![]() |
Overtijd?
Ik ben iets van 2 dagen overtijd, ik slik geen pil (wel van plan), maar doe het wel met condoom met m'n vriend.
Nu ben ik bang voor zwangerschap? Is het terecht om daar bang voor te zijn, of.. ? Nu heb ik ook zoiets gelezen over stress, en dat de menstruatie waarschijnlijk daardoor uitblijft. Maar hoe lang blijft het in deze situatie dan uit? En als ik zwanger blijk te zijn, dan zou ik toch kiezen voor een abortus. Heb je als minderjarige toestemming nodig van je ouders, of is dat sinds korte tijd niet meer zo? Ik zit nu echt te shaken, en ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. :s Bedankt! |
Hoe lang het uitblijft is geen standaard tijd voor.
Volgens mij heb je voor abortus geen toestemming nodig van je ouders, niet dat ik weet iig. Als je je heel veel zorgen maakt, dan kun je misschien even langs de dokter, hij/zij zal er ongetwijfeld meer van weten dan wij. En hij/zij heeft zwijgplicht en mag je ouders dus niks vertellen. Mogen je ouders het niet weten? En zo nee, waarom niet? |
Ik zou als ik jou was nog n paar dagen w88.
als j dan nog niet ongesteld bent zou ik een test laten doen. Ik weet niet vanaf welke leeftijd je zelf mag beslissen over abortus. volgens mij maakt t niet uit hoe oud je bent. ik zou voor zekerheid f op t net kijken voor info over abortus. Sterkte . Kuzzy Miss_Angel |
Volgens mij is het met abortus vanaf zestien jaar, dat je 't zonder toestemming van je ouders mag doen, toch?
|
Vanaf je 16e mag je idd zonder ouders een abortus laten plegen, maar ze raden je wel aan om 1 van je ouders mee te nemen...
Maarre... het kan idd door stress komen, weet niet of je het zwaar/moeilijk op school had? En anders moet je idd even een test halen :) Maar was het condoom gescheurd ofzo (was je van te voren al bang om zwanger te raken? dan kan daar ook de stress van zijn)? |
Citaat:
En m'n ouders weten (nog) niet dat ik sexueel actief ben, was het ze van plan te zeggen als ik aan de pil ga. En had er dus niet op gerekend dat ik dan eerst zwanger zou zijn, ofzo. Maar ja. Ja, heel erg door school. Misschien dat het daardoor ligt? En na hoeveel dagen moet ik die test nemen dan? Hmmm, dat weet ik dus niet! Zover ik weet niet (hopelijk), maar ik kan me nog wel herinneren dat het best heel nat aanvoelde alles (?). En toen dacht ik al van ''uh-oh'', of is dit normaal? Maar geen teken van scheuren ofzo. :s En ik ga voor iets van 6 weken op vakantie, en als ik zwanger blijk te zijn dan wil ik toch een abortus, en het liefst gewoon in Nederland uiteraard. Zou ik dan nog steeds een abortus kunnen plegen? |
Ik zou voor de zekerheid gewoon even een testje doen, kost 10 euro en dan zit je er tenminste niet meer mee.
Zuigcurretage kan ook nog na die vakantie als je inderdaad zwanger bent, maar hoe korter je zwanger bent op het moment van de behandeling, hoe makkelijker het allemaal gaat. |
Citaat:
En ja, te vroeg kan toch ook niet? Want dit weekend ga ik nl al weg. |
Een zwangerschapstest is betrouwbaar, vanaf de eerste dag dag je ongesteld zou moeten worden.
Dus je kunt nu al zo'n testje doen. :) |
...maarehm... volgens mij is er nix mis gegaan met dat condoom van jou... dat het nat is komt door de opwinding lijkt mij...
|
Citaat:
|
Al een test gedaan?? (Sorry voor mijn nieuwschierigheid) :)
|
heyzz..
Ik zou je, als je het altijd veilig doet, en zoverre je weet er niks gescheurd is, niet zo druk maken. je bent pas 2 dagen over tijd, en als je je er heel druk om maakt kan het nog langer duren. Als je over 2 dagen nog steeds niet ongesteld ben, zou ik een zwangerschapstest doen, klinkt stom. Maar je weet het dan wel! En zoverre ik weet hoef je voor een abortus geen toestemming van je ouders, al lijkt het me wel beter als je ze inlicht. veel succes...Liefs.. |
Citaat:
wil ik eigenlijk ook wel weten.... :bloos: |
heb je 't wel eens vaker onregelmatig?
2 dagen, dat vind ik echt niks :). (je moet weten dat ik weleens 4 weken over tijd ben :eek: - oftewel, wel eens 1 overslaan en dan weer 'n hele zware) en als je het met condoom gedaan hebt... |
Abortus gratis, huisarts zwijgplicht etcetc...
Overtijd is erg irritant en vervelend. Haal een staafje en testen maar. Altijd voor de zekerheid. Overtijd hoeft niet te betekenen dat je zwanger bent, zeker niet als je onder de 20 ben. Ik ben nu al voor de 2e keer 5 weken overtijd, 3 tests en niet zwanger. Van het weekend kwam het ineens opzetten alsof er niets aan de hand was. |
Hoezo vooral niet als je onder de 20 bent??
|
omdat het dan nog een soort van normaal is om een onregelmatige cyclus te hebben.. Dus vandaar dat het onder de 20 nog niet meteen een zwangerschap hoeft te betekenen.
|
als je het gedaan hebt met condoom is het ook altijd slim om achteraf even te controleren of er niets gelekt is...
door te kijken of er een gat of scheurtje in het condoom zit oid |
2 dagen overtijd..... en dan al ongerust :P omg
ben zelf meer dan een week overtijd deze keer :o maar goed, heb dan ook geen sex gehad, dus zwanger kan ik niet zijn :P |
Ik ben nu een week overtijd... en een heel klein kansje dat ik zwanger ben.. Ben erg zenuwachtig... Was op zoek naar een test, kon er geen vinden...:(. Ben bij kruidvat en trekplijster geweest (da ken k zoveel mensen)... waar verkopen ze die dingen?
|
Citaat:
Nee, maar ik zou ook nog even wachten met zorgen maken. 2 dagen is niets.. en zeker op deze leeftijd. (en als je gaat stressen duurt het alleen maar langer :)) |
Citaat:
Voorkom je gelijk roddels.. |
Ik durf er dus absoluut niet om te vragen.. waar dan ook...
|
Let op: de dokter heeft dan wel zwijgplicht, maar als bv. een abortus wordt vergoed door de verzekering, dan kunnen je ouders dat zien op de rekening die ze krijgen. Oftewel, dan komen ze er alsnog achter.
Bovendien, als je echt tot abortus overgaat, kun je het beste wel je ouders inlichten (ookal is dat heel eng en heel kut). :) |
Nee.. mijn moeder kan ik hierover niet inlichten... echt niet.
|
Ik denk dat je in ieder geval toch een drogist-medewerker 'in vertrouwen' kan nemen om zo'n test te kopen. Misschien wil die jongen mee? Of iemand anders :)
Het valt best mee hoor... de eerste keer dat ik zelf tampons moest kopen, vond ik ook vreselijk ;) Achteraf stelt dat ook niets voor :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32. |