![]() |
Verstopt
Ik heb niet dat verlangen
ver vandaan in mezelf gekeerd gevangen te staan, maar nimmer zal mij dat afgeleerd Het weegt niet zwaar maar lacht niet onzuiver gesproken wat nooit ziet, of zwijgt tussen vingers gebroken Bewonder zachte moed die weet waarheen en het voelt nimmer alleen, achter tranen goed wat werkelijk is bedoeld |
Ja ik snap wel waarom er nog niemand op gereageerd heeft: Het zijn namelijk wel mooie wooorden, maar ze missen betekenis. Dit gedicht is een gedachtekronkel waarschijnlijk, maar brengt niets van een herkenbaar gevoel over op de lezer. Ik zeg t niet vaak van een gedicht, omdat het van mij niet altijd zo concreet hoeft te zijn, maar in dit geval zou je het moeten 'concretiseren', om er een betekenis uit te kunnen slepen.
Mooie woorden maken nog geen mooi gedicht Je schrijfstijl is goed. maar nimmer zal dat mij afgeleerd > taaltechnisch klinkt geforceerd, omdat het moet rijmen |
PF.......anders spreekt die hierboven ff neit voor ons. Want ik vind m wel goed!!!!
Die ene zin is mss neit helemaal logisch, maar één fout maakt nog geen slecht gedicht ;) Thumbs up for you..... |
Misschien heb ik mijn mening iets te algemeen gepresenteerd, maar ik denk wel dat ik een verklaring geef waarom er tot mijn reply nog niet op geantwoord was. Ik vind het gedicht niet slecht en al helemaal niet door die ene zin die ik noemde (volgens reply Anno 1986), maar het draagt naar mijn mening niet het gevoel uit, wat Frummel misschien wel duidelijk wil maken.
Mag ik vinden, toch....? P.S. Anno 1986 schrijft : Anders spreekt die hierboven ff niet voor ONS >>>> je bent toch maar in je eentje die reageert.....:)? |
Joh, maak je niet zo druk....
Dat kwam omdat jij schreef: 'Ik snap wel waarom er nog niemand gereageerd heeft...' vervolgens kwam je met een hele theorie (waar je het volste recht op heb, en ik neem het je ook niet kwalijk) maar dan denk ik gewoon; 'Right...net of iedereen dezelfde reden moet hebben om een keertje niet zo snel te reageren. Misschien waren we wel massaal de stad in gegaan, was er kortsluiting, of ging iemand een dagje weg...vandaar dus. Maar geeft niet! Ik wilde je ook niet aanvallen......kortom; vat het maar niet persoonlijk op. Grtjs. |
Poeh, ik kan het eerlijk gezegd niet goed volgen.
Allemaal woorden, korte zinnen en voor mijn gevoel te onsamenhangend.(van de hak op de tak) Je houdt mij niet vast in je gedicht en dat vind ik jammer, want zo gaat de betekenis aan mij voorbij. Je hebt een aantal mooie verwoordingen, maar die gaan naar mijn idee dus wat verloren door het bovenstaande. Ik mis hier en daar een goed ritme. "wat nooit ziet, of zwijgt tussen vingers gebroken"; mooi verwoord! "maar lacht niet", die staat er naar mijn gevoel te zwevend. |
Citaat:
Ik sluit me verder eigenlijk wel aan bij interest. Goed geschreven, op gevoel waarschijnlijk, maar ik ben ook wel benieuwd naar wat je kunt als je meer aandacht aan de inhoud van je gedicht zou besteden. |
Anno 1986:
Bij deze: Vrede voor een nooit onstane oorlog! :) |
;)
|
Ik sluit mij wel aan bij Dreamerfly, eerlijk gezegd. Het is eigenlijk een beetje de mening die ik ook in je vorige topic vertelt heb; ik mis het beeldende een beetje, het concrete. Daardoor kan ik me geen goed beeld vormen bij je gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09. |