![]() |
Favo luchtvaartmaatschappij?
Welke luchtvaartmaatschappij vind je tot nu toe het best?
Ik was nogal aangenaam verrast afgelopen maandag. Vloog met Alitalia naar Rome in een vrij moderne airbus. Alle stoelen hadden de first class kwaliteit. Vriendelijk personeel, geen gedoe. Verder is KLM mij vorig jaar ook goed bevallen. Op de terugweg was ik al om 9:00 op de luchthaven van Budapest, terwijl mijn vliegtuig pas om 17:30 zou vertrekken. Ben in de rij gaan staan, maar de stewardess kon mij niet inchecken en verwees me naar het ticketbureau van KLM. Toen ik daar aankwam, was de stewardess van het ticketbureau al op de hoogte en vroeg me of ik mijn ticket kon laten zien. Ze plakte er een sticker over en schreef er een ander vluchtnummer op. Dat nummer bleek van de eerstvolgende vlucht te zijn en toen ik op de klok keek, bleek dat ik nog maar 20 minuten had om in te checken. In het vliegtuig ontdekte ik dat ik de allerlaatste plaats gekregen had, zonder ook maar een cent bijbetalen. Super! |
Ik heb alleen nog maar met KLM en SAS gevlogen...'k vond KLM 'fijner', maar dat zal grotendeels ook komen doordat ze daar gewoon Nederlands spreken en hun Engels ook te verstaan is (in tegenstelling tot een Noor die Engels probeert te praten ;)).
|
Geen ervaring mee, nooit gevlogen :o
|
Ehmz... ik denk dat ik Delta Airlines het fijnst vond, maar dat komt omdat er bij iedereen in de stoel voor je een tv-schermpje zat en dat je zo uit twee verschillende films kon kiezen.
Gewoon lekker modern, vrij ruim en vriendelijk personeel (geen hoogblonde troela's, maar stewardessen enigszins 'op leeftijd'(=40+)). Transavia vond ik minder prettig omdat er weinig beenruimte was en het personeel snauwerig was. |
Citaat:
|
Citaat:
so dont worry |
Weet ik veel. Heb tot nu toe met AlItalia, FinAir en de Belgische versie van Easyjet (iets met een s was het) gevlogen, maar ik kan echt niet zeggen wat ik nou het beste vond.
|
Martinair vond ik wel netjes, geen problemen gehad en lekker eten :p
Virginair daarentegen is een trauma geworden, wat een belabberde service en kwaliteit :mad: |
Mijn favoriet is US Airways, maar dat komt eigenlijk alleen door het feit dat ik een keer een aansluitende vlucht (door onweer) had gemist en ze aan de balie toen heel aardig waren voor mij en ik ook nog eens in een hotel mocht slapen (gratis) met alleen maar suites en dan was het ontbijt er ook nog bij inbegrepen! Best goede service (y)
|
Heb al met redelijk veel luchtvaartmaatschappijen gevlogen, maar Cyprus Airways springt er toch bovenuit.
Er zaten kleine tvschermen in de stoel voor je waar je uit verschillende films kon kiezen, genoeg beenruimte, comfortabele stoelen, gratis drank ( :D ja, zelfs met alcohol) en goed eten. |
Ik heb geen favoriete luchtvaartmaatschappij.
Vooral veel ervaring met klm, business class, tourist class, klapbankjes, het maakt me op zich allemaal niet uit zolang de heenvlucht maar gewoon vertrekt |
Ik heb er pas met 2 gevlogen: KLM en Martinair. Waren allebei wel okee. Vooral bij Martinair op de terugweg van Amerika een goede sfeer onder het personeel onderling. Maar echt een favoriete luchtvaartmaatschappij heb ik niet, omdat ik gewoon weinig ervaring daarmee heb.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de favo maatschappij ook een beetje ligt aan de soort vlucht. Sommige maatschappijen zijn betere op korte vluchten dan anderen, terwijl deze anderen juist op de langere vluchten beter zijn. Persoonlijk vind ik toch KLM het beste. Ze gaan met hun tijd mee (Boeing 777 anyone?) en hebben goede service. HEEL groot voordeel aan KLM is (vooral voor mensen die veel vliegen) dat het Frequent Flyer Miles afgeeft. Een soort airmiles, alleen krijg je deze bij iedere vlucht die je maakt en kan je er tickets van kopen. Mijn vader heeft de afgelopen tijd zoveel gevlogen dat ik samen met mijn ouders, business class naar New York kan vliegen, gratis en voor niks (naja, voor het inleveren van die FFM dan). Ik heb ook een aantal keren met British Airways gevlogen. Ik vond het verschrikkelijk en heb nooit 1 goede vlucht met ze gehad. Ik denk dat dat gewoon persoonlijk is, zal niet bij iedereen zo zijn. Maar echt serieuze problemen, zoals gecancelde vluchten of 2-3 uur vertraging, niet leuk meer. Wel veel stoelruimte trouwens, dat zeker (y). Nou, dan gaan we vrijdag maar eens ff kijken hoe de business class in een 777 van KLM naar New York is :D |
kheb er al een anntal gehad, maar kan niet echt 1 noemen die veeeel beter was dan de andere. iig Alitalia was een ramp, echt verschrikkelijk. en united airlines (ofzo) beviel wel goed.
|
Citaat:
|
Hm kep ooit ens met Dutch Bird gevlogen :p
Het is me goed bevallen vooral het lekkere eten :D Veel been ruimte enzo (vind ik dan). Heel aardig personeel. (y) Over paar weken vlieg ik met Martinair. Zal mij benieuwen. |
air canada vond ik wel relax...
onze vlucht met BMI was vertraagd,( vlogen v a'dam naar londen.. londen naar toronto toronto naar regina en weer trug ) en omdat we met de hele familie reisden ( 14 man) hebben ze ut vliegtuig nog ff laten wachten tot dat wij er waren dus.. :D (y) voor air canada maar vind martinair ook wel goed en klm ook |
China Airlines vond ik toch wel goed, fatsoenlijk eten en vriendelijk personeel
|
Singapore natuurlijk, maar check Vietnam Airlines dat is ook niet mis en dat meen ik serieus.
|
k heb met superveel maatschappijen gevlogen...klm..dca...frace airway..martiair??ofzo...en slm(suriname)..EEN VENZUELAANSE..euh....en dan die van amerika troep..maar het fijnste vin k klm....
k kan met hun beter communiceren.:Pdan met de andere.....slm was wel oke..zat alleen niet voorin: :( en trouwens die van ameirka sucked.....of amerika zelf sucked..je komt daar..je moet je koffer oplaten want anders slaan ze hem gewoon open..alles wordt gecontroleerd..damn it |
Citaat:
|
Singapore Airlines is de beste & fijnste luchtvaartmaatschappij
waar ik mee gevlogen heb. Vrij ruime stoelen, eigen schermpje (compleet met films, spelletjes en weet ik het allemaal), vriendelijk personeel & goede service, (y) eten, enz... Verder vind ik KLM en Martinair ook wel (y), Holland Exel oid ook wel... Onur oid (Turkse luchtvaartmaatschappij) is tien keer niks. :) |
Citaat:
|
KLM & British Airways (y)
|
Ik heb met KLM, Martinair, Transavia, Air Holland en een portugese luchtvaartmaatschappij gevlogen. De eerste drie waren wel oke, de laatste twee absoluut niet.
|
Ik heb één keer met Transavia gevlogen en dat beviel me prima. Lekker eten en aardig personeel. Ik kreeg een superstoervetgaaf vierkleurenpotlood en een transavia kleurboek en mijn broertje en ik mochten in de cockpit kijken. Ik was dan ook 10, maargoed. :)
|
Singapore Airlines, zeker weten. Zoals boven al gezegd, eigen tv-scherm, veel films om uit te kiezen, radio, spelletjes, tv-series enz.
Verder alleen met Easy Jet en Virgin Air gevlogen, allebei natuurlijk low budget dus weinig service, maar als ze op tijd vliegen vind ik het best. |
ik weet het niet, als je op een lange vlucht zit dan heb je alle comfort die je kunt krijgen, vlieg je van milaan naar amsterdam of weet ik veel krijg je krappe stoelen en amper wat te eten..
|
Ik heb nog nooit gevlogen dus ook geen favo luchtvaartmaatschappij
|
ik heb een keer met air antalia of zoiets gevlogen en dat was nog een wonder dat dat vliegtuig van de grond afkwam. Ook spraken ze er beroerd Engels dus dat was een ramp en was blij toen ik weer uitgestapt was.
Daarna met Dutchbird gevlogen en die was gewoonweg super! goede vliegtuigen en veel ruimte en lekker eten en een goede service. Toen met Transavia, goede maatschappij alleen jammer dat je het eten en drinken apart moest betalen. en afgelopen week met Martinair gevlogen en daar heel vriendelijk personeel en het eten was ook heerlijk! |
Ik had trouwens bij AlItalia en stewardess uit Noordwijk, ons buurdörpke :cool:
|
Ik heb een paar keer met Martinair gevlogen. Het beviel goed, aardig persoon en het eten ging ook wel.
|
Heb nu twee keer gevlogen, beide keren met Transavia naar Spanje (Barcelona en Palma). Niet veel beenruimte, behalve als je bij de vleugel zit of vooraan. Maar verder helemaal niks mis mee (y)
|
tot nu toe british airways, eigen tv scherm , veel films, veel kanalen (cartoon network, discovery channel etc etc)
|
Citaat:
|
Ik ben met Singapore Airlines naar New York gevlogen. Dat was wel zeer oke. Vooral het kleine tvscherm in de stoel voor je waar allemaal leuke films en spelletjes op zaten.
En ik moet natuurlijk Onur Air ook even vermelden, daar ik voor die maatschappij werk. :rolleyes: |
Citaat:
Misschien gewoon een verkeerd persoon. :p |
Ik heb gevlogen met Cyprus Airways en Dutchbird. De eerste beviel prima, Dutchbird ook totdat ze besloten dat je niets meer te eten krijgt tijdens de vlucht tenzij je betaald. Ze vragen 9 euro en ik heb gehoord dat de maaltijd niets voorsteld. Zelfs het drinken moet betaald worden, wat ik geen service vind. Het is een budgetmaatschappij, dus zelfs een bekertje thee of koffie krijg je niet. Wat ook irritant kan zijn is dat er volgens mij relatief veel mensen met kinderen reizen met Dutchbird, omdat ze zich profileren als kindvriendelijke luchtvaartmaatschappij, en tussen de krijsende kinderen zitten voor een uur of 5 is niet bevorderlijk voor mijn humeur.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb met KLM, Alitalia, Dutchbird en Virgin gevlogen en ik denk dat KLM het best beviel. Was wel prettig dat er Nederlands werd gesproken en alles was wel goed verzorgd. Alitalia heb ik ook niet zo'n problemen mee, alleen het Italiaans versta ik niet en het Engels wat ze daar spreken is ook niet om over naar huis te schrijven. Dutchbird..tja, wel redelijk niet zo bijzonder (overigens het enige vliegtuig waarbij de mensen na de landing begonnen te klappen (n) ) en Virgin is wat betreft beenruimte niet echt lekker maar goed.
|
Ohja, klappen bij landing.. zo idioot! Ik had dat nog nooit meegemaakt voor deze vakantie. Zegt 'n vriendin: "Ja, dat doen ze wel vaker." Ohja? Nog nooit gezien. Echt.. vaag.
|
In ieder geval niet Inter Airlines. Toen we 2 weken geleden naar Turkije gingen hadden we die maatschappij, wat een bitches zijn die stewardessen en we zaten zo opgepropt in dat vliegtuig :| (n)
|
Citaat:
|
Ik heb met Delta Airlines, KLM, Transavia, Martinair, China Airlines en Singapore Airlines gevlogen. Singapore is (y)(y)
China Airlines vond ik stinken naar viskruiden (n). |
Martinair is me goed bevallen. Ook Transavia vond ik wel goed hoor..geen problemen mee gehad. Ben alleen twee jaar geleden met Onur Air (Turkse maatschappij) naar Turkije gevolgen en dat is minder goed bevallen. Maar ja..ach slapen en je merkt er vrij weinig van ;)
SMMAK |
Heb alleen met Virgin en Tap (Portugal) gevlogen.
Beiden geen problemen mee gehad... Virgin had lekkere cola! :D We zaten in hetzelfde vliegtuig als mensen die bij Sabena een ticket hadden geboekt maar dan voor veel meer geld! Zelfde service en stoelen enz. maar dan een heel stuk goedkoper! |
El Al (y)
|
British Airways, heeft tenminste iedereen een eigen tv :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18. |