![]() |
[pcproblemen] o.a. een verdwijnende cddrive, uitvallende internetverbinding...
en een weigerende monitor. Ziehier:
Er is een pc, een 600MhZ (niet lachen, hij is niet van mij), met 64 mb intern geheugen, een nvidia geforce 2 met eigen videogeheugen (geen flauw idee hoeveel). Het ding draait Windows XP, maar had onder 98SE en ME ook al exact dezelfde kuren. probleem 1 er zit een (kapotte) Philips brander en een cdromdrive in. Soms herkent de pc de cddrives wél, maar het meest van de tijd staat er bij deze computer alleen de A-drive. Hoe komt het dat hij de cddrives af en toe wel en af en toe niet herkent? Er zijn al nieuwe kabels (die platte, IDE) ingekomen maar dat verhielp het probleem niet. Enige ideeën? probleem 2 uitvallende internetverbindingen: de inbelverbinding wordt er at random uitgegooid. En nee, alle instellingen staan goed, ik ben niet gek. ;) Dus automatisch verbinding verbreken na zoveel seconden staat echt wel uit... probleem 3 De monitor blijft op standby staan als je de pc aanzet. Alleen als de kast open is (:eek: ) dan doet ie het wél. Hoe kan dat in godsnaam? Alvast bedankt enzo... ik denk niet dat jullie er iets mee kunnen maar het is het proberen allicht waard, eh? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom, belast je voeding eens wat minder, door bijvoorbeeld de cd-rom drives tijdelijk zonder stroom te zetten. (trek de stroom-plug eruit) en vervang anders je voeding eens? |
Citaat:
Dus ook ik ga hier mee met de voeding of ventilatie van de kaart, maar daar had je al tegen argumenten voor gegeven volgensmij... En DJ mark, leg mij eens uit hoe een internet verbinding kan uitvallen door voeding. Bedoel je dan dat de stroom wegvalt bij de pci modem kaart? |
Citaat:
kapotte voeding dus? het valt te proberen... een brakke modem zou ook kunnen, denk ik, de hele pc is al vrij oud zoals je begrijpt ;) |
Citaat:
|
Het lijkt wel alsof er iets te warm wordt... de processor?
Anders ligt het idd misschien aan de voeding. |
Citaat:
Ook ben ik benieuwd: wat zit er precies in de pc aan cd-drives, pci-kaarten, harde schijven, en vooral, het wattage van je voeding. |
Waarom ligt het aan de voeding? Wat doet de voeding waardoor het kapot gaat?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar er zit in: - een pci-netwerkkaart - een modem (ook pci denk ik) - een cdbrander die het al jaren niet meer doet (toen is de ellende ook begonnen) - een cdromspeler - een nvidia videokaart die destijds helemaal goed & hip was - verder een 600mhz pentium, ehm, 64 mb ram, 12 gb harde schijf... en de pc is trouwens van SKY. Dat Dixons-merk. Dus het is geen a-merk, hij is geassembleerd, vermoed ik. |
Hoi Krummeltje :)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Check uiteraard of alles goed vast zit. Probeer ook om de stroom er af te halen (stekker eruit) en dan de kast dicht te maken en dan aan te doen. Werkt het dan wel? Veel succes :) |
Hoi Enlightenment :)
De modem is denk ik het probleem, want aan de lijn ligt het niet - ik kan daar met mijn laptop prima internetten. Als ik mij niet vergis werken de cddrives zonder de philips al helemaal niet, maar ik zal er eens een andere indoen. (De IDE-kabels zijn namelijk gelust, zeg maar.) En dat van de spanning op de kast zal ik eens uitproberen. Er zit namelijk zo'n onweer-stekker, die bij hoogspanning de stroom van de pc uithaalt, op de stekker van de stekkerdoos. (Snap je me nog?) Misschien ligt het daaraan? |
Zit r uit al moederboard problempje.. chipset drivers opnieuw installeren?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb gezocht naar wat voor voeding erin zat maar kon het niet vinden... Waar staat dat? :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |