![]() |
digitale piano?
Ik speel nu zo'n 3 jaar fanatiek piano. Het probleem is dat ik volgend schooljaar op kamers ga en dan geen echte piano mee kan nemen.
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. heeft iemand van jullie misschien ervaring met een digitale piano? |
ik zelf niet maar een vriend van mij heeft er 1 gekocht vanwege dezelfde redenen. Ik denk dat je er toch een stel moet proberen die binnen je budget vallen, aangezien niet elk `hamersysteem` of hoe dat ook heet even fijn speelt.
|
Ik heb zelf een digitale piano uit de Roland HP serie. Die van mij was geloof ik rond de 1300 euro. Mooi geluid, speelt vrijwel als een echte piano vind ik :).
|
Sommige hebben een heel mooi geluid, bijna echt, maar die zijn wel enorm duur. En wat ik het irritantste vind, is dat je niet, zoals bij een echte piano, kan door-slaan: als je hard slaat, klinkt het niet luider. Je kan dus nauwelijks afwisselen in hard/zacht, wat het een beetje dimensieloos maakt.
|
Citaat:
Dat wat jij beschrijft heet 'aanslaggevoelig' en bijvoorbeeld die ik heb is dat. Je kan heel erg zachtjes en ook heel erg hard spelen :) Bijna elke fatsoenlijke digitale piano heeft aanslaggevoelige toetsen hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon een paar proberen dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
jep. Again, ik speel amper/geen piano ofzo maar toen ik met die vriend van me zoŽn ding ging halen in duitsland (musik produktiv, topwinkel) vond ik het wel duidelijk dat sommige modellen een speelgoedfeel hadden
|
Roland en Korg hebben vaak wel mooi spul.
Hier in Hengelo zijn ze ook te koop bij huigens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |