![]() |
De Halte
De halte
Eindelijk rijdt m’n trein weer. De halte Altijd angst ligt gelukkig achter me. De halte Net als vroeger ligt nog mijlen verderop. Hoe houdt ik mijn trein rijdende? Kom ik ooit bij mijn bestemming? een splitsing: links of rechts. Welk is nu de juiste weg? Ik kan er niet meer tegen, al die twijfels en tegenslagen. Spoel de tijd terug, dan was het nooit gebeurd, kon ik deze vreselijke tocht overslaan. Die ene gebeurtenis, mij vormende tot wat ik nu ben, Wis deze, asjeblieft. En laat me weer lachen, net als daarvoor. --------------------------------------------------- Wat vinden jullie hiervan en snappen jullie het idee erachter? |
hey,
ik snap het idee erachter wel maar ik vind het niet echt een gedicht :s maar oke het is wel een redenlijk gedicht |
Ik vind hem mooi :)
@ geen dichter: waarom zou dit geen gedicht zijn? Omdat het niet rijmt? Rijmen vind ik geen vereiste voor een gedicht hoor. En het is trouwens redelijk, zonder N. Grim |
Er is inderdaad geen definitie voor "gedicht" die mij aanstaat.....wat echter wel belangrijk is voor een gedicht, is dat er ritme inzit....
En om eerlijk te zeggen zit er niet echt ritme in en loopt het niet zo vloeiend.....idee is goed, uitvoering wat stijfjes... Probeer even te dansen met de woordjes...jij dame! Dan komt t goed... aldus de kenner..... ;) hahahaha Tataa! |
Citaat:
|
Ik kan me wel vinden in wat Valentijn zegt: er zit niet echt ritme in dit gedicht, het is meer als een verhaal geschreven. Een zin, punt. Een zin, punt. Het loopt niet echt als één geheel in elkaar over. Toch vind ik het een goed gedicht, want een gedicht vind ik het echter wél te noemen. Ritme is wat een gedicht mijns inziens mooier/beter maakt, maar als er niet veel ritme inzit hoeft dat niet persé te betekenen dat het geen gedicht meer is :).
Het is niet écht een erg originele metafoor die je gebruikt, maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit; het is uitstekend voor het doel waarvoor je het gebruikt, en uit het gedicht spreekt dan ook een heldere boodschap (y). |
hey,
ik zeg niet dat het niet mooi is :eek: alleen ik vind het zo erg op een verhaal lijken niet dat dat erg is maar dat vind ik gewoon En het is trouwens redelijk, zonder N (kom op nou ik ben gewoon niet goed in nederlands :( ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |