![]() |
Melodie van Niets
Geschreven aan mijn lieve internetvriendinnetje :o
De klok rent langs het uur. Het duurt me te lang. Ben bang voor tijd. Verwijt je het me? Mijn denken is mijn spiegel. Ik wieg. Het kussen vangt mij op. Strop is adem. Adem doet me leven. Leven doet me denken. Wenkt me naar verdriet. Ik heb je lief. Maar ben een egoïst. Schaam me. Descartes had gelijk. Viool strijkt langs mijn klankkast. Kleur van leven. Wit, grijs, zwart blijft toch mijn favoriet. Seconde met een klank. Melodie van niets, een uur is al een lied. |
Wat een stoer gedicht! Het brokkelige ervan spreekt me heel erg aan, de abrupte schrijfwijze is erg gaaf, het wekt een mooi sfeertje. Echt een momentopname, als in 'de gedachtes die door het hoofd van de angstig wachtende flitsen'. Op een of andere manier doet het me wat aan Amélie denken.
Mooi hoe je de zinnen en regels afbreekt; dat zorgt voor de originaliteit in dit gedicht vind ik. Ook de subtiele rijm (verdriet/favoriet/lied) is er erg mooi in verwerkt (y). |
Ik vind het erg knap hoe je met die klanken hebt gewerkt en een zeer gedurfd gedicht als je dit daadwerkelijk aan haar hebt gegeven.
|
Citaat:
Bedankt voor de complimenten allebei, trouwens! (y) :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |