Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   profielwerkstuk scheikunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=900558)

Ellen87 14-07-2004 18:14

profielwerkstuk scheikunde

Hoi,

Weet iemand misschien nog een onderwerp voor een profielwerkstuk voor scheikunde?
ik kan namelijk zelf geen onderwerp vinden en wil wel graag werkstuk voor scheikunde maken.

Alvast bedankt

*sunrise1986* 14-07-2004 18:25

dit hoort hier niet :nono:

Ik heb mijn profielwerkstuk voor scheikunde gedaan over waterstof, en dan met name gericht op auto's. Valt veel over uit te zoeken, en als je het zou moeten presenteren dan kan je er ook een hele leuke presentatie van maken *denkt aan waterstof in combinatie met een lucifer :D *. Veel proefjes bij te doen ook.

TheRedArrow 14-07-2004 19:14

Exacte vakken?

Ontoppic: ik heb geen verstand van scheikunde en weet ook geen onderwerp voor een profielwerkstuk.

Eva 14-07-2004 19:45

ik heb mijn profielwerkstuk over zeep gedaan met als hoofdvraag kunnen we zonder zeep? biologie was dan wel mijn hoofdvak maar de eigenschappen en werking van zeep vallen onder scheikunde. ik heb ook nog zelf zeep gemaakt

dus misschien is dit een idee

misschien ook handig als je erbij zet wat je tweede vak voor je pws is

swie 14-07-2004 20:02

wijn maken, chemie in voeding, waterzuivering...

Je kan ook moderne scheidingsmethodes en zo bespreken

citroen 14-07-2004 20:23

Citaat:

ikke-eva schreef op 14-07-2004 @ 20:45 :
ik heb mijn profielwerkstuk over zeep gedaan met als hoofdvraag kunnen we zonder zeep? biologie was dan wel mijn hoofdvak maar de eigenschappen en werking van zeep vallen onder scheikunde. ik heb ook nog zelf zeep gemaakt

dus misschien is dit een idee

misschien ook handig als je erbij zet wat je tweede vak voor je pws is

:D ik wil 't ook waarschijnlijk over zeep doen :)
of idd iets met water of voeding (als je 't voor sk wilt doen).

zoek bij google eens op profielwerkstuk. Dan kom je wel ergens op een website van een universiteit met allemaal mogelijke onderwerpen!

autodropje 14-07-2004 22:28

S&S --> Exacte vakken

Alicia Silverstone 14-07-2004 23:07

Over het evenwicht van hypochloriet met iets waarvan ik de naam niet meer weet in zwembadwater. En dan kijken welke van die 2 stoffen uit dat evenwicht nou eigenlijk de (beste) desinfecterende werking had. Daarvoor moesten we een aantal buffers maken, met verschillende pH, want dan veranderde het evenwicht en had je dus van 1 van beide stoffen meer.
Die buffers gingen we uittesten op petrischaaltjes met voedingsbodem en na een week ofzo tellen hoeveel bacterie-kolonies erop zaten. En zodoende de conclusie trekken. Was wel leuk. :)

Daantje_0705 15-07-2004 09:51

Bij ons op school was een veel gekozen onderwerp voor scheikunde het bepalen van het vitamine C gehalte uit sinaasappelsap (vers, uit pak, enz.). Misschien is dat wat? Verder leek het mij leuk om verschillende soorten pijnstillers te maken (dan kan je sk eventueel combineren met biologie).

IjSbLoKiE 15-07-2004 09:55

Is het niet vakantie? :D

Ellen87 15-07-2004 13:33

bedankt voor de reacties

er is geen tweede vak voor het profielwerkstuk zo ver ik weet hoeft bij ons op school maar 1 vak te worden gekozen

en ja ik weet dat het vakantie is maar ik moet toch een keer een onderwerp zoeken

Eva 20-07-2004 01:02

Citaat:

citroen schreef op 14-07-2004 @ 21:23 :
:D ik wil 't ook waarschijnlijk over zeep doen :)
of idd iets met water of voeding (als je 't voor sk wilt doen).

zoek bij google eens op profielwerkstuk. Dan kom je wel ergens op een website van een universiteit met allemaal mogelijke onderwerpen!

als je mijn pws wil "lenen" pm je maar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.