![]() |
Journalistiek
Ik zit nu op het vwo, en journalistiek lijkt me een leuke opleiding. Echter, wanneer ik het vwo haal wil liever gewoon wo gaan doen, en geen hbo. Vandaar dat mijn vraag is, via welke opleiding op universiteel niveau kan ik toch richting journalistiek gaan?
Heb je ideeen, of zelf ervaring, of iets, vertell |
iemand die ook met dit 'probleem' zit, gaat geloof ik media en cultuur aan de UVA doen.
|
Je kunt een master Journalistiek doen, deze wordt iig op de RUG, UvA en EUR aangeboden. De vooropleidingen hiervoor zijn resp. Communicatiewetenschap en Media en Cultuur.
|
Citaat:
|
In Groningen is er toch een universitaire studie Journalistiek?
En anders idd een master journalistiek. In Leiden hebben ze ook iets wat Praktijkstudies Letteren heet, wat inhoudt dat als je een letterenstudie doet, je in je minor bijv. journalistiek & nieuwe media kan volgen. Nouja, volop mogelijkheden dus. |
als je geschiedenis gaat studeren kan je vaak ook een journalistieke master doen.
|
Bij schrijvende journalistiek zou je ook kunnen kijken naar Nederlands. Ook ken ik journalisten die bijvoorbeeld Rechten gestudeerd hebben en daarna dus de journalistiek ingegaan zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |