![]() |
WC-rol
Dit hoort nergens thuis, mijn vraag, dus ook niet bij Onzin.
Hoe moet men een wc-rol plaatsen; het losse papiertje tegen de muur of naar je toe? (dit is een serieuse en interessante vraag, want wat als mannen en vrouwen het nou anders plaatsen?) |
Ik vind dat het losse papiertje van voor moet omdat je er dan makkelijker bij kan.
|
Losse papiertje voor idd, anders kun je t niet goed afscheuren.
|
Oja; mijn argumenten waarom het papiertje voor moet:
-je kan er makkelijker bij omdat je nu niet met je hand tegen te muur hoeft -het scheurt makkelijker -het kan niet gebeuren dat in 1 x veel papier eraf rolt als je er 1 ruk aan geeft |
Ik heb et losse papiertje liever achter... rolt makkelijker, want als er net een nieuwe rol opzit en het losse papier zit aan de voorkant dan en je wilt er wat vanaf rollen dan scheurt et te snel af waardoor er allemaal kleine stukjes papier afgaan... :s
|
..van de muur af.
maar met zo'n vraag sla je natuurlijk wel een plee figuur :D |
Ik vind ook voor :)
|
Ik denk daar nooit bij na, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.
|
Citaat:
|
Papiertje moet voor. Naast de genoemd argumenten voor voor vind ik t ook vervelend dat een groter stuk papier tegen de muur hangt (vraag met niet waarom :s)
Misschien had hij als hij niet ergens thuishoort op De kantine gemoeten? |
Voor, is handiger en staat netter. Ik heb de gewoonte ze overal goed te hangen wanneer het verkeerd hangt, fijn fijn :P :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk er trouwens niet erg over na als ik zo'n ding ophang. |
uh, whatefver, hoe ik ze in mijn hand heb komen ze erop.. soms voor, soms achter...
|
Argh!
Achter!! het papier mote achter en iedereen die het papier naar voren hangt zal weten dat ik geweest ben. Het papier moet echt achter! :mad: Ik moet toegeven dat ik al jaren last heb van dwanggedachten/dwangmatig gedrag en dit behoorlijk 'dwangerig' over komt :o |
Citaat:
|
Ik ga voor aan de voorkant
Dit topic hoort op De Kantine (tijdelijk Het Terras), voor alle posts die nergens anders horen |
Citaat:
|
Met het papier naar voren, natuurlijk. Waarom denk je dat alle wat betere closetrolhouders een metalen kap hebben met tandjes? Die zit daar om het papier af te scheuren en dat kan alleen als het papier naar voren zit. Mensen die het naar achteren doen, weten niet hoe het éigenlijk hoort. ;)
|
Citaat:
De betere closetrolhouder is die van Hewi, lekker simpel, mooi, en perfect (y) :D |
Achter. Vind ik. Dat scheurt handiger.
|
voor
de argumenten zijn al gegeven :D whehehe |
duidelijk voor
|
Voor, anders kun je het patroontje niet zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie in godsnaam zou de ding naar achteren doen :p Nouja, ik heb mijn weddenschap gewonnen!!! Bedankt! |
Citaat:
|
Hangt er vanaf.. ik vind dat het met het papiertje naar voor veel te makkelijk scheurt, dus meestal achter,
maar meestal sta ik er gewoon niet bij stil :) |
Dit onderwerp hoort duidelijk bij exacte vakken! Het losse eind van het WC papier moet achter, tegen de muur. Door het opstellen van de evenwichtsvergelijkingen voor krachten en momenten op de WC rol kun je uitrekenen dat de WC rol alleen maar kan draaien als je het losse eind van het papier achter doet.
http://www.katalinmedia.com/images/stf2tt2.gif |
Nog een argument waarom het voor moet: als je het aan de achterkant hangt dan hangt het papier tegen de muur aan en als je dan bent wezen douchen en de muur is vochtig dan heb je dus ook vochtig wc-papier. (mijn ervaring van vanmorgen).
|
Ik ben voor. (y)
|
Citaat:
Als het papiertje achter hangt, ga je steeds met je handen langs de muur, we wassen onze handen niet voor niks na het 'toiletbezoek' Het papiertje voor is dus hygienischer, de muur wordt zo niet vies. Ik hang rollen ook altijd 'goed' als ze 'verkeerd' hangen, maar daar ben ik dus niet de enige in :) |
OMG
dat jullie je hier serieus mee bezighouden :eek: Is het dan echt een kwestie van comfortabel leven???? :D ik hou me aanbevolen want dit topic werkt wel op mijn lachspieren :D (y) |
Haha, ik heb dit een paar jaar geleden op tv gezien bij Willem Wever, toen vroeg een meisje zich precies hetzelfde af....geloof dat daar ook uit kwam dat het papier van de muur af de bedoeling is...
|
Citaat:
|
Het maakt niets uit.
|
Ik dacht er nooit bij na, totdat mijn vriend erop wees ;)
|
Citaat:
Dan is er nog de print. Die staat aan de buitenkant: http://img45.exs.cx/img45/4557/Image-01.jpg |
Kijk, dat bedoel ik dus :rolleyes: :mad:
|
Voor natuurlijk. (Y)
|
Citaat:
|
Dus, ff zien, op een feestje wordt de WCrol zo'n 20 x omgewisseld, als iedereen hem maar steeds goed hangt!
|
Citaat:
:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |