![]() |
8086 cpu
heeft iemand misschien nog een 8086 chip... die werkt
ik hoop nog een ding te vinden van de uit 1981 stammende cpu's te vinden |
Jij wil zeker geld verdienen door ze aan de NASA te verkopen ?
-Desecrator |
ssssssst.....
zeg nouw niet te hard |
wil iemand dat grapje uitleggen?
|
Citaat:
|
:rolleyes: heb die van mij gister weg gedaan...... *baal moment ;)*
-de postbode- |
Ik zal m'n computer-museum(lees stofbaal) eens uitpluizen of daar toevallig nog een tussen zit. :)
|
Ik heb nog wel een 8088 CPU liggen...maar die is weer iets trager. :(
|
Citaat:
|
hoe oud zijn die dingen precies??
|
Lol :D
Dit is trouwens nog moeilijker dan het lijkt, aangezien vrijwel alle XT's voor de thuismarkt geen 8086 maar een 8088 hadden, een iets versimpelde versie voor de thuismarkt. |
heb der nog eentje leggen, enkel uit 82 ipv. 81... mag ik 't mailadres van Nasa please?
|
Citaat:
|
Citaat:
dat moet dus spare.parts@nasa.gov zijn :p |
Citaat:
-Desecrator |
Ik heb nog wel een XT op zolder staan, maar die is uit +/- 1989...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Yep. De meeste Intel chips zijn oorspronkelijk in de 'zware' vorm verschenen, en daarna in een 'lichtere' voor de thuismarkt. Zo kwam de 8086 het eerst op de markt, en later de 8088, welke intern ook 16-bits was maar extern met 8 bits werkte. De 80286 heeft nooit een andere variant gehad. De 'originele' 80386 en 80486 waren ook de DX-versies, met intern en extern 32-bits datapaden. Ook hier kwamen later de 386SX en 486SX op de markt voor de instapmarkt. De Pentium heeft weer geen varianten gehad in deze zin. De Pentium-II in feite weer wel, met de Celeron.
|
Citaat:
:confused: veeeeeel info waar heb je da vandaan ??:confused: |
Citaat:
Bij de 486SX zat het verschil echter niet in de bus, maar in het ontbreken van de geintegreerde FPU. -Desecrator |
Citaat:
|
Is dit geen V&A?
|
Hm ineens was dit topic dicht, niet verplaatst en zonder naam erbij? Mag ik even weten wie dat was? ;)
Hij blijft verder gewoon open, ik zie geen reden tot sluiten. |
NASA koopt overigens geen enkele CPU's op maar alleen grote vooraden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |