![]() |
Tweede Wereldoorlog
Weet iemand een leuk (lees: interessant) boek over de tweede wereldoorlog? Graag geschreven door een Nederlandse schrijv(st)er want dan ik het volgend jaar ook nog gebruiken voor een leesverslag Nederlands.
Alvast bedankt |
alleen kinderboeken....
gaat Grijs ook niet over de tweede wereldoorlog? Schijnt goed te zijn, maar ik heb het nog nooit gelezen Charlotte |
Het bittere kruid - Marga Minco
De val - Marga Minco De donkere kamer van Damokles - W.F. Hermans Hopelijk vergis ik me geen 'oorlog'. :o |
^ stom dat ik daar niet aan gedacht heb....
de val was best een goed boekje geloof ik. 2 of 3 jaar geleden heb ik het eens voor school gelezen. Charlotte |
ow, en dan ook:
Het behouden huis van W.F. Hermans was heel prettig om te lezen Charlotte raakte toen opeens geinteresseerd in die man |
Ga naar: http://huiswerk.scholieren.com/uittr...order=auteur_0
En kies bijvoorbeeld: Oorlog: WO II of één van de drie anderen oorlogthema's. :) |
Citaat:
|
Bedankt, maar bij ons op school mag je van elke schrijv(st)er maar één boek lezen :s , en van W.F. Hermans, J. Wolkers, T. De Vries en M. Minco heb ik al een boek gelezen.
|
Citaat:
Bv. De Tweeling, van Tessa de Loo. (Ik noem maar wat.) |
Vertel aan niemand wie je bent - weet helaas niet meer van wie...
Het bittere kruid - Marga Minco Het achterhuis - Anne Frank :D |
Tom Clancy heeft er vast.
Band of brothers is een boeken serie. Saving private Ryan ook. Zeg dat de schrijvers geamerikaniseerde Nederlanders zijn. Tom Clandijk ofzo (y) |
Citaat:
Citaat:
|
K. Norel - Vliegers in het vuur (schitterende triologie!)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09. |