![]() |
Verzameltopic: school is lastig, dichten niet :)
Hallo iedereen!
Citaat:
Citaat:
Wiskunde is moeilijk, rijmen niet van Het Vleeskind waar het er uiteindelijk op uitdraaide dat velen graag hun schoolboeken, -mappen en -schriften maar al te graag zouden versieren met een leuk gedicht (zo heb je je eerste saaie les toch al iets om je mee bezig te houden) Dus hierom draait dit topic: - gedichten over een bepaald vak op school (vermeld dat vak, als het niet helemaal duidelijk zou kunnen zijn en zet er eventueel een titel bij) - als je hier een gedicht post, weet dan dat velen dat in hun schrift, boek of map zullen plakken. Als je dit liever niet wilt, zet het er dan zeker en vast onder! - als je een gedicht in je map of whatever steekt, zet er dan steeds de naam van de dichter onder (al is het maar in het klein) - als het een gedicht over school in het algemeen is, is dat natuurlijk ook altijd welkom (voor in een agende, natuurlijk :) ) - meerdere gedichten voor hetzelfde vak zijn uiteraard toegelaten - hopelijk hebben we tegen het nieuwe schooljaar zeker een gedicht voor elk vak Tip: gedichten liefst in het Nederlands, maar ook andere talen zijn welkom, zeker voor de taalvakken (maar een Nederlands gedicht voor die vakken is ook steeds leuk) als Frans, Latijn, Grieks, Duits, Engels, Hebreeuws, Arabisch, Chinees, Russisch, Esperanto, Zuid-Afrikaans (is altijd leuk he) ... (wat je ook maar op school hebt) |
Ik ga mijn best doen om iets te verzinnen :)!
|
aardkorst,
een golvende lijn, eigenlijk alles hier zoals de zee, het strand, in heel de natuur, geen enkele hoek. aardrijkskunde |
Voor op je gymtas:
Lang duurt weer de gymles En zucht voort met veel venijn Kleren zweten van vermoeidheid Klampen schertsend zo jouw lijn En je hoofd wiegt zwijgzaam mee Raadt hoeveel pijnen er nog zijn... Springen over paarden Aanval op het andere doel Maar niet uit eigen overtuiging En agressie, overmoed Nee, door de notie dat het moet, door het groeps- of plichtgevoel Dan roept eindelijk een bel Om een staken van de strijd Uit die zweterige shirts Cool! voor douchen is het tijd Houd voor je trots je lange kwast En anders, bij gebrek daaraan Uit zelfbelang en lijfbehoud Heel goed je eigen zeepje vast ! |
Citaat:
|
Er is me weer iets binnengevallen spijtiggenoeg geen gedicht over school maar wel over het hele opzet:
als het volgend jaar hier wat aanslaat met die gedichten, zou ik onze directeur misschien vragen om de agende er vol mee te zetten (vorig jaar waren het foto's van leerlingen die vanbinnen op 4 bladzijden stonden, dit jaar heb ik geen foto's zien maken, dus zal het wel een kale agenda worden), misschien dat zo'n gedichten de plaats van de foto's in kunnen nemen? Overigens: al twee goede gedichten! ( Ik heb al zin om die van schietgeweer ergens op te kleven, maar ik heb geen gymtas :( Het is gewoon zo'n roepend gedicht, zeker met die eerste letters en dat hoort wel bij L.O.) |
Nederlands
Na velen jaren school leek het mij normaal Het foutloos leren schrijven van de Nederlandse taal Dat stam + 't' niet altijd een 't' krijgt op het eind Omdat bij 'hij start' bijvoorbeeld het werkwoord wordt verkleind Dat het wel 'pannenkoeken' is maar niet 'Koninginnendag' Omdat er van de koningin maar één in elk land was Die gemene, kleine uitzonderingen ik moet ze weten, allemaal Eigenlijk nog lang niet simpel, onze Nederlandse taal... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Algemene Natuur Wetenschappen
Galileo Galilei is waar dit vak begon "Eppure si muove" namelijk de aarde om de zon Echter kan het mij niet veel interesseren Ik hoef niet persé alles over sterren en wetenschap te leren Wat maakt mij het uit de stand van de maan? Ik denk niet dat ik dit jaar met veel zin en interesse naar de les zal gaan... |
Maandagmorgen
Ik moet weer mijn bed uit Maandagmorgen Ik moet weer naar school Rugzak klaar, broodje klaar Zwetend fiets ik in de rij Was de dag maar weer voorbij Woendagmorgen Ik heb weer eens Frans Woensdagmorgen Je dit: Bonne chance Leesbeurt klaar, bij de leraar Balend zit ik weer in de rij Was de les maar weer voorbij Vrijdagmorgen Ik heb gymnastiek Vrijdagmorgen Ik was liever ziek Trampoline klaar, springen maar Trillend sta ik weer in de rij Was de week maar weer voorbij Zo. |
Aardrijkskunde
Neem de atlas tussen je oren spring van hier naar hot naar her want de wereld zal het horen 'China, je weet wel, dat ligt zó ver' Over modder en erosie, van de ijstijd naar het nu Hoe ik de wereld ook bezie, ik moet eraan geloven en het leren, continu. |
gheghe leuke dingetjes :D ik sla ze op voor medeleerlingen op mijn opleiding (lerarenopleiding).
Iemand nog iets (positiefs) over wiskunde? :P |
Spelen met getallen,
optellen en aftrekken, delen en wortel trekken. de hele tijd. of ik er plezier in vind jawel, want zoals ieder weet, is twee plus twee gewoon vier maar het zijn juist die dingen de nieuwe dingen die het leuk maken sorry ben nogal inspiratieloos a.t.m. |
De wereld is maar klein
Ik sla de atlas open Ik kan zo naar China lopen! Alleen maar een paar hokjes naar benee, tot aan de Middellandse Zee, dan nog ietsjes naar opzij, je bent zo Iran en Afghanistan voorbij. 'De wereld is maar klein', blijkt weer eens waar te zijn! Heel oud gedichtje, maar gaat wel een soort van over school. |
Als er bij ons op school een biopracticum was,
Werd dat bij de ggd gemeld, controleerden ze na afloop mijn tas En werd de ambulance alvast gebeld. Alleen maar omdat ik een beetje een rare hobby had. Die vervelende leraren Snapten niet waarom ik onderdelen van mijn practicum op at. Ik kon het zelf ook nooit verklaren. Maar elke keer als ik practicum had was het raak Moest ik bekennen dat ik die missende oogbal opgegeten had. Stond de ambulance al klaar om mijn maag leeg te pompen. Want dat moesten ze zo vaak. En nu lig ik in het ziekenhuis Chloride fosfaat kun je niet drinken Maar ik voel me hier helemaal thuis Want je raad nooit wat ik in de prullenbak voor lekkers zag blinken.. |
Citaat:
|
Citaat:
"neem een atlas tussen je oren", dat is een zin van een gedicht die ik op mijn slaapkamerdeur heb hangen! |
weer word ik een uur vermaakt
met ouwe koeien uit de sloot wie was de malloot die daar een vak van heeft gemaakt duffe verhalen over stoffige meneren die in duizend voor christus hebben lopen filosoferen of de wereld plat of rond is muurtekeningen in 2D over mensen met een kattenhoofd dat maak je nu niet meer mee alsof íemand daar in gelooft "een uur versleten kennis" lijk mij een betere naam voor het vak zonder faam voor het vak geschiedenis :D |
Citaat:
"Boeiend, boeiend... interessant... Hoe weet jij dat? Vertel meeeeer!" :D. |
Citaat:
|
Citaat:
'Neem een atlas tussen je oren.. ..en zoek een plaats..' :cool:. Van Erik van Os, toch :)? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37. |