![]() |
[USB] Rekenmachine TI-84 Plus
Volgend jaar ga ik naar de vierde en daarom heb ik de Texas Instruments TI-84 Plus aan moeten schaffen. Bijgeleverd is een USB-kabeltje waarmee de rekenmachine aangesloten kan worden op de PC zodat ik via het programma TI Connect (bijgeleverd op CD) data kan uitwisselen tussen mijn PC en de grafische rekenmachine. Ik plug dus mijn kabeltje aan de ene kant in mijn rekenmachine en aan de andere kant in een USB-poort aan de voorkant van mijn PC. Wanneer ik TI Connect start moet er eerst verbinding worden gemaakt tussen mijn PC en rekenmachine. Wanneer ik dat doe krijg ik een schermpje waaruit ik op kan maken dat TI Connect kijkt of de rekenmachine aangesloten is op 'COM1' 'COM2' of 'COM3'. Na eventjes wachten krijg ik de melding dat bij geen van die poorten een apparaat is gevonden en dat ik moet kijken of de kabeltjes goed zijn aangesloten en de rekenmachine aanstaat. Ik heb mezelf er meerdere keren van verzekerd dat alle kabeltjes goed zijn aangesloten maar ik blijf steeds dezelfde foutmelding krijgen.
Kan iemand mij hiermee helpen? Mijn system specs: 2,6 GHZ CPU Geforce FX5200 128MB 1024 MB DDR RAM 120MB Harddisk NTFS Nieuwste versie van Direct X Windows XP Microsoft .Net 1.1 |
Heb je service pack één van windows xp geïnstalleerd en heb je alle updates van de windows update site geïnstalleerd? Dit zou nl nog weleens kunnen werken.
|
Citaat:
is de port aan de voorkant van de pc wel aangesloten ;) met regelmaat worden die porten niet aangesloten..... :( door je (usb) muis erin te stoppen kanje het testen.... |
Wanneer ik een scanner of joystick aansluit in die USB poort word hij meteen herkent.
En ik heb zo'n windows programmatje dat alles automatisch voor je update zodra je internetverbinding hebt, dus daar ligt het denk ik ook niet aan. |
is oftopic, maar een Ti-83 volstaat toch voor school, die is een stuk goejekoper nl :D
|
Citaat:
|
Dat hij je rekenmachine niet vindt, is logisch: COM-poorten (seriëel) zijn niet hetzelfde als USB-poorten. Waarschijnlijk staat alles toch wel op de site uitgelegd ofwel in de handleiding (eventueel die op de cd-rom)?
|
Na een hele hoop geklooi werkt alles nu goed.
Iedereen bedankt voor de hulp (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |