![]() |
2 Beeldschermen aansluiten
Hoi iedereen,
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en deze vraag niet vorbij zien komen, dus: Kan ik 2 beeldschermen aansluiten op mijn computer? Ik heb een ASUS A7V8X-MX moederboard met 1 monitor aansluiteng. Verder heb ik ook nog een GeFORCE FX 5200 (1 aansluiting) Kan ik nu 2 beeldschermen aansluiten, of moet ik nog een videokaart erbij kopen? bvd, Dennis |
Volgens mij wordt de onboard videocontroller uitgeschakeld zodra je een AGP kaart gebruikt. *shrug* :)
|
jmmr, dan moet ik er nog 1 bijkopen :)
|
Enlightenment heeft gelijk, en er 1 bijkopen werkt ook niet, tenminste ik neem aan dat je moederbord geen 2 agp sloten heeft. Je moet een speciale videokaart hebben voor 2 beeldschermen.
|
Nouja je kunt ook een PCI videokaart gebruiken, naast je AGP kaart. :)
|
Is het niet mogelijk om die kabel naar de monitor (ff vergeten hoe die aansluiting heet) te splitten, met enig knutselwerk en eventueel een versterker. Of is er ook een terugkoppeling van de monitor naar de computer die dit eventueel onmogelijk maakt?
|
Citaat:
En 2 videokaarten op agp kan wel, gewoon ff dit moederbordje aanschaffen :D mbo of je neemt gewoon zo 1: kaartje :cool: |
Of je koopt een videokaart dan die een normale monitor aansluiting heeft en eentje met dvi (en dan dus een dvi converter erop).
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Offtopic: Ben nu te moe om het precies uit te zoeken :o |
Citaat:
en dit het is dus kennelijk wel mogelijk, tot op zekere hoogte |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
PCI Express 16x slots zijn dat, denk ik. AGP is altijd bruin van kleur, en heeft twee uitsparingen: links en rechts. |
Citaat:
|
dat van dat het moederbord zijn aansluiting uitzet, is toch geen probleem dan zet je hem weer aan en gebruik je die andere ernaast dan moet je in windows bij rechtermuistoets bureaublad--> advanced --> extend my desktop to this vga --> en je hebt iets op twee monitoren
teminste das bij mij, maar ik had er een voodoo II in sli naast |
Citaat:
|
Dus wat moet ik nu doen? (om 2x verschillend beeld te krijgen, splitsen help dus niet)
Heb ik een vga aansluiting en kan ik het daarmee? |
Citaat:
Waneer je 2 crt monitors wil aansluiten en als je een kaart heb (of koopt) met een dsub en een dvi aansluiting kan je de dvi aansluiting gebruiken door middel van een een verloop kabel echter ondersteunen dit soort kaarten volgens mij niet allemaal een extended desktop wel dual screen (2x het zelfde plaatje) |
je kan ook een oud pci kaartje er naast steken.. werkt ook wel..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar als 'conventie' is het volgende gebruikelijk: ISA: zwart PCI: wit AGP: bruin AMR: bruin PCI-express/PCI-x: wit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |