Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [WIP] 3d-model: hovertank-dinges. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=900941)

Havock 15-07-2004 02:21

[WIP] 3d-model: hovertank-dinges.
 
ok, dit wordt dus een hovertank.
waarom?
omdat ik bij god niet zou weten hoe ik rupsbanden meot maken met truespace.
ALS dat al kan, wat ik ten sterkste betwijfel.

anyway, een soort futuristische zweef-tank.
nouja, de 2 straalmotoren (het is er 1 die je ziet, logisch, 2 dezelfde: 1 links, 1 rechts, logica hè!) die voor de "voorwaartse beweging" moeten zorgen.
ik ben inmiddels wat verder, maar ben te lui om nieuwe pic te uploaden, en lycos is weer aan het kutten.

dat kleine ding wat je aan de zijkant ziet is om de fictieve tank in een fictief scenario extra mobiliteit naar links en rechts te geven, en die kleppen die je ziet zijn ook beweegbaar.

http://members.lycos.nl/durandalarw/HT_engine.JPG

Unsterblich 15-07-2004 09:07

En het plaatje...?

Havock 15-07-2004 10:10

Citaat:

Unsterblich schreef op 15-07-2004 @ 09:07 :
En het plaatje...?
lycos weigerde, ff geëdit.

Ostard 15-07-2004 11:02

Ik zie dr nou echt geen fuck in .... vin et op mn lego doos lijken :s

TheRedArrow 15-07-2004 11:35

Citaat:

Ostard schreef op 15-07-2004 @ 11:02 :
Ik zie dr nou echt geen fuck in .... vin et op mn lego doos lijken :s
Ik snap d'r idd ook niet veel van

ConcordDawn 15-07-2004 11:43

hahahaha

hoe erg stoned was je?

Havock 15-07-2004 12:42

hey, hoe stel je ej anders een straalmotor voor, tis de tank nog niet, NU is de tank zichtbaar.
toen was het nog maar een simpel blokje, en ik heb jet niet zo op ronde vormen, blokkerig > rond.

Ostard 15-07-2004 13:17

maakt niet uit ..... zie dr geen fuck in :s

Chilli Dude 15-07-2004 14:09

haha ik snap hem hmmaar die kleppen zijn om mee te sturen neem ik aan?

dus waaaarom zitten er dan gaten in? zo gaat het effect van die kleppen beetje weg :D

TheRedArrow 15-07-2004 15:11

De lucht komt toch uit die gaten? Als je dan in het "roer" gaten maakt kan de lucht nog overal heen en onstaat er nog geen luchtstroming die zorgt dat je bijv. naar links of naar rechts kan. Maar ik zal de tekening wel verkeerd interpreteren :p

Chilli Dude 15-07-2004 16:08

Citaat:

TheRedArrow schreef op 15-07-2004 @ 15:11 :
De lucht komt toch uit die gaten? Als je dan in het "roer" gaten maakt kan de lucht nog overal heen en onstaat er nog geen luchtstroming die zorgt dat je bijv. naar links of naar rechts kan. Maar ik zal de tekening wel verkeerd interpreteren :p
dat zeg ik...

cut_off 15-07-2004 16:39

Citaat:

ConcordDawn schreef op 15-07-2004 @ 11:43 :
hahahaha

hoe erg stoned was je?

\

:D

Havock 15-07-2004 17:12

Citaat:

Chilli Dude schreef op 15-07-2004 @ 14:09 :
haha ik snap hem hmmaar die kleppen zijn om mee te sturen neem ik aan?

dus waaaarom zitten er dan gaten in? zo gaat het effect van die kleppen beetje weg :D

die gaten zitten erin om de kleppen niet te overbelasten, en het is meer voor omhoog/omlaag dan opzij, daar zit die kleine thruster voor, en onderaan het ding zitten ook wat (nauwelijks) zichtbare motoren.
laten we het erop houden dat deze dingen voor extra snelheid zijn :)

btw:
MAJOR Updeet:
http://members.lycos.nl/durandalarw/Hovertank.JPG

het kan bewegen!!!@1!@~~oneone
http://members.lycos.nl/durandalarw/hetkanidd.JPG

arP-socialist 15-07-2004 20:40

nog steeds een blokkendoos, maar waar zit die eerste foto dan in dit plaatje?

Havock 15-07-2004 21:26

Citaat:

arP schreef op 15-07-2004 @ 20:40 :
nog steeds een blokkendoos, maar waar zit die eerste foto dan in dit plaatje?
dat hoort zo, rond pantser is zwak.

aand e achetrkant, je ziet ze wel :P

Unsterblich 15-07-2004 21:26

Citaat:

arP schreef op 15-07-2004 @ 20:40 :
nog steeds een blokkendoos, maar waar zit die eerste foto dan in dit plaatje?
ZUCHT.

N00dles 15-07-2004 21:32

Die tweede lijkt er meer op. Bij die enkele straalmotor moest ik ook even kijken wat het nou voorstelde

Maareh, is het niet mogelijk om met vertices te slepen a la 3dmax en zo rupsbanden te maken?

Havock 15-07-2004 22:08

volgens mij niet, ik krijg, als het goed is, oevr neit al te lange tijd een betere truespace, wat ik nu heb is ERG basic.

en ik ga de romp re-modellen, zit wat foute geomotry, maar de turret kan er mee door, nietwaar? :P

Chilli Dude 16-07-2004 00:17

waar klamp je jezelf zo vast aan truespace?

volgens mij heb je met max dezelfde opties en meer?

Havock 16-07-2004 01:53

kost geld :p

en met TS 6.5 kan je hele leuke dingen doen.
maar duurt nog ff voor ik die binnen heb.

Chilli Dude 16-07-2004 09:25

Citaat:

Havock schreef op 16-07-2004 @ 01:53 :
kost geld :p

en met TS 6.5 kan je hele leuke dingen doen.
maar duurt nog ff voor ik die binnen heb.


het hoeft geen geld te kosten :p
haha met 3dmax kan ook heeeleee leuke dingen doen :)

Havock 16-07-2004 12:30

weet ik, maar TS6.5 is erg krachtg, en dan hoef ik niet over te stappen op een nieuw systeem :)
ik -denk- dat er nog wel eens iets serieuzer aan ga beginnen enzo.
anyway, t3h major updeet is coming!!1~!@@@

Havock 16-07-2004 13:58

vernieuwde tank:
http://members.lycos.nl/durandalarw/...ank2_front.JPG

http://members.lycos.nl/durandalarw/Hovertank2_Back.JPG

close up @ koepel.
http://members.lycos.nl/durandalarw/HT_detailshot.JPG

ConcordDawn 16-07-2004 14:17

Citaat:

Havock schreef op 15-07-2004 @ 17:12
het kan bewegen!
is dat omdat je hem kan laten hooveren of omdat je je camera om dat dingheen kan draaien?? :D

Havock 16-07-2004 14:50

Citaat:

ConcordDawn schreef op 16-07-2004 @ 14:17 :
is dat omdat je hem kan laten hooveren of omdat je je camera om dat dingheen kan draaien?? :D
nee, het is animeerbaar, dat bedoelde ik er mee.
je kan met de turret kloten enzo.

maarre, wat vinden jullie van de nieuwe romp, een stuk "beefed up", nietwaar? :p

arP-socialist 16-07-2004 19:04

Citaat:

Havock schreef op 15-07-2004 @ 21:26 :
dat hoort zo, rond pantser is zwak.

aand e achetrkant, je ziet ze wel :P

ach ja ik zie het, me bril vergeten zeker

ziet er wel een stuk beter uit dan Bv. je vorige

arP-socialist 16-07-2004 19:06

Citaat:

Havock schreef op 16-07-2004 @ 14:50 :
nee, het is animeerbaar, dat bedoelde ik er mee.
je kan met de turret kloten enzo.

maarre, wat vinden jullie van de nieuwe romp, een stuk "beefed up", nietwaar? :p

vele malen beter

Havock 16-07-2004 23:20

Citaat:

N00dles schreef op 15-07-2004 @ 21:32 :
Die tweede lijkt er meer op. Bij die enkele straalmotor moest ik ook even kijken wat het nou voorstelde

Maareh, is het niet mogelijk om met vertices te slepen a la 3dmax en zo rupsbanden te maken?

als je enig idee hebt van hoe je rupsbanden maakt zou ik dat graag willen horen (of een tutorial ofzo)

N00dles 17-07-2004 00:21

Citaat:

Havock schreef op 16-07-2004 @ 23:20 :
als je enig idee hebt van hoe je rupsbanden maakt zou ik dat graag willen horen (of een tutorial ofzo)
Ik heb totaal geen verstand van Truespace...wel van 3D Max.

Havock 17-07-2004 01:28

3dsmax krijg ik binnenkort misschien ook.

Chilli Dude 17-07-2004 17:44

in max kan je wel rupsbanden maken ;)

Havock 17-07-2004 18:00

Citaat:

Chilli Dude schreef op 17-07-2004 @ 17:44 :
in max kan je wel rupsbanden maken ;)
in TS6.6 ook, maar ik moest er ff achter komen hoe.

nieuw topic ivm verouderde topictitel :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.