![]() |
[Quiz] Raad de Tunes V (speciale zomer-editie!)
Dit is alweer de 5e "Raad de Tunes Quiz".
Het heeft een tijdje mogen duren, sorry :). Deze keer presenteer ik, AJMouse, de Quiz weer. Ik heb deze quiz makkelijker gemaakt dan de 4e die volgens velen te moeilijk was. Het is deze keer een speciale quiz, een zomerquiz. Het zijn er 50 (dat maakt totaal 150 tunes tot nu toe!) en je hebt langer de tijd dan normaal, dat is onder andere omdat het er meer zijn maar vooral omdat sommige mensen misschien op vakantie zijn of nog gaan. De winnaar van de vorige quiz was Hyperspeed met een score van 18 punten. In Quiz 5 zitten films, series, tekenfilms, shows en reclames. Heel uitgebreid dus! Een aantal met franse of duitse tekst om het extra pittig te maken. Er zitten ook tunes bij met een 'beep' ertussen. Dat is omdat in het nummer dan de titel van de serie langs komt, voorbeeld van bijvoorbeeld bassie en adriaan: "BEEEEEEEEP, dat zijn de beste vriendjes, die je maar kunt vinden!" Er is er ook eentje met de titel andersom.. als je die achteruit draait hoor je het antwoord dus! Je mag het doen, maar het is natuurlijk meer uitdagend als je het niet doet. Hoe werkt het? Je luistert de TV Tunes (van films, series, tekenfilms, shows of reclames) en raadt welke het zijn. De antwoorden PM je naar mij. Eén punt per goed antwoord, dus totaal 50 punten te halen. Waar download ik de TV Tunes? Dit kan op de volgende manier: * Een zip bestand met alle 50 bestanden ineen: Hier. * Of gewoon door alle tunes apart aan te klikken: Hier. Kan ik de antwoorden gestuurd krijgen? De antwoorden worden geplaatst aan het einde van de quiz want anders kan het gebeuren dat iemand zijn/haar fouten door gaat sturen naar iemand anders. De antwoorden zullen na de deadline geplaatst worden, maar onder een spoilertag. Op die manier kan iemand die toch nét buiten de deadline was gevallen ivm vakantie of een andere reden tóch de quiz nog (af)maken en zelf controleren. Wat is de deadline? Ik zet deadline voor nu op bijna 3 weken (in verband met vakanties). De deadline is op dit moment 31 juli om 20:00. Dit doe ik omdat ik 1 augustus op vakantie ga voor een kleine week. Mocht het zo zijn dat er heel weinig inzendingen zijn, dan blijft hij die week dat ik op vakantie ben ook nog open! ======================================= ======================================= ======================================= Veel succes en luisterplezier :). Oh en ook nog prettige vakantie mocht je nog gaan :) En speciale dank voor RayMania en Martjin voor het bedenken van dit concept (y). |
Wij wilden dat BEEP ook doen, maar voor ons was er nog ruime keuze aan tunes, en dat achteruit spelen is wel grappig bedacht (Y) :D
|
Ik weet er 16 :rolleyes: waarvan ik er op 4 niet kan komen
|
jeej nieuwe, ga meteen beginnen.
|
jaaa, een nieuwe! :cool: (y)
|
Ik heb er nu 20. Heel veel anderen herken ik wel, maar daar heb ik nog niet naar gezocht, dit is gewoon wat ik meteen wist.
Leuk! :) |
Ik weet er 23 zeker, na 1 keer luisteren (y)
|
Jeej!!
*gaat snel luisteren* |
Inmiddels heb ik er 27, waarvan 26 zeker. :cool:
|
Heb er 21, waarvan 20 zeker.
|
Ik vergeet 't op 't eind vast in te sturen.
Offtopic: Er staat een foutje in je verhaaltje, er staat: * Een zip bestand met alle 25 bestanden ineen; terwijl het er 50 zijn. |
11,7 MB trouwens :eek: Ben ik blij dat ik sinds kort ADSL heb, met m'n vorige verbinding had ik echt niet mee kunnen doen, had 't me gewoonweg een uur of anderhalf gekost om 't alleen maar te downloaden (3KB per seconde was daarbij gemiddelde downloadsnelheid :()
|
Citaat:
50 fragmenten.. en omdat ze wat langer moesten zijn om het makkelijker te maken (ongeveer 20 seconde maximaal) krijg je gewoon een groot zip bestand. Ik ben blij te horen dat men de eerste run trough toch al bijna 50 procent haalt :) Offtopic: ja was een copypaste verhaaltje, dus.... oke bedankt fout is eruit! |
Hoef er nog maar 5 :bloos:
|
Citaat:
|
Oeh, als ik hier de reacties lees, moet het wel te doen zijn.
Maar Aragnabite, nog maar 5! En hij staat er pas 1 dag :p |
nr. 6 :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er na één keer luisteren 17. En er zijn er zoveel die ik ken maar waar ik gewoon niet op kan komen! En best een hoop met tekst, dus ik ga dadelijk maar eens googlen ofzo :) En 19 is wel heeeeel frustrerend :| |
Laat em ajb de week langer nog open.
|
en 35.. argh! ik kan het gewoon meezingen :D
*google* |
Nu heb ik er 23 die ik zeker weet en 2 waar ik twijfel :)
|
Ik heb er 21 nu zeker, en heel veel liggen echt op het puntje van mijn tong. 40 is trouwens irritant! *piep* *piep*
En ik ben blij dat m'n ouders me konden helpen! |
ik heb er nu 15, ga de hulp van mn vader inschakelen, hij zei net al, Heey! Filmtunes? :cool:
|
Heb er na 1x luisteren 20 :)
Worden er nog meer, maar heb nu geen zin meer Van de week maar eens ff google-en en mijn ouders erbij halen :cool: |
ik heb het nog niet gedownload enzo, maar hoe kan je iets achteruit afspelen?
|
Oké, ik weet er denk ik veel deze keer. :)
|
40, mja maar je hebt gewoon tunes waar et niet anders kan :p
19, hehe iedereen kent et deuntje, maar kent iedereen de serie? 35... als je het deuntje kent, en de serie er niet meer bij. Damn :p Googlen is idd waarschijnlijk dé manier om deze quiz te winnen.. |
ik heb geen geluid meer :(
|
Citaat:
|
beetje googlen doet wonderen. Heb er nu 32, die vrijwel zeker zijn.
|
Citaat:
|
Ik dénk dat ik 19 heb. :)
|
Weer 3 erbij gegoogled. Nog maar vijftien te gaan.
@anneee; zag je sign, was net het nummer aan het luisteren en kwam echt een brede grijns op mijn gezicht. Hij is tof! :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tjee, ik heb altijd gedacht dat ik een tvjunk was (of eigenlijk: mijn moeder heeft het zo vaak gezegd dat ik het enigszins ben gaan geloven), maar ik ken er maar zo weinig :(
|
Hahaha, ik dacht idd ook altijd een echte tune junkie te zijn, maar dat valt zeker vies tegen. Hoewel ik alle huidige tv tunes meestal wel goed heb. Het zijn de films en oude series die moeilijker zijn. Heb er nu met een beetje hulp van papa weer twee erbij, waaronder tune 19. Dus ik ben blij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had het al gelezen, maar er stond al een week extra (waarschijnlijk), wil je dáár nog een week bovenop? of bedoel je dezelfde week als dat ik terug kom? |
Citaat:
tot nu toe moet ik nog op mijn oude zònder geluid :) |
Citaat:
|
Dan zit het er wel dik in (y)
|
ik ga het trouwens niet toestaan dat hier niet elke keer binnen 24 uur gepost wordt :cool: :p
|
Oh, vrijdag ga ik voor 9 dagen op vakantie, dus wanneer ik terugkom hoop ik tijd te hebben hem af te maken (y)
Nog even hulp van broertje en paps inschakelen iig! |
Ik heb besloten om niet mee te doen, want ik ben nu bij 12 en heb er pas 2 herkend :D en geen zin in googelen.
|
Oke, ik doe toch mee, googlevrij, voor de vorm ofzo :P Ik weet er 13 en misschien nog een.
|
Misschien een hele domme vraag maar goed, ben blond... maar hoe kun je nou antwoorden vinden door te googlen?
|
Citaat:
Maar ik ben ook slecht in zoeken met google.. ik heb er ook niet zo heel veel kunnen vinden daarmee.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01. |