Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   profielwerkstuk scheikunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=900558)

Ellen87 14-07-2004 18:14

profielwerkstuk scheikunde

Hoi,

Weet iemand misschien nog een onderwerp voor een profielwerkstuk voor scheikunde?
ik kan namelijk zelf geen onderwerp vinden en wil wel graag werkstuk voor scheikunde maken.

Alvast bedankt

*sunrise1986* 14-07-2004 18:25

dit hoort hier niet :nono:

Ik heb mijn profielwerkstuk voor scheikunde gedaan over waterstof, en dan met name gericht op auto's. Valt veel over uit te zoeken, en als je het zou moeten presenteren dan kan je er ook een hele leuke presentatie van maken *denkt aan waterstof in combinatie met een lucifer :D *. Veel proefjes bij te doen ook.

TheRedArrow 14-07-2004 19:14

Exacte vakken?

Ontoppic: ik heb geen verstand van scheikunde en weet ook geen onderwerp voor een profielwerkstuk.

Eva 14-07-2004 19:45

ik heb mijn profielwerkstuk over zeep gedaan met als hoofdvraag kunnen we zonder zeep? biologie was dan wel mijn hoofdvak maar de eigenschappen en werking van zeep vallen onder scheikunde. ik heb ook nog zelf zeep gemaakt

dus misschien is dit een idee

misschien ook handig als je erbij zet wat je tweede vak voor je pws is

swie 14-07-2004 20:02

wijn maken, chemie in voeding, waterzuivering...

Je kan ook moderne scheidingsmethodes en zo bespreken

citroen 14-07-2004 20:23

Citaat:

ikke-eva schreef op 14-07-2004 @ 20:45 :
ik heb mijn profielwerkstuk over zeep gedaan met als hoofdvraag kunnen we zonder zeep? biologie was dan wel mijn hoofdvak maar de eigenschappen en werking van zeep vallen onder scheikunde. ik heb ook nog zelf zeep gemaakt

dus misschien is dit een idee

misschien ook handig als je erbij zet wat je tweede vak voor je pws is

:D ik wil 't ook waarschijnlijk over zeep doen :)