![]() |
Week of Weekend OV?
Spui uw ervaringen met een week of weekend OV.
Ik twijfel. Mijn situatie: * studerend in Leeuwarden (en wonend in Leeuwarden) * in het weekend naar huis of naar vriendje willen (300km verderop) * 1x per maand doordeweeks naar een concert willen (waarvan treinkaartjes dus 2x 15-20 euro enkeltje kosten) Als ik een week OV heb, dan hoef ik de trein naar het concert niet te betalen (wat me dus 40 euro scheelt), maar dan kan ik alleen maar vrijdag naar huis en maandag naar school, en niet met de trein in het weekend. Met een weekend OV precies andersom. Maar, wat doe je het meest? Door de week op stap gaan (bv met weinig uur of vrije dagen), of in het weekend? |
weekov, en dan op vrijdagavond naar huis gaan (dan geld ie nog) en maandagochtend weer terug, of zondag met 40% terug, maar ik moet reizen naar mijn school elke dag
|
Hangt er denk ik vooral van af of jij op maandag of op zondag van huis naar kamer wilt reizen...
Als je dat op zondag wilt zou ik een weekend-ov nemen...hoef je voor huis-kamer iig geen kaartjes te betalen, alleen voor je concerten...hangt er even vanaf wat goedkoper is, 4 enkeltjes huis-kamer of 2 enkeltjes concert... Als je op maandag terug wilt reizen, neem dan week-ov dan is alles in principe gratis...alleen dat wat je in t weekend extra wilt doen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een week-ov, zodat ik eerder naar ouders+vriendje kan als ik bijvoorbeeld vrijdag geen les heb. Met een weekend-ov zou m'n hele zondagavond weg zijn, dat zou ik ook lastig vinden.
|
Citaat:
Heb WEEK \ OV maar ik ga met het openbaar vervoer naar school |
Citaat:
Niet 's ochtends tussen 04.00 en 09.00 op doordeweekse dagen |
De NS had toch bezuinigd op het foto'tje op de OV-kaarten?
|
Citaat:
Alleen met een voordeelurenkaart is het na 9.00 uur :) Ik fiets naar school in 5/10 minuutjes :) Ik kan ook op maandag naar school vanaf huis. Als ik de trein van half 6 's ochtends neem kom ik nog op tijd aan op school :p 20 euro enkeltje is mét korting. en nog zo duur :o |
Citaat:
vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag. vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 8 april en woensdag 19 mei korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag (op vrijdag tot 12.00 uur) Bron: http://www.ib-groep.nl |
Citaat:
Sorry, je had gelijk. |
Citaat:
Opzich zou een week kaart beter zijn voor je als je op maandag terug gaat en op vrijdag heen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OV houders zouden altijd korting moet krijgen, buiten hun gratis reizen om. Ik denk dat ik een week OV neem, en dan als het niet bevalt kan ik in Januari altijd nog gratis switchen naar een weekend OV. Ik bedoel, je gaat 1x naar een concert per maand en je bent 40 euro kwijt. Als ik elk weekend van mijn vriendje naar huis ga, of andersom, dan ben ik nog maar 24 euro kwijt. (Of naar amsterdam ofzo). Dus ik denk dat ik beter weekOV kan nemen dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over de weekendkaart: vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag. vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 8 april en woensdag 19 mei korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag (op vrijdag tot 12.00 uur) |
Citaat:
|
Ik neem een weekov.
|
Weekend ov: drie dagen geldig.
Week ov: vijf dagen geldig, en nog wat erbij. Ik weet wel wat ik kies. Statistisch gezien is een week ov het handigste. |
Citaat:
Leeuwarden Amsterdam is juist 15-20 euro, wat dus duur uitkomt als je doordeweeks daar heen wilt als je een weekend ov hebt. |
het enige onhandige aan de weekkaart vind ik dat je niet vrij kan reizen op zondagavond, maar das dan ook alles.
|
Accepteren ze het eigenlijk als je een kopie van je ov bij je hebt, onder het mum van als ik hem kwijt ben moet ik €xx,- dokken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@TS: weet je eigenlijk zeker dat je ieder weekend naar je ouders ed gaat?
|
Citaat:
Maar mijn vriend woont in Tilburg, en aangezien ik met OV gratis kan reizen... Ik denk toch dat ik zeker 3 van de 4 weekenden weg ben. Hoezo? Als je niet elk weekend naar huis gaat kun je dan beter weekend OV nemen? (zodat je in de weekenden er op uit kunt?) |
Citaat:
Oh, waarom ik het vroeg: ik dacht zelf ook dat ik heel vaak naar mijn ouders zou gaan, maar in de eerste tijd maar eens in de twee maanden en nu eigenlijk nog minder. Maar een vriend is weer wat anders ;). |
Citaat:
Maar ik denk dat ik toch ga voor de weekOV. Ik ga namelijk 7 september naar een concert in de Melkweg (NewFoundGlory en Yellowcard) en dat valt op een dinsdag. Treinkaartje kost me dan 30 euro! Als ik elk weekend van mijn vriend naar mijn ouders ga, of andersom (dus 1x per week tilburg-rotterdam), dan ben ik 24 euro kwijt. Dat is dus nog voordeliger dan 1x naar een concert. Kortom, ik ben er al uit :) Ik neem een weekOV. Mocht het nou echt niet bevallen, dan kun je in januari gratis switchen! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
god, wat verwarrend :o |
Citaat:
|
Citaat:
|