![]() |
Verloren verlangens
Verloren verlangens In gedachten zie ik ons nog lopen langs de branding op het strand Je fluisterd zachte, lieve woordjes knijpt nog even in mijn hand We lopen steeds wat verder alsof tijd nooit heeft bestaan Af en toe, dan stop je even en je laat je woede gaan Je scheld wat op de golven schopt wat tegen schelpen Maar het ziet er niet naar uit dat zij ons kunnen helpen Want we weten beiden wel - ook al zijn we nog zo kwaad - Dat het moment gaat komen dat je ons verlaten gaat En dan loop ik in mijn eentje wat verlaten op het strand Ik zal verlangen naar je woorden en het voelen van je hand.... |
Weer een goed gedicht. :) Soms loopt het niet zo lekker, vind ik, dat heb ik hieronder veranderd, kijk maar wat je ermee doet. :) (en twee -hoop ik- typfoutjes)
Verloren verlangens In gedachten zie ik ons nog lopen langs de branding op het strand Je fluistert zachte, lieve woordjes knijpt nog even in mijn hand We lopen steeds wat verder alsof tijd nooit heeft bestaan Af en toe, dan stop je even en je laat je woede gaan Je scheldt wat op de golven schopt eens tegen schelpen aan Maar het ziet er niet naar uit dat zij ons nu nog helpen gaan Want we weten beiden wel - ook al zijn we nog zo kwaad - Dat er een moment gaat komen dat je ons verlaten gaat En dan loop ik in mijn eentje wat verlaten op het strand 'k Zal verlangen naar je woorden en het voelen van je hand.... |
...mooi. raakt me. komt ook door wat ik zelf nu meemaak. maar mooi.
|
Heel erg mooi. Ik weet niet precies hoe je de inhoud bedoelt, maar het spreekt me iig aan dat ze beiden weten dat er moet worden verlaten. Verder vind ik het ritme en woordgebruik weer dik in orde (y).
Ik heb wel één punt van kritiek; de titel. Die vind ik eerlijk gezegd nogal cliché; ik heb zelf ook zo'n gedicht in mijn gedichtenmap staan zie ik net ;). Daarmee bedoel ik; deze vind ik iets te voor de hand liggend :p. |
erg mooi en je weet wat ik van je vind: top
|
Anno, hou nu eens op met zulke goeie gedichten plaatsen. :D
|
Citaat:
;) |
Overdrijven is ook een kunst... :rolleyes:
|
Citaat:
Ik vind je gedichten gewoon goed. Kan wel bij elk gedicht hetzelfde lovende commentaar zetten, maar dat is niet goed voor je ego. :nono: :) |
Deze is inderdaad mooi ja, ietwat te verhalend hoogstens, maar de beelden die je schetst maken veel goed(schelden op de zee, schoppen tegen schelpen (y) ). Enige tip die ik dan ook heb is om iets minder verhalend te schrijven(bijvoorbeeld door dat stukje "je laat je woede gaan" weg te laten). Oh en natuurlijk blijf ik nog altijd een hekel hebben aan de drie puntjes aan het eind van de laatste regel :o . Ondanks deze puntjes mooi, loopt vrij goed, mooie beelden en goeie rijm.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45. |