![]() |
De ultieme zomertoer bestemmingen!
Ik ga deze zomervakantie zo'n zomertoer doen met de trein!
3 dagen onbeperkt door Nederland reizen! Wat is nou echt de place to be! Aangezien we er nog niet uitzijn waar we nou precies heen willen! |
Vorig jaar ben ik met zomertour (vanuit Rotterdam) naar:
Dag 1: Rotterdam Amsterdam Utrecht Arnhem Nijmegen Dag 2: Nijmegen Maastricht Nijmegen Dag 3: Nijmegen Leeuwarden (geen aanrader (n)) Utrecht Rotterdam |
vorig jaar ook gedaan:
onder adnere geweest in: groningen leeuwarden ( echt geen aanrader ) amsterdam schiphol den haag rotterdam utrecht enschede amersfoort hilversum scheveningen en nog wel wat oh ja rosendaal ook nog, maar dat ik ook geen aanrader |
jullie hebben veel steden op een dag bezocht :eek: :)
2 jaar geleden oid ben 'k geweest naar: - amsterdam (anne frankhuis (wel aardig.. niet spectaculair, lange wachtrijen, maar wel iets wat je gezien moet hebben) winkelen, madame tussauds (leuk! :)) - valkenburg (nabouwsel van de catacomben van Rome (leuk :), met zo'n kaarsje rondwandelen)) en nog wat geloof ik.. nadeel is dat 't zo lang reizen is voor de meesten en dat er verder niet veel in Valkenburg is. je kan 't combineren met maastricht. - ? arnhem ofzo .. arnhem is niet echt een boeiende stad - onze woonplaatsen om te overnachten ;) Rotterdam is ook een hele leuke stad om heen te gaan. Met de kubuswoningen, supergrote bibliotheek, winkels etc. edit: foutje :D |
Citaat:
|
Ik zou één dag naar het strand gaan, één dag winkelen en één dag naar iets van een dierentuin oid.
|
Dag 1:
Utrecht: aardig Den Haag: aardig Haarlem (aanrader, gezellig stadje!) Zandvoort (aanrader voor mooi weer, je stapt uit de trein op 100 m. van het strand) Amsterdam (altijd leuk he) Dag 2: Groningen (leuk!) Leeuwarden (saai) Zutphen ( mooi klein stadje, moet je leuk vinden ) Dag 3: Den Bosch (leuk!) Eindhoven (n) Maastricht (y) |
eerste dag: Leiden (volkenkundig museum, vond ik zelfs saai, naturalis is leuker) en naar Rotterdam
tweede dag: Efteling!!! derde dag: Zuiderzee museum in Enkhuizen (erg leuk en mooi) Dagje Den Haag is ook erg mooi hoor, ook naar Panorama Mesdag gaan |
Wij gaan dit jaar, langs ongeveer alle hoofdsteden van de provincies. We blijven wel op twee plaatsen tussendoor slapen.
Rondje wat we maken is ongeveer zo: Maastricht Den Bosch Arnhem Zwolle Assen Groningen Leeuwarden Utrecht Amsterdam Den Haag (zandvoort) Rotterdam Middelburg Maastricht |
Een aantal jaar geleden al weer, heb ik dat ook gedaan.
We zijn naar Valkenburg geweest, Amsterdam, Zwolle (Ecodrome) en Scheveningen. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik. |
Hoe ik mijn zomertour zou organiseren: gewoon zorgen dat je bij familie of vrienden kan slapen. Dan heb je gewoon een soort van vakantie. Als je een extra treinkaartje koopt (voor de kortste afstand), kan je op drie plekken komen, blijven en slapen.
Mijn zomertour 5 jaar geleden: ..-Den Haag-Groningen-.. Mijn zomertour 4 jaar geleden: ..-Utrecht-Den Bosch-Schiermonnikoog-.. |
Nooit gedaan.
In week 31 en 32 ga ik (samen met snieky)vakantiewerk doen. Voor een bedrijf dat andere bedrijven adviseert, gaan we flessen wijn wegbrengen naar de beste 100 klanten. Dan nemen we ook een zomertoer en zien we ook heel Nederland in 6 dagen. :cool: |
Dag 1: Den Haag, Rotterdam, Utrecht
Dag 2: Amsterdam (want ik vind dat dat de stad in de Randstad is waar het meest te bekijken is), daarna als je nog zin hebt stukje Gelderland: Arnhem en Nijmegen. Dag 3: Het zuiden des lands: Maastricht uiteraard :) en Eindhoven en nog eventueel meer Brabantse steden (Tilburg, Den Bosch, Breda) Dat wat steden betreft. Maar je kunt ook pretparken nemen uiteraard, maar ja, dan moet je ook entree erbij betalen, dat maakt de gehele zomertoer iets duurder. Ik heb 1 keer een zomertoer gemaakt, 1 dag naar Amsterdam, 1 dag naar de Efteling en 1 dag naar de Megafestatie toen. Ja, en nu heb ik weer met een vriend een zomertoer gepakt maar dat was alleen omdat we dan goedkoop uit waren (zaterdag: heenreis Sensation, zondag: terugreis Sensation, komende vrijdag: heenreis vakantiebestemming). |
Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook zomertoeren, denk dat het gewoon een beetje grote steden afgaan wordt.
|
Wij zijn dit jaar op zomertour geweest en dit was ons programma, niet zo heel vol maar wel heel gezellig :)
Dag 1: Utrecht Amsterdam Dag 2: Six Flags! :D Zwolle (trein had vertraging waardoor we de aansluiting misten) Dag 3: Den Haag Scheveningen Assen (wel waar we startten, maar we hadden opeens zin om nog ff de stad in te gaan :) ) |
Vier jaar geleden heb ik voor het laatst een zomertoer gedaan, met mijn neef. Dat zag er zo uit:
1. Amersfoort - Apeldoorn - Zutphen - Zwolle - Groningen - Roodeschool - Groningen - Leeuwarden - Harlingen Haven - Leeuwarden - Amersfoort 2. Amersfoort - Utrecht - Den Haag CS - Rotterdam Hofplein (per tram naar R'dam Lombardijen) - Rotterdam Lombardijen - Dordrecht - Vlissingen - Roosendaal - 's-Hertogenbosch - Zutphen 3. Zutphen - Arnhem - Amsterdam CS (per tram en metro naar RAI) - Amsterdam RAI - Schiphol - Amsterdam Sloterdijk - Zandvoort aan Zee - Amsterdam CS - Amersfoort - Zutphen |
Ik ga dit jaar één dag:
Rotterdam Centraal Leiden Haarlem Uitgeest Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amersfoort Zwolle Ommen Zwolle Hengelo Zutphen Arnhem 's Hertogenbosch Tilbug Breda Roosendaal Rotterdam Centraal. |
Europa.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
verplaatst is, maar goed, fijn dat jij iig wél enorm nuttig weet te posten. (y) |
Nederland valt toch onder Europa? Dat staat ook aangegeven in de mededeling, wat waar hoort.
Voor de rest: wil je voortaan wat aardiger zijn tegen forumbazen? (Dit is dus tegen MCH) |
Ik heb een hele hoge toegevoegde waarde aan dit forum! (y)(y)(y)
|
Jullie bezoeken wel veel steden op een dag. :eek:
Mijn zomertoer van 2 jaar geleden: Dag 1: Amsterdam en Utrecht Dag 2: Scheveningen en Den-Haag Dag 3: Valkenburg, Maastricht en nog wat andere stadjes daar in de buurt |
Ik heb alleen een keer een zomertoer gebruikt als gewoon treinkaartje naar Arnhem. :) (En weer terug. ;))
|
ik ben eerst naar groningen met de trein geweest, daar gewinkeld en toen door naar leeuwarden, daar ook gewinkeld. vervolgend door met de boemeltrein naar harlingen haven en daar de boot uitgezwaait :)
de tweede dag naar alkmaar, familie bezocht. derde dag winkelen in amsterdam |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben ook een zomertoer aan 't doen, ik ben nu in Scheveningen geweest en ga zaterdag naar amsterdam --> Gaypride lijkt me heel erg leuk.. |
Citaat:
Hoe moet ik me dit voorstellen.. Hey Amersfoort! *ff je hoofd buiten de trein steken, even rondkijken en weer terug in de trein* En dan weer Hey Apeldoorn! *zelfde verhaal* Zo zie je toch niet veel van de stad als je er zoveel op een dag gaat bezoeken? |
Ik zou dit jaar wel op zomertoer willen met een vriendin van me, nou zijn er een aantal steden die me wel leuk lijken (we zouden zowiezo al een dag naar amsterdam). Hebben jullie nog tips wat we er zouden kunnen doen?
Dit zijn de ideeën: Amsterdam - Artis Utrecht Maastricht Den Haag - Scheveningen (strand) Verder: Nijmegen, Zwolle, Leiden, Eindhoven Winkelen of naar de bios kan overal wel.. maar hebben jullie ook echt goede tips? |
een vriendin en ik zijn van plan om met de zomertour kaart naar texel te gaan, en dan daar het eiland rond te gaan fietsen. Lijkt me erg leuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt beter 's avonds naar discotheek De Toekomst gaan. ;) |
Citaat:
En wat is er zo leuk aan Roodeschool? Dan gaan wij daar morgen zeker een kijkje nemen :) |
ik wil naar sneek (de week na de sneekweek) omdat daar een aantal vriendjes van mij op een boot zitten.
ik ga waarschijnlijk heen met een collegaatje/vriendinnetje. we gaan op maandag heen, dinsdag avond terug en we hebben dus nog een dagje over. het wordt groningen of maastricht (wat lijkt dat op elkaar..) tip? |
Dit jaar gedaan:
Dag 1 Amsterdam Utrecht Rotterdam Dag 2 Maastricht Valkenburg Dag 3 Zutphen Nijmegen |
Citaat:
|
Citaat:
|
haha, klinkt goed!
|
Citaat:
Goed dat we daar toch niet zijn geweest vandaag.. Vandaag in 3 steden wezen shoppen: Via nijmegen naar zutphen naar zwolle naar apeldoorn, wel leuk maar zeker ook vermoeiend vooral met dit weer in zo'n plakkerige trein :( Maar zaterdag een bestemming: A'dam en dan zit het er helaas weer op voor ons. Genoeg rondgezwerfd gesnackt en gekocht :D |
Citaat:
|
Zo ik ben net terug v/d zomertour
- dag 1: Rotterdam. Me broertje had nieuwe voetbalschoenen nodig, dus al die sportwinkeltjes afgestrompeld (n). Verder de bus gepakt naar Scheveningen waar we habben gegeten. Toen terug naar Den Bosch waar we sliepen. - dag 2: Blijdorp, we twijfelde tussen Artis en Blijdorp. Maar vanwege het nieuwe gedeelte in Blijdorp hadden we maar voor die dierentuin gekozen. Geen spijt van gehad. Daarna de bus gepakt naar Fort Kijkduin ofzo. Toen terug naar Den Bosch waar we sliepen. - dag 3: Amsterdam, bootjes met dansende mensen kijken. Weer terug naar Texel (woonplaats.) We hadden zomertour plus, kost dus €84,- de kosten hebben we er wel uit gekregen. Het was ontzettend warm (hitte golf). Dat gaf wat beperkingen, omdat het soms geen pretje was om in de trein of tram te zitten en over straat te lopen. Maar de bussen waren wel prettig. Verder hadden we een beperkt budget (kreeg maar €150-, van me ouders, daar moesten we dus van zien rond te komen). Dus duur uiteten en allerlei musea bekijken zat er niet in. zo'n zomertour is toch wel een aanrader. Wij hebben 3 dagen achter elkaar gerijst, achteraf gezien is dat toch wel vermoeiend. Toch wel 2 dagen nodig om te herstellen. Je maakt zo veel mee, tijdens zo'n reis. |
Citaat:
Mar wij zaten aan de verkeerde gracht ofzo want het duurde me toch lang voordat ze voorbij kwamen. En tenslotte hebben we maar 4 bootjes gezien omdat we het echt niet meer zochten.. Maar idd is het wel behoorlijk vermoeiend ja zo'n 3 dagen, hoewel wij ze niet achter elkaar gepland hebben. En in de trein zitten wordt op een gegeven moment best vervelend. Maar het blijft leuk zo'n 3 dagen 'toeren' in Nederland, elk jaar weer :D |
Citaat:
|
zit de bus er ook bij ofzo?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |