![]() |
studiebenodigdheden voor de uni
Ik ga komend jaar studeren en nou ging ik aan het eind van het jaar altijd een dagje schoolspullen kopen met mijn vriendin. Dat dagje staat nu voor volgende week op de planning maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik nu nog allemaal nodig heb voor op de universiteit. Kan iemand me vertellen wat ik nodig heb?
|
Ik zou maar gewoon even wachten tot het introweekend van je studievereniging :)
Er vanuit gaande dat je die hebt natuurlijk :o |
Het enige wat ik gebruik zijn collegeblokken.. + standaard etui inhoud :)
Plus wat mapjes/snelhechters etc om belangrijke info/stencils enzo in te bewaren.. |
Pen voor het tentamen... :p
|
Een collegeblok is een must. Verder een klein agendaatje dat niet te veel ruimte in neemt en een pen. Plus je boeken natuurlijk, maar mijn ervaring is dat er vrijwel nooit één mee hoeft. :)
Don't worry, als je nog iets nodig hebt merk je het vanzelf. |
collegeblok = handig. agenda = handig. boeken, spreekt voor zig. No worries, de uni is lekker soepel
|
Citaat:
|
Citaat:
:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb het met precies 2 gered dit jaar :D
eerste half jaar uni, tweede half jaar hbo. :D |
Citaat:
Hele verhalen schrijven tijdens een college is voor kneuzen. Wij hadden ook van die figuren in het jaar zitten, die elk woord dat de prof zegt op willen schrijven. Dat hou je dus niet bij als hij gewoon een vlot verhaal vertelt. Je kunt veel beter een paar steekwoorden opschrijven als je iets hoort dat je onbekend voorkomt, voor de rest kun je beter het verhaal gewoon direct volgen. Daar heb je echt veel meer aan. Schrijven is voor nerds. ;) |
Citaat:
En dan maar een Nerd :P |
Zoveel schrijf ik tijdens de lessen niet eens en toch, toch heb ik die 3/4 blokken wel nodig. :p Maar goed, ik gebruik die dingen overal voor...dus ook met projecten, op stage, enz. en ik schrijf ook lang niet altijd voor- en achterkant vol, dus dat verklaard wel.
En natuurlijk ben ik ook gewoon een nerd, ik draag immers ook een bril. ;) |
Citaat:
Studiebenodigdheden voor de uni? Een goed stel hersens. :D |
Citaat:
:P |
Citaat:
Je moet inderdaad gewoon slim zijn. Een sukkel kan met enorm veel stampen misschien wel net een zesje halen, maar als je slim bent haal je zonder veel moeite een negen. :) |
Citaat:
Het beste dat je kunt doen - en oeh, ik begeef me hier op zeer glad ijs - is vooraf de opgegeven tekst lezen, zodat je tijdens college alleen hoeft te luisteren en af en toe een paar steekwoorden hoeft op te schrijven. Maar goed, da's vooraf, hè.... Citaat:
|
Citaat:
Maar ik weet niet wat de TS gaat doen, dus ja... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of sukkels die met samenvattingenboekjes werken voor een tentamen, hahaha :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn vrijwel altijd wel mensen die mensen met een diploma aannemen, de slimme mensen zijn toch een keer 'op'.:p En dan heb je toch profijt van die goede inzet en dergelijke.
|
Collegeblokken ja :)
Ik gebruik ze niet voor colleges (want dan komt altijd op blackboard te staan, en printen is toch wel een heel stuk makkelijker dan schrijven :p), maar om aantekeningen te maken bij artikelen die ik lees enzo :) Verder een agenda natuurlijk, en pennen en potloden etc, maar die heb je vast nog wel van vorig jaar. Ik gebruik ook veel van die grote ordners. Steeds als ik een blok gehad heb, doe ik dat allemaal bij elkaar in zo'n klapper :) En die klappers heb ik wel een stuk of 4 of 5 nodig per jaar.. En verder wat snelhechters of van die dunne vouwbare klappers met twee ringetjes (als je snapt wat ik bedoel, verkopen ze gewoon bij de hema ofzo) om al je schrijfsels en artikelen en weet ik het wat bij elkaar te houden :) |
met een balpen kom je al heel ver :)
|
Citaat:
|
Citaat:
ik vind ze echt heel handig (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb dit schooljaar naast al mijn schriften en mijn multomap al twee collegeblokken volgeschreven dus ik ga ervan uit dat ik er wel een aantal nodig heb.
|
Citaat:
Benodigheden voor het college volgen: en mok koffie. Al het andere leidt alleen maar af. |
tijdens het college heb je niks nodig, alleen een beetje zelfdiscipline om toch maar af en toe te luisteren..
Verder heb ik wat blaadjes, een pen en een rekenmachine nodig gehad (en nee, ik ben het woord agenda niet vergeten). |
geld, wat collegeblokken en een pen
|
Mijn lijstje:
Op 4............A4'tjes Op 3............Een multomap Op 2............Een pen en op 1........... Sultana's: een beetje vreemd, maar wel lekker. |
Wat écht belangrijk is? Natuurlijk je broodnodige proviand:p
Daarnaast is een collegeblok en pen ook wel handig. En zo af en toe een kaartspel (zoals bij een vak als nieuwe media is dit geen overbodige luxe):o. |
Citaat:
Ruitjespapier voor kamertje verhuren..... Blanco vel voor het voorspellen van voetbaluitslagen/het maken van opstellingen. Jaja, het komt bij saaie colleges voor..... |
Citaat:
|
Propjes schieten in de nek van de persoon drie rijen voor je. Voel je weer 15 (y)
|
Citaat:
En dan fijn wakker gemaakt worden door de hoogleraar(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga in Leuven studeren en ik weet niet of ze al die spelletjes daar zo zullen associeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je mag dan in België gaan studeren, kennis van het Nederlands is toch wel een vereiste denk ik ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |