![]() |
[B] BELANGRIJK [B] Outlook Express
euhm... ik heb een klein probleempje...
We zitte hier met twee accounts... en gisterenavond heeft de andere zijn mails nog kunnen lezen met outlook express. en als ik nu mijn wil lezen, krijg ik deze foutmelding. 1. Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'in.telenet.be', Server: 'in.telenet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E 2. Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'in.telenet.be', Server: 'out.telenet.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E Wie mij hierbij kan helpen, is echt heel fel bedankt!!!! Greetz... officertiger |
Volgens mij is het wel echt mail-in.telenet.be en mail-out.telenet.be (nou ja, Telenet heeft verschillende benamingen voor hun mailservers en nu kan je vaak nog kiezen of je .pandora.be gebruikt of .telenet.be)
Ook nog een tip voor je e-mail-adres: geef al je vrienden en kennissen je e-mail-adres met @telenet.be door in plaats van @pandora.be (binnen drie jaar wordt pandora.be helemaal afgeschaft, en beter vroeg beginnen met de overschakeling)... Offtopic: in titels kan je geen tags zetten, en zeker van die woorden als 'belangrijk' in een titel vind ik nogal schreeuwerig :nono: Edit: is in orde nu |
Volgens dit hier (wat overigens heel eenvoudig met Google zelf te vinden is) is het een probleem met de mailservers.
|
Ik heb gisteravond nochtans geen last gehad met de Telenet-servers, maar ik gebruik dus de bovenstaande adressen (die terug te vinden zijn op de helpdesksite van Telenet) [ik werk daarentegen niet met OE, omdat dat te veel risico's voor mij inhoudt, en gelijkaardige foutmeldingen heb ik nog niet gehad met ThunderBird]
|
Als ik dat soort dingen heb start ik de pc gewoon opnieuw op, dat helpt echt, soms :s
En misschien ligt het wel aan de servers van telenet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |