![]() |
geluid via versterker
sinds kort heb ik mijn versterker aangesloten op mijn computer. Aan die versterker heb ik 3 boxen zitten waarvan 2 speakers en 1 subwoofer. Nou zit ik met het volgende probleem: de speakers kraken nogal erg omdat ze ook bass afspelen.
Wat kan ik hieraan doen om dat gekraak weg te krijgen? |
Zit je versterker aan de centrale antenne? Probeer het eens als je die losgehaald hebt. Door het potentiaalverschil tussen de mantel van de CAI-kabel en de aarde van jouw computer krijg je een vreselijk storende brom. Ik heb zelf bij Conrad een aardmantelfilter gekocht, ook omdat m'n tv er ook aan gekoppeld zit. Alles in één keer opgelost :)
|
Nee de versterker zit nergens aan vast alleen aan de computer.
|
Miss is een kabeltje niet goed, of los contact of zo!
|
Goeie ingang? Geen andere manier waarop contact met een andere aarde gemaakt wordt?
|
euj,
kraken ze ook wanneer je bijv een cd afspeel via een cd-speler of via windows media player... anders instellingen op je versterker, of je speakers zijn gewoon aan gort |
Citaat:
Hier hebben we nog steeds geen oplossing voor gevonden. |
De bedrading al goed gecontroleerd? ook op kwaliteit enzo
|
Citaat:
|
Watvoor geluidskaart heb je?
Heb dit eens gehad met een el-cheapo kaartje een paar jaar terug. Gewoon een fatsoenlijke kaart van Creative d'r in en nergens last van. |
Crossoverfrequency aanpassen op je versterker? -- Ik neem tenminste aan dat je een aparte subwooferuitgang hebt op je amp.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02. |