![]() |
Vuurtje stoken op het strand
Weet iemand toevallig of dat bij zandvoort in de buurt mag of niet? :confused:
Ik heb nl wel gevonden dat je ergens mag bbq-en, maar dat dus niet... |
Geen idee. Kun je niet ff phonen met het gemeentehuis? Daar ligt de APV natuurlijk.
|
mag nooit, gewoon doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vaak mag het wel, op bepaalde voorwaarden (i.v.m. veiligheid), als je van te voren toestemming vraagt bij de plaatselijke brandweer/gemeente. Voorwaarden die standaard gelden zijn: - zorg voor een veilige stookplaats, dus geen brandbare dingen in de buurt - toezicht van een volwassene - bepaalde min. hoeveelheid water er naast hebben staan - geen brandbare vloeistoffen gebruiken, ook niet voor het aansteken. Hoe het in zandvoort zit weet ik niet. Dat moet je dus bij de gemeente/brandweer daar navragen. Dus gewoon even op internet de telefoonnummers opzoeken en bellen (en niet via 112 natuurlijk, maar de gewone telefoonlijn van de brandweerkazerne) [edit] ow ja, hou je aan de regels. Als er een zeikerige agent of brandweercommandant een kijkje komt nemen, dan kan dat flink oplopen. In de gulden-tijd hing er bij onze scouting een waarschuwing van het bestuur dat de boete van de gemeente Bussum fl.1000,- was, bij overtreden van de stookregels. |
Volgens mij mag het wel, maar moet je er een vergunning voor aanvragen. Ivo zegt dat allemaal al heel mooi zie ik nu :)
|
ik geloof ook dat t mag als je een vergunning aanvraagt... zou ik dus gewoon doen kun je ook geen gezeik krijgen :)
|
gewoon langs gemeentehuis gaan en een vergunning halen, kost amper iets... wordt meestal wel streng gecontroleerd dus: wel doen!
|
Citaat:
|
Mochten anderen ook geinteresseerd zijn, ik heb het nader onderzocht... :)
AFDELING 5 VERBOD VUUR TE STOKEN Artikel 5.5.1 Verbod vuur te stoken 1. Het is verboden in de openlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben. 2. Burgemeester en Wethouders kunnen ontheffing verlenen van het in het eerste lid gestelde verbod. 3. De ontheffing bedoeld in het tweede lid kan worden geweigerd: a. in het belang van de openbare orde en veiligheid; b. ter bescherming van de woon- en leefomgeving; c. ter bescherming van de flora en de fauna; d. ter voorkoming van hinder of nadelige beïnvloeding van het milieu door rook, roet, stof, walm of stank. 4. Het in het eerste lid gestelde verbod geldt niet voor zover: a. op de Wet milieubeheer gebaseerde voorschriften; b. de provinciale milieuverordening; c. artikel 429, aanhef en onder 1 of 3, Wetboek van strafrecht van toepassing is, of d. het betreft verlichting door middel van kaarsen, fakkels en dergelijke of het betreft vuur voor koken, bakken en braden, indien dat geen gevaar oplevert voor de omgeving. En daar was t mij om te doen...Dus ik neem wel wat fakkels mee :cool: |
belangrijkste is gewoon dat je nie te dicht op de duinen zit, voor de rest moet je niet drinken als je niet oud genoeg bent
Dan maakt het de politie nix uit, dat zijn ieder geal mijn ervaringen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |