![]() |
[HW-Detectie] Programmas
Zijn er programmas om fatsoenlijk hardware mee te detecteren, en zo ja; welke?
|
Iets concreter?
Met Everest kun je kijken wat er in je systeem zit. Zie: http://www.lavalys.com/products/down...ng=en&pageid=3 |
Ik weet niet precies meer wat er allemaal in m'n systeem zit, net een nieuwe systeem-installatie begaan en nu blijkt dat een paar dingen met die auto-detectie niet helemaal goed zijn gegaan. Daar heb ik dan aparte drivers voor nodig, maar welke kan ik niet raden. Een progje daarvoor ms. wel.
|
|
Citaat:
|
Drivers op Windows Update? Vreemd, de enige drivers die die site me ooit aan heeft proberen te smeren zijn nVidia drivers en dan oudere dan die ik al had.
|
Vaak ook modem/netwerk/processor en moederbord drivers. nVidia WHQL drivers staan daar ook bij, en idd kan het zijn dat je al nieuwere drivers hebt (die niet WHQL certified zijn).
|
Neuh, WHQL-certified of niet heeft er niks mee te maken. Ik heb de laatste drivers van de nVidia site gehaald (mijn Radeon is even met vakantie :() en die zijn wel degelijk WHQL-certified. Windows Update raadt mij dit aan:
NVIDIA display software update released on October 06 2003. Dacht het niet. :p |
Citaat:
zou je ook voor ons de hardware onderdelen kunnen noemen die niet goed zijn geinstalleerd. Waarom denk je dat ze niet goed zijn geinstalleerd. Welke kuren worden er vertoont. offtopic: grappig, onder hardware een tag software :D |
Citaat:
mijn oplossing is eigelijk altijd schroeven nummertje lezen van het onderdeel dat het niet wil doen en domweg intikken in google.... gegarendeerd suc6 :) anders ff kijken bij de chipfabrikant (voorla modems hebben dit vaak) dan zit er bv een e-tech chip op maar het is een trust oid. nu kopen dat soort bedrijven gewoon complete producten en doen er zelf nix aan behalve een stikkertje op plakken :nono: |
Aidia ofte wel everest leest bij mij alles, zelfs welke core ik heb van mijn radeon!
|
Idd, kijk gewoon met Everest (www.lavalys.com) wat voor hardware je allemaal hebt en welke drivers je dus mist.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |