel klein schaapje zijn amen (ahahahamen ahaamen :p ) :D |
Citaat:
Ik zal mijn kinderen later dan ook niet elke zondag naar de kerk nemen. Wel over God leren enzo, maar niet dingen laten doen die ze toch nog niet begrijpen. |
't boze dat ik heb gedaan
Here zie mij dit niet aan schoon mijn zonden velen zijn maak om Jezus wil mij rein het is ook ontzettende bullshit, die kinderen dit soort dingen aanpraten :s |
Citaat:
ach, volgens mij ben ik met wat ik nu 'geloof' beter af dan eerst, dus op een krankzinnige manier moet ik mischien dankbaar zijn voor al dat religieuze gezeik dat ik heb moeten incasseren. |
Mijn pa was een zware atheïst (en nog steeds)en ik mocht niet naar de kerk van hem.
Maar ik las stiekem toch boekjes over Jezus enzo, en ik zat behoorlijk met het vraagstuk God. Ik heb toen God een multiple choice vraag gegeven. Achter onze boerderij, in grote krijtletters : BESTAAT U? JA NEE Hij gaf geen antwoord, ik was kwaad en heb nooit meer iets tegen hem gezegd; geen kindergebedjes voor mij dus. |
Religie is alleen zinvol als je geen vrede kunt hebben met een nihilistisch standpunt.
|
Citaat:
|
ik ga slapen, ik ben moe
'k steek m'n mes in je moe Ik zal ook deze nacht zorgen dat ik je vrouw verkracht 't boze dat ik heb gedaan Het is goed en laat daarom geen traan ofschoon mijn zonden velen zijn kan godslast'ring er ook nog bij 'k zorg dat de arme kinder'nheer zijn baard met eigen been zal scheren waarna ik dankbaar en gezond een trap nageef op zijn kont. Amen. *opgegroeid in een slechte buurt* |
sarai_h heeft vast wel een paginaatje of 3 te vullen denk ik zo :o
|
Als je goed zou hebben opgelet dan zou je weten dat Sarah helemaal niet gelovig is opgevoed. En waarom moet dat nou op zo een spottende manier? Jammer hoor. Een beetje respect voor het geloof van iemand zou fijn zijn.
Verder ook jammer dat er zoveel commentaar geleverd wordt. Daar was het topic niet voor bedoeld... :( |
Citaat:
|
Nee, ik ken het niet.
Het enige lied dat ik ken is iets in de trant van: Lieve Vader, in de Hemel, wij zijn blij dat wij uw kinderen zijn, wij...??.. |
Citaat:
Vind ze wel (y) :) |
Citaat:
Als je het oprecht vraagt krijg je ALTIJD antwoord. |
Ik zei vroeger geloof ik altijd het onze Vader op en toen ik mijn vormsel moest doen moest ik het wees gegroet Maria uit mijn hoofd kennen, dus zei ik die ook maar op voor het slapen.
|
Ik heb wel acht jaar basisschool lang elk begin en einde van de ochtend en middag het onzevader moeten opdreunen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders gezegd: in het 'gewone dagelijks leven' kom ik meer enge, fanatieke gelovigen tegen dan op mijn katholieke scholen. |
O ok, dan is het goed;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De meeste uit dit topic ken ik ook maar wij hadden ook de volgende:
Dank U voor het licht en donker voor de sterren, zon en maan voor de vogels en de vissen dank U Heer, dank U Heer, dank U Heer dat ik besta. |
Citaat:
het boze wat ik heb gedaan, Here zie mij dit niet aan, schoon mijn zonden velen zijn, maak om JEzus wil mij REIN.... Waarom zou je Jezus dan nodig hebben als je niet in zonden gelooft, niet in een God geloven... er zou dan geen standaart zijn.. we zijn toch niet zoals Amerika aan het worden.. waarachter we achter alles Bless God gaan zeggen... en thank God. Terwijl we het niet met ons hart uitspreken>?? |
Citaat:
toen heeft die dat zelfde gezecht.... 10 jaar later heeft God hem wel andwoord gegeven!! God heeft je vragen gehoort! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'Ik geloof in God
Ik geloof in Jezus Ik geloof in de Heilige Geest die er altijd is geweest Ik geloof, al ben ik klein dat ik een kind van God mag zijn dat ik een kind van God mag zijn' Ik hoefde em niet iedere avond op te zeggen of zo.. Maar deze werd met de communie in onze kerk gezongen en toen ik vroeger nog in een kerkkoor zat zong ik die best vaak.. |
hm
ik ken nog wel meer liedjes trouwens:o In het aardse paradijs dansten alle dieren en ze zongen deze wijs om de dag te vieren dank U lieve Heer voor alle mooie dagen dank U voor de streepjes die de zebra's mogen dragen dank U voor de zon en dank U voor de regen dan U voor de blabla die zn blabla heeft gekreeegen *en nog tig coupletten meer* |
Citaat:
|
Citaat:
|
het beste gebed is een spontaan gebed uit het hart en de Heilige Geest
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |