![]() |
[TIP] Esoteric - Metamorphogenesis
http://www.digitalmetal.com/graphics/esoteric.jpg
1. Dissident (17:17) 2. The Secret Of The Secret (15:11) 3. Psychotropic Transgression (11:47) Dit is trouwens niet de nieuwste cd, maar wel m'n favoriete, vandaar deze tip. Hier zijn de nummers te luisteren. (lage kwaliteit, dat wel, betere kwaliteit op o.a. Soulseek te vinden) Langzame, intense, epische, manische, apocalyptische, uitgestrekte landschappen, met vele lagen, om in te verdrinken. Intens, intens, intens. Denk aan bands als Isis/Neurosis/Pelican, doommetal als Disembowelment, Sunn O))) en Evoken, het mechanische van Meshuggah, aangevuld met een gezonde portie paranoia en wanhoop. Esoteric is architectuur. Esoteric is een andere realiteit. Wie zegt dat je drugs nodig hebt om te trippen..? |
Vaak geprobeerd te luisteren, kan het nog steeds niet echt waarderen. :bloos:
|
Dan noem je een een hoop bands op die onderling zoveel van elkaar te verschillen, dat ik me er moeilijk een voorstelling bij kan maken. Ik ga het wel checken als ik het ooit tegenkom.
edit: voor een drug-loze trip is Darkspace ook geschikt. |
Citaat:
Nighttime: Is dit die band waar je het al vaker over had? Klinkt erg tof :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, alleen 'doommetal' ofzo dekt dan weer lang niet alles. Gulden middenweg..? En dank voor de tip. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb het geprobeerd maar kan het ook nog niet zo waarderen deze band, ik luister liever naar skepticism.
|
Het is mij iets te ehh... lomp ofzo. Trage doom metal ook. :)
|
Citaat:
Darkspace ligt meer in het BM kader, maar neigt heel sterk naar Dark Ambient/Industrial/Noise etc. |
Ik vind de nieuwe CD van deze mensen ook errug goed,
Subconscious dissolution into the continuum.. zware kost |
Citaat:
|
Citaat:
Het is eigenlijk wel muziek die je bewust (of wat minder bewust) moet meemaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |