Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nachtleven & Festivals (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Dansen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=897404)

Weet-ik-nietje 10-07-2004 21:54

Dansen?

Hallo ik vind uitgaan wel leuk, maar durf nooit te dansen, omdat ik dat nooit doe, ben ik er bang voor om het te proberen omdat ik het niet kan. Vooral bij Hardhouse en trance, maar ook gewoon bij leuke top40 muziek. Hoe kan je dit het beste leren, zonder al teveel voor lul te staan?! :(

(dit topic staat ook op muziek, maar hoort hier eerder denk ik??)

Pebbles 10-07-2004 22:20

Hmm ja, denk ook dat ie hier beter staat. Ik sluit hem op Muziek wel :)

Uice 10-07-2004 22:23

Het beste advies lijkt me: denk niet na bij je bewegingen, maar doe gewoon wat. Als je gaat denken 'okee, nu dit been hier, en dan mn arm zo...' ziet het er niet uit, je moet je gewoon laten leiden door de muziek.

*sunrise1986* 10-07-2004 22:34

Trouwens als je een instrument speelt (of dansles hebt gehad) dan is je waarschijnlijk wel geleerd te tellen. Probeer dan eens op de muziek die je hoort ( 1 2 3 4, 1 2 3 4). En dan vervolgens meebewegen (of meewiegen als je niet kan dansen).

M. Arnoldi 10-07-2004 22:43

Ik laat mij leiden door de muziek...Natuurlijk gaat het in begin wat raar, maar naderhand creeer jij je eigen stijl...:)

Ashitaka 10-07-2004 22:51

Ik kan zelf niet dansen :o maar ik denk dat je goed naar anderen moet kijken hoe zijn dansen, een beetje ideetjes opdoen.

en verder niet te veel nadenken, maar gewoon bewegen. vraag anders vrienden met wie je uitgaat..of zij je kunnen helpen. :)

nare man 10-07-2004 22:57

doe gewoon de kerel na die de meeste wijven om zich heen heeft

little nemo 10-07-2004 23:03

Citaat:

nare man schreef op 10-07-2004 @ 23:57 :
doe gewoon de kerel na die de meeste wijven om zich heen heeft
:D een beetje geil uit je ogen kijken en oprijen tegen chicks die er niet staan

*sunrise1986* 10-07-2004 23:07

Citaat:

little nemo schreef op 11-07-2004 @ 00:03 :
:D een beetje geil uit je ogen kijken en oprijen tegen chicks die er niet staan
:nono:
Citaat:

M. Arnoldi schreef op 10-07-2004 @ 23:43 :
Ik laat mij leiden door de muziek...Natuurlijk gaat het in begin wat raar, maar naderhand creeer jij je eigen stijl...:)
Het probleem van TS is denk ik, dat hij dat gevoel niet heeft (dus hij voelt de muziek niet en kan zich er ook niet door laten leiden).

Blackwater_park 10-07-2004 23:17

Tja, dan kan je je altijd nog volgooien met alcohol, dan durf je wat meer en als je het eenmaal paar keer hebt gedaan lukt het vast ook wel zonder de drank.

En inderdaad, gewoon ideeen opdoen van mensen om je heen.

Metal 11-07-2004 02:58

Citaat:

Blackwater_park schreef op 11-07-2004 @ 00:17 :
Tja, dan kan je je altijd nog volgooien met alcohol, dan durf je wat meer en als je het eenmaal paar keer hebt gedaan lukt het vast ook wel zonder de drank.

En inderdaad, gewoon ideeen opdoen van mensen om je heen.

alcohol en drugs zijn goed voor dit soort prolemen<3

Rhinus 11-07-2004 03:28

Mijn tip is kijk om je heen en zie dat 3 van de 4 mannen (vrouwen zijn vrouwen dus hoe slecht ze ook dansen 't is altijd goed) danst kut. Dat is niet erg. Zolang je er maar niks mee zit. Mijn tip is dan ook niet denken, maar dansen.

Beter is trouwens gewoon aan de bar zitten op een kruk en bier zuipen met mensen die je kent. Is't op, nieuw bestellen en dat zo door tot jij of iemand van je vrienden kotst. Dat is eigelijk altijd leuk. Vooral als niemand kotst overigens. Want dan danst iedereen meestal na een tijdje. Ik danste vandaag overigiens ook. Yeah! Dat is voor mij heel knap. Jammer was alleen dat ik 't aller knapste meisje van 5 HAVO tegen kwam en d'r niet herkende. Pas na iets van 10 min wist ik wie ze was. Gelukkigkwam ik d'r toen nog tegen enkon ik sorry zeggen. Maar ik dwqal af. niet denken, gewoon dansen. Voor lul staan is niet erg zolang je er niet teveel uit ziet als een echte nerd. UCH! (Dat is overigens een geniaal spel op de PC.)

Dukko 11-07-2004 11:01

Net zoveel bier drinken totdat je denkt alleen op de dansvloer te staan. :D

Haligh 11-07-2004 11:11

daaansuuhh (y)

eXo 11-07-2004 11:16

Citaat:

Rhinus schreef op 11-07-2004 @ 04:28 :
Mijn tip is kijk om je heen en zie dat 3 van de 4 mannen (vrouwen zijn vrouwen dus hoe slecht ze ook dansen 't is altijd goed) danst kut. Dat is niet erg. Zolang je er maar niks mee zit. Mijn tip is dan ook niet denken, maar dansen.

Beter is trouwens gewoon aan de bar zitten op een kruk en bier zuipen met mensen die je kent. Is't op, nieuw bestellen en dat zo door tot jij of iemand van je vrienden kotst. Dat is eigelijk altijd leuk. Vooral als niemand kotst overigens. Want dan danst iedereen meestal na een tijdje. Ik danste vandaag overigiens ook. Yeah! Dat is voor mij heel knap. Jammer was alleen dat ik 't aller knapste meisje van 5 HAVO tegen kwam en d'r niet herkende. Pas na iets van 10 min wist ik wie ze was. Gelukkigkwam ik d'r toen nog tegen enkon ik sorry zeggen. Maar ik dwqal af. niet denken, gewoon dansen. Voor lul staan is niet erg zolang je er niet teveel uit ziet als een echte nerd. UCH! (Dat is overigens een geniaal spel op de PC.)

:D :D

Jij blijft me verbazen Rhinus. Verder euh, mja probeer je nie zoveel van die andere lui aan te trekken, immers die zijn ook maar stom. En bier helpt, natuurlijk (y)

Uice 11-07-2004 17:10

Het beste is het natuurlijk als je van metal en punk houdt. Dan ga je gewoon midden in de pit staan en niks doen, dan dans je vanzelf.

Blenderhead 11-07-2004 17:53

Citaat:

Rhinus schreef op 11-07-2004 @ 04:28 :

hahaha :D

cup a soup 11-07-2004 19:10

als je bij hardhouse gewoon btje met de menigte meestampt is het wel best.. bij trance zie je dat er sowieso ontzettend saai op wordt gedanst; gewoon beetje heen en weer stappen en btje met je handjes op en neer :s --> kan iederen wel (denk ik...)
en veel naar anderen kijken... nog steeds neem k bewust en onbewust soms bewegingen van anderen over..
over top40, veel is bijna niet dansbaar. veel is ook r&b en das vaak de tijd dat mannen de dansvloer verlaten en niet alleen omdat ze de muziek niet leuk vinden :)

Horror Kitty 11-07-2004 20:46

bij mij ging t vanzelf eigenlijk. beetje rondkijken, ritme luisteren en hoppa. :p

freakjuh 11-07-2004 22:18

Citaat:

Horror Kitty schreef op 11-07-2004 @ 21:46 :
bij mij ging t vanzelf eigenlijk. beetje rondkijken, ritme luisteren en hoppa. :p

(maar misschien kan ik er wel niets van en durf niemand me dat ooit te vertellen :D )

Kazet Nagorra 11-07-2004 22:36

Veel zuipen, dan dans je alleen maar debieler maar dan denk je dat je cool bent.

Blackwater_park 11-07-2004 23:31

Citaat:

Mephostophilis schreef op 11-07-2004 @ 23:36 :
Veel zuipen, dan dans je alleen maar debieler maar dan denk je dat je cool bent.
en daar gaat het om, het boeit niet wat anderen denken, zolang jij maar denkt dat je cool bezig bent. :cool:

eXo 11-07-2004 23:54

Citaat:

freakjuh schreef op 11-07-2004 @ 23:18 :
(maar misschien kan ik er wel niets van en durf niemand me dat ooit te vertellen :D )
Nee hoor. :)

Horror Kitty 12-07-2004 10:04

Citaat:

freakjuh schreef op 11-07-2004 @ 23:18 :
je kan t wel :cool:
ik heb t gezien. (y)

timp 12-07-2004 10:26

Citaat:

cup a soup schreef op 11-07-2004 @ 20:10 :
over top40, veel is bijna niet dansbaar. veel is ook r&b en das vaak de tijd dat mannen de dansvloer verlaten en niet alleen omdat ze de muziek niet leuk vinden :)
in welk metalhol kom jij dat mensen niet dansen op de top40 muziek? (of niet kunnen dansen erop)

voor de topicstarter: je moet zelf weten welke tips je hier opvolgt, maar doe het niet te geforceerd, want daar heb je dan alleen jezelf mee

Haligh 12-07-2004 10:35

Ik heb gisternacht in mijn eentje op mijn kamer op the Beatles gedanst.

Oma 12-07-2004 13:26

Als ik dronken ben denk ik dat ik op de maat dans en als ik nuchter ben denk ik dat niet, terwijl andersom het geval is.
Maarja ik zou gewoon gaan zuipen...is altijd leuk he

M. Arnoldi 12-07-2004 13:57

Citaat:

cup a soup schreef op 11-07-2004 @ 20:10 :
als je bij hardhouse gewoon btje met de menigte meestampt is het wel best.. bij trance zie je dat er sowieso ontzettend saai op wordt gedanst; gewoon beetje heen en weer stappen en btje met je handjes op en neer :s --> kan iederen wel (denk ik...)
en veel naar anderen kijken... nog steeds neem k bewust en onbewust soms bewegingen van anderen over..

Nee dat gestamp is zeker niet saai dansen! :rolleyes: Ik wil het eigelijk geen dansen noemen.

Op trance kan je juist veel meer moves maken!

Poppycock 12-07-2004 16:44

Owh, dansen...

op het begin is het altijd wennen, oefen gewoon thuis. of neem dansles.
Ga eerst beetje staan en concentreer je op de muziek, als je het een echt lekker dansnummer vind, dan begin je vanzelf wel ietsje te bewegen, ik bedoel je gaat toch niet stil staan bij zo'n lekker nummer??

naja, dat moet je dan proberen uit te breiden. Kijk goed naar clips, dus ga zoeken naar moves, als je zelf niet weet wat je moet doen, moet je het dus overnemen van andere mensen!

btw, iemand [weet niet meer wie] zei dat jongens op r&b altijd dansvloer verlaten. Ik was gister op Ambassador, en der waren zat jongens die daar op dansen, en rete gaaf ook nog [denk aan justin timberlake].
Zelf dans ik ook zo, dus het was geweldig om te zien :) :)

cup a soup 16-07-2004 21:27

Citaat:

M. Arnoldi schreef op 12-07-2004 @ 14:57 :
Nee dat gestamp is zeker niet saai dansen! :rolleyes: Ik wil het eigelijk geen dansen noemen.

Op trance kan je juist veel meer moves maken!

ik ga zelf helemaal uit men dak op trance en heb daar zeker meer dan een vierkante meter ruimte voor nodig, en maak zat moves. k vertel alleen maar wat je meestal ziet in het gewone uitgaancircuit. en dat is gewoon vaak vrij saai.
enne, ik zei niks over stampen... het kan erg saai zijn, maar net als bij trance kan het ook meer zijn..

@timp: je moet toch toegeven dat maar weinig mannen uit hun dak gaan op r&b

enne.. Alatheia, we hebben het hier waarschijnlijk over gewoon een kroeg waar je ook wat kan dansen en niet over een urban feest, waar mensen 30 euro betalen voor de muziek.. das iets heel anders. :rolleyes:
enne clips nadoen om eerste dansmoves te leren?

Herveld 19-07-2004 18:39

Hoe debieler hoe beter :D

AGH 19-07-2004 20:28

Citaat:

Oma schreef op 12-07-2004 @ 14:26 :
Als ik dronken ben denk ik dat ik op de maat dans en als ik nuchter ben denk ik dat niet, terwijl andersom het geval is.
Maarja ik zou gewoon gaan zuipen...is altijd leuk he

Precies, de fout die de meeste mensen maken tijdens uitgaan is dat ze meer bezig zijn met anderen dan met zichzelf.
Kan me niet voorstellen dat je dan een leuke avond hebt.

Doe gewoon wat je leuk vind.
Als dat lijkt op hink-stap-springend een ooievaar na doen, dan moet je dat doen.
Als dat losjes aan de bar hangend bier drinken is, moet je dat ook vooral doen.
Denk niet na bij wat je doet, dat werkt alleen maar in je nadeel.

AGH 19-07-2004 20:31

Citaat:

cup a soup schreef op 16-07-2004 @ 22:27 :
enne clips nadoen om eerste dansmoves te leren?
Ik heb geprobeerd om al voetjeschuivelend met mijn knie mijn kruis aan te raken, ondertussen met mijn vingers rare bewegingen te maken en al WEST-SIDE-schreeuwend mezelf een weg te banen over de dansvloer, maar dat werkt alleen als je een te wijde broek aan hebt en een pet scheef op je kop zet.

Skyrise 19-07-2004 21:00

10 bier stijl achteroverslaan (in achtereenvolgende volgorde) en dan van je kruk afglijden.
dan gewoon lopen op de maat van de muziek :D (y)

Dj Thrill 20-07-2004 13:09

Als je naar je favo muzieksoort luistert gaat je hoofd automatiesch meebounchen. Probeer op die maat te dansen. De eerste paar keer is altijd raar, maar je zult altijd zien dat er mensen op de dansvloer staan, die er helemaal niets van bakken.
Om moves te leren kan je het best gewoon kijken naar andere, en de moves die je vet vind neem je gewoon over... :D (y)

Metal 20-07-2004 14:06

Citaat:

Haligh schreef op 12-07-2004 @ 11:35 :

:cool:

AGH 20-07-2004 16:40

Citaat:

Haligh schreef op 12-07-2004 @ 11:35 :
Heb je de moves van Bob Dylan toegepast?

Ridder 21-07-2004 09:21

Ik dans best vaak, vind het ook leuk te doen. Basis blijft het simpelste, maat tellen en bouncen.

Haligh 21-07-2004 10:06

Citaat:

AGH schreef op 20-07-2004 @ 17:40 :
Heb je de moves van Bob Dylan toegepast?
Pfff....ik verzin mijn eigen moves http://images.scholieren.com/images/smilies/cool.gif

Dj Thrill 21-07-2004 17:51

Citaat:

Ridder schreef op 21-07-2004 @ 10:21 :
Ik dans best vaak, vind het ook leuk te doen. Basis blijft het simpelste, maat tellen en bouncen.
Maat tellen??? :confused:
Gewoon bounchen!!!!!!! :D

idontcare 29-07-2004 22:05

ik denk inderdaad nooit na hoe ik dans, en hoe lomp het er misschien uitziet. ik tel ook nooit maten ofzo, op een 1 of andere manier zoekt mn lichaam zelf wel wat leuks uit haha. het is best gek als k bedenk dat niet iederen zo in mekaar zit, dat sommige mensen ook moeite hebben om de maten te tellen enzo

Symphony 31-07-2004 08:52

Citaat:

Juice schreef op 11-07-2004 @ 18:10 :
Het beste is het natuurlijk als je van metal en punk houdt. Dan ga je gewoon midden in de pit staan en niks doen, dan dans je vanzelf.
(y) (y) (y)

Dj Thrill 01-08-2004 12:23

Citaat:

Symphony schreef op 31-07-2004 @ 09:52 :
(y) (y) (y)
Tja, maar dat vind je ook niet meer leuk, na verloop van tijd!
Let maar op....

Bartezz 01-08-2004 12:31

hmm ik zou als ik jou was niet teveel anderen gaan kopieren, want als je dat niet goed doet ziet het er niet uit.

het is al eerder gezegd doe gewoon wat bij jou goed voelt

als je je ongemakkelijk voelt dan kan men dat aan je zien op de dansvloer dus zorg dat je idd bijv zoveel alcohol op hebt dat je daar niet meer op let. naarmate je het vaker doet zul je merken dat je je er meer bij op je gemak voelt!!

Dj Thrill 01-08-2004 12:40

Citaat:

Poser4life schreef op 01-08-2004 @ 13:31 :
hmm ik zou als ik jou was niet teveel anderen gaan kopieren, want als je dat niet goed doet ziet het er niet uit.

het is al eerder gezegd doe gewoon wat bij jou goed voelt

als je je ongemakkelijk voelt dan kan men dat aan je zien op de dansvloer dus zorg dat je idd bijv zoveel alcohol op hebt dat je daar niet meer op let. naarmate je het vaker doet zul je merken dat je je er meer bij op je gemak voelt!!

Nee, je moet nooit TEVEEL kopiëren. Gewoon een beetje jatten, en een beetje van jezelf! En idd, als je je ongemakkelijk voelt kunnen mensen dat zien!

Maar het maakt niet echt uit hoe je beweegt, als je maar niet stilstaat. Op gegeven moment heb je het wel door!

Just keep on dancing!

blablaaaatje 01-08-2004 16:42

het is natuurlijk altijd handig als je er gevoel voor hebt, zoals ik :rolleyes: (lucky me :D ), maar als je dat dus niet hebt zou ik idd gwoon naar anderen kijken hoe die zich bewegen. verder moet je er niet teveel bij nadenken en ook niet uitstralen dat je denkt dat je voor lul staat. gewoon heel zelfverzekerd kijken en dan denkt iedereen vanzelf dat hoe jij danst cool is. ben je gwoon ineens een vette trendsetter :p . suc6!

Mr.Oizo 01-08-2004 18:25

Ik kan ook niet echt dansen. Zeker niet in het begin met uitgaan toen ik 17, 18 was. Maar gaandeweg ga je beter bewegen als anderen je tips geven of als je naar anderen kijkt. Met anderen dans ik niet, ik dans altijd lekker los. Gewoon rustig je voeten op de beat, beetje draaien met je heupen, je armen en schouders ook redelijk bewegen. Maar dit allemaal wel niet te wild (zoals 2 vrienden van me doen :rolleyes: ), anders valt het op en word je zo uitgelachen. (n)

Bo 04-08-2004 14:56

De kunst afkijken van anderen.

Videoclips kunnen inspirerend zijn. En kijk eens hoe anderen mensen dansen. Wanneer je denkt "dat oogt leuk" kun je het proberen te immiteren en er je eigen draai aan geven.

Oefen thuis voor de spiegel. Gewoon veel doen, dan leer je het vanzelf.

En laat zien dat je het leuk vind om te doen, dat scheelt al de helft. Smile! :D

Maanmeisje 04-08-2004 15:54

Citaat:

Bo schreef op 04-08-2004 @ 15:56 :
De kunst afkijken van anderen.

Idd...gwoon je n beetje verdekt opstellen en kijken wat n andere persoon doet..en gwoon nadoen (je moet dr dan wel voor zorgen dat ie niet te dicht bij staat anders valt t op:P)

Roos 12-08-2004 19:11

Nee je moet echt niemand nadoen..

Ik hou echt onwijs van dansen en ben soms niet van de dansvloer af te staan, maar als je som een geinig dingetje wil nadoen van iemand, of een bepaalde manier van dansen, dan voelt dat heel vaak nogal onnatuurlijk aan. En dan ziet het er dus ook onnatuurlijk uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.