![]() |
Dordrecht
schepen varen
over het water van de rivieren merwede maas en noord met de gevels aan weerzijde in de havens met zijn muur en monumenten zie ik het aan want dit plaatsje dordrecht zal in mijn hart ...immer bestaan klein gedichtje over dordrecht |
Dordrecht is :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik zat meer op reacties op het gedicht met eventuele verbeteringen te wachten |
hmm...ik houd nooit zo van gedichten over steden enzo...
maargoed, t heeft op zich wel wat. structuur is in ieder geval erg goed.en je eind maakt t dan wel weer lieflijk :) vind "immer" er niet zo goed in passen, in vergelijking met de rest van je taalgebruik. |
Ik dacht dat je niet van nutteloos breken hield :D.
In dit geval vind ik het persoonlijk ook niet zo mooi, het is zo saai (over het breken gaat het hier, nergens anders over), er zit geen nadruk of nix. De tekst vind ik op zich ook niet zo, ach ik kan nooit echt fatsoenlijk uitleggen wat er aan scheelt. Het is zo statisch, zo nietszeggend. Het weglaten van hoofdletters en leestekens vind ik dan weer (y). Die 3 puntjes op de laatste regel storen me mateloos, als je een pauze erin wil gooien, zet ze op de vorige regel of laat er een regel tussen. De zin merwede maas en noord vind ik wel gigantisch mooi. Ik heb het idee dat als je de lidwoorden weg zou laten dat het veel meer zou vloeien. Ik ga het stiekem even proberen, al heb ik er een grondige hekel aan andermans gedichten te herschrijven, maar ik wil het zelf even zien. Sorry alvast. schepen varen over water van rivieren merwede maas en noord met gevels aan weerzijde in havens met muur en monumenten zie ik aan dit plaatsje dordrecht zal in mijn hart immer bestaan Arg... sorry dat ik het heb herschreven, ik wil je echt niet verbeteren of zo of doen alsof ik beter ben (dat idee geeft het hetschrijven van gedichten me altijd), maar voor mij klopt dit wel. Voor mij is dit vloeiender en dus mooier. |
Citaat:
schepen varen over water van rivieren merwede maas en noord met gevels aan weerzijden in de havens met zijn muren en monumenten zie ik het aan dit plaatsje dordrecht zal in mijn hart immer bestaan extra strofen :o drukke pleinen oude straten schuine gevels en zo meer maar ook modern dit verschil maakt het zo mooi deze stofen had ik eerder weggelaten omdat ik het niet lekker vond lopen, hoe dan ook jouw bijdrage was zeker nuttig |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30. |