![]() |
Gebruik jij je muis of je toetsenbord?
naar aanleiding van deze discussie op beleidszaken.
Gebruik jij je toetsenbord overal voor? of gebruik je vooral je muis en je toetsenbord voor het typwerk? of beide evenveel, hoe het maar uitkomt? Ik gebruik eigenlijk vooral m'n muis, behalve in Word, daar bijna alleen maar het toetsenbord. |
ik gebruik mn toetsenbord alleen om te typen
|
Beiden evenveel, alles met de muis vind ik niet echt practisch maar in een aantal gevallen is de muis weer fijner
|
Ik gebruik mn toetsenbord om te typen, en de muis voor bijna al het andere.
Alleen tab gebruik ik wel eens om te verspringen, maar dat is het wel zo'n beetje geloof ik.. |
Ik wil alleen mijn toetsenbord gebruiken... maar natuurlijk komt daar niets van terecht en zit ik meer dan de helft van de tijd met een handje op de muis.
|
Ik gebruik beide nooit, want ik behoor tot de elite.
|
Vrijwel altijd de muis.
|
ik gebruik mijn muis en toetsenbord door elkaar heen
|
Ik gebruik ze evenveel. De muis is natuurlijk het standaard aanwijzingsapparaat. Maar sommige handelingen die je met de muis kunt verrichten, doe ik met het toetsenbord - bijvoorbeeld op F2 drukken om een bestand te renamen, ipv. rechts klikken en kiezen voor 'Renamen'.
|
evenveel ja
|
Citaat:
|
Ik gebruik mijn toetsenbord om te typen en de rest doe ik met de muis.
|
Meestal doe ik alles met alt + tab, tab en shift+tab i.c.m. met de handige functie van Mozilla waarbij je iets in kunt typen en Mozilla direct een link zoekt met overeenkomstige tekst op de huidige pagina. Als de link is gevonden druk ik op enter. ;) Hierna typ ik dus: terras enter. :P
|
Citaat:
|
Dat is echt een longtermissue voor mij, ik heb het al door een extern bureau laten onderzoeken, het loopt nog. :rolleyes:
|
Ik doe alles met de muis, ook typen.
|
Citaat:
|
Meestal gebruik in mijn muis.
|
Ik gebruik mijn beeldscherm.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Beiden evenveel. Klik op beantwoorden, klik in het tekstvak, tekst typen met het toetsenbord, tab, enter...
|
Hmm, als ik hier berichtjes verstuur, doe ik dat met het toetsenbord. Maar verder gebruik ik vooral de muis om dingen aan te klikken. Dus toetsenbord voor typen, muis voor klikken/selecteren etc (hoewel... ik selecteer de laatste tijd toch wel vaak met de toetsen...).
Hmm :P |
Ik gebruik vanzelfsprekend mijn toetsenboard voor het typgedeelte :eek: Voor de rest laat ik behalve bij de 'formulieren' ook tab buiten schot. Voor al het andere gebruik ik mijn muis.
|
Vol ongeduld wacht ik tot er meer reacties komen, daar ik het verschrikkelijk interessant vind om te weten te komen wat jullie nou precies meer gebruiken.
|
Ik gebruik allebei ongeveer evenveel. De muis om alles aan te klikken en zo, het toetsenbord om te typen, regel te verspringen, sneltoetsen gebruiken, tab, etc
|
Allebei. Als ik aan het typen ben dan gebruik ik vooral het toetsenbord (dat is logisch maar ik bedoel ook voor de menu's), maar als ik aan het surfen ben dan gebruik ik de muis.
|
ben ik de enige die uitsluitnd het toetsenbord gebruikt
ok het is vrijwel alleen het toetsenbord m.i.t.t bij de muis staat dat er niet bij |
Citaat:
|
beide evenveel, maar bij msn druk ik echt niet op verzenden maar gewoon enter
|
Ik gebruik vrijwel altijd mijn muis. Ik heb een muis met een heel mooi scrollwieltje, dus daar heb ik mijn toetsenbord niet voor nodig :p
In Word maak ik wel veel gebruik van sneltoetsen, maar op internet gebruik ik eigenlijk voor vrijwel alles mijn muis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik ze ongeveer evenveel.
Wat een schat aan informatie kunnen 5 woorden toch bevatten. :) |
Sneltoetsen roeleren!
Ok foute wannabe-meeloper-breezah-turbotaal...ofzo. Maar ik gebruik ze niet. :) Ik gebruik muis en toetsenbord evenveel. |
Ik eet vaak bij de computer, dus ik doe het met de muis. Toetsenbord alleen als het nodig is.
|
Bij forummen gebruik ik beiden. Net als bij de meeste andere dingen.
|
Citaat:
|
Ik vraag me nu werkelijk af wat je met deze informatie gaat doen.
|
Kijken hoe cool iedereen is, als ik me niet vergis.
Ik heb net gelezen, in die andere topic waaraan in de eerste post van deze topic gerefereerd wordt, dat Jon vindt dat muizen voor mietjes zijn. :cool: |
ik vraag me af wat je bij anders... in moet vullen, met je hoofd ofzo?
|
Citaat:
|
Evenveel denk ik; toetsenbord voor het typwerk & de muis voor
de rest. |
Anders, namelijk: soms de muis, soms het toetsenbord. Maar niet per definitie 'even veel'.
|
Ongeveer evenveel: veel kan met het toetsenbord (typwerk, verspringen enz.), maar het meeste klikwerk enzo met de muis. Mja.
|
Probeer zo veel mogelijk met het toetsenbord. Sneltoetsen zijn ook erg handig. (y)
|
meer toetsenbord dan muis :)
|
Citaat:
ik was na dat topic gewoon benieuwd hoeveel mensen nu eigenlijk alleen hun toetsenbord gebruiken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |