Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [TEKENING] Inkt (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=896990)

boere trien 10-07-2004 14:04

[TEKENING] Inkt

het is nog niet helemaal af, maar ik ga al bijna op vakantie en was nog even benieuwd wat jullie ervan vonden.

http://im1.shutterfly.com/procserv/4...c9c10000001610

die vlek op dr borst was niet de bedoeling :s

ShootingStar 10-07-2004 14:56

wow echt heel gaaf!! :D:D strak hoor!

Expanium 10-07-2004 15:03

dit kan ik erg waarderen. het is niet standaard maar heeft veel bekende beeldelementen. mooie mix (y)

Noddy 10-07-2004 17:21

Hier kan ik echt niks op zeggen, echt super!

! am mE 10-07-2004 19:09

Wat een priegelwerk! :eek: Maar heel mooi, alleen het hoofd is een beetje raar.

xineof 10-07-2004 20:23

Wauw, wat gaaf. Mooie vlakverdeling zeg, met al dat gedetailleerde rechts. Ik vind de houding van de mens erg mooi, en vind haar ook wat hagedisachtigs hebben :cool:.

boere trien 10-07-2004 20:58

woow dankjulliewel :)
@ ! am me: wat vind je niet goed aan het hoofd? ik krijg vaak kritiek over de hoofden die ik teken maar zelf zie ik nooit zo goed wat er mis mee is ;) dus ik ben benieuwd :)
@ xineof: ja het was ook een beetje de bedoeling dat ze iets hagedis-achtigs kreeg :)

Vice 10-07-2004 21:11

Ziet er arty uit. Zou wel mooi zijn voor een poster. :)

Ostard 10-07-2004 21:28

Citaat:

boere trien schreef op 10-07-2004 @ 15:04 :
die vlek op dr borst was niet de bedoeling :s [/B]
Typpex of hoe je het ook schrijft....

Verder ziet er wel netjes uit niet echt iets waar ik fan van ben maar tis wel netjes...

! am mE 10-07-2004 22:41

Citaat:

boere trien schreef op 10-07-2004 @ 21:58 :
@ ! am me: wat vind je niet goed aan het hoofd? ik krijg vaak kritiek over de hoofden die ik teken maar zelf zie ik nooit zo goed wat er mis mee is ;) dus ik ben benieuwd :)
Ik weet het niet precies. Volgens mij is het oog nogal groot in vergelijking. Of de neus en mond en het oor zijn heel klein. De anatomie klopt op een of andere manier niet helemaal.

N00dles 10-07-2004 23:33

Het probleem met het hoofd is dat een degelijk gevormde kin ontbreekt. Met andere woorden de kaaklijn staat te hoog.
Ook is het oog te groot en staat het niet op gelijke hoogte met het oor.

teutje 11-07-2004 10:58

ik vind hem mooi :eek: en idd dat priegelwerk rechts, heel goed ;)
ik doe het je iig niet na :p

hoelang ben je daar mee bezig geweest?:):p

boere trien 11-07-2004 11:18

Citaat:

Ostard schreef op 10-07-2004 @ 22:28 :

typpex is te wit voor het papier, ik denk niet dat dat heel mooi is

Citaat:

N00dles schreef op 11-07-2004 @ 00:33 :
Het probleem met het hoofd is dat een degelijk gevormde kin ontbreekt. Met andere woorden de kaaklijn staat te hoog.
Ook is het oog te groot en staat het niet op gelijke hoogte met het oor.

dankjewel, hier kan ik wat mee. dat van dat oog dat niet op gelijke hoogte met het oor staat wist ik al, maar ik doe het iedere keer weer fout :p anders krijg ik het gevoel dat het oor te hoog staat..

Citaat:

teutje schreef op 11-07-2004 @ 11:58 :

hoelang ben je daar mee bezig geweest?:):p

ik heb em 's avonds gemaakt, ik ben er ongeveer 4 uur mee bezig geweest

bedankt allemaal :)

Insomniahippie 11-07-2004 16:48

Goed!

Anno 1986 11-07-2004 18:59

Heel mooi!

'Kleine' tip: Bij het tekenen van gezichten er áltijd op letten dat de ogen in het midden van het hoofd zitten. Ik weet het; dit gaat tegen je principe in misschien, maar het is echt waar. Soms helpt het om hierbij een keertje te meten. Kijk maar eens goed naar foto's/plaatjes van gezichten in tijdschriften. Heb zelf lang tekenles gehad, en maak veel portretten> Wist ook nooit wat ik fout deed, maar mistel wel veel. Uiteindelijk ging ik op dit punt letten, en ontstond er al enige verbetering...een ster zal ik nooit worden, maar bij jou heb ik er wel een goed gevoel over;)

cut_off 11-07-2004 19:37

Citaat:

Ostard schreef op 10-07-2004 @ 22:28 :

yeah right.

boere trien 11-07-2004 20:50

Citaat:

Anno 1986 schreef op 11-07-2004 @ 19:59 :
Heel mooi!

'Kleine' tip: Bij het tekenen van gezichten er áltijd op letten dat de ogen in het midden van het hoofd zitten. Ik weet het; dit gaat tegen je principe in misschien, maar het is echt waar. Soms helpt het om hierbij een keertje te meten. Kijk maar eens goed naar foto's/plaatjes van gezichten in tijdschriften. Heb zelf lang tekenles gehad, en maak veel portretten> Wist ook nooit wat ik fout deed, maar mistel wel veel. Uiteindelijk ging ik op dit punt letten, en ontstond er al enige verbetering...een ster zal ik nooit worden, maar bij jou heb ik er wel een goed gevoel over;)

dankjewel (y)
ik plaats de ogen ook meestal wel in het midden hoor, maar vaak net ietsje naar boven ;) gewoon voor een goed gevoel :p maar ik ga er eens op letten en kijken of ik nog iets in de vakantie kan maken :)

ParisPlage 11-07-2004 22:24

Heel mooi gemaakt hoor, en hoewel ik weet dat je hem niet aan kan passen op dit punt, wilde ik toch even dit zeggen...
Ik moet echt een minuut kijken voordat ik begreep dat ze die stok (of wat het ook is ;) ) gewoon onder haar arm heeft zitten. Ik dacht eerst dat ze iets van een zuignap aan haar tepel had :confused: De rechterkant van die paal gaat voor mij een beetje zoek in al de andere details. Misschien is het just me, maar wie weet kan je er wat mee.

boere trien 12-07-2004 10:50

Citaat:

ParisPlage schreef op 11-07-2004 @ 23:24 :
Heel mooi gemaakt hoor, en hoewel ik weet dat je hem niet aan kan passen op dit punt, wilde ik toch even dit zeggen...
Ik moet echt een minuut kijken voordat ik begreep dat ze die stok (of wat het ook is ;) ) gewoon onder haar arm heeft zitten. Ik dacht eerst dat ze iets van een zuignap aan haar tepel had :confused: De rechterkant van die paal gaat voor mij een beetje zoek in al de andere details. Misschien is het just me, maar wie weet kan je er wat mee.

nee ik bedoelde ook niet dat ik deze ga proberen aan te passen, maar kijken of ik mn volgende tekeningen kan verbeteren. klopt, de rechter kant van de stok met haar die hand er omheen zijn ook niet echt goed gelukt.. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.