![]() |
vraagje over geesten oproepen
Ik heb vaak genoeg gedacht ow ik wil eens geesten gaan oproepen, gewoon voor de grap. Uiteindelijk heb ik het nog nooit gedaan maar als ik hier zo verhalen lees van mensen die het wel hebben gedaan is dat misschien maar beter ook.
Maar wat ik me nu af vraag, zou het uitmaken of je in geesten gelooft of niet voordat je geesten gaat oproepen. Ik bedoen gaan ze je meer straffen als je niet in ze gelooft en ze toch oproept of maakt dat niet uit.. En is het risico echt zo groot een "slechte" geest op te roepen? k moet toegeven dat ik hier eigenlijk nooit kom op dit topic dus misschien heb ik dit op een verkeerde plek geplaatst ofzo en dan hoor ik het wel, maar ik vroeg me dit dus gewoon ff af |
1e vraag: nee
2e vraag: maakt niet uit, het feit dat je ze oproept geeft reden tot straf genoeg 3e vraag: vele malen groter dan dat je een goede te pakken krijgt. Gebruik ook de zoekfunctie eens op geesten oproepen/glaasje draaien etc, lees een aantal van die topics door, daar kan je al een heleboel info uithalen, dan kan je daarna misschien met wat specifiekere vragen komen in dit topic waar we over kunnen discussieren wat niet bij de standaard vragen hoort zoals de vragen die je nu gesteld hebt. |
Citaat:
je moet trouwens ook weten wat je doet. ik denk niet dat het uithaalt of je erin geloofd. en als ze aan je verschijnen ga je er waarschijnlijk vanzelf wel in geloven, dan moet je wel. en als je niet in ze gelooft, heb je mss ook kans dat het je niet lukt? weet ik veel. je moet maar zo denken: ze heeft er ook geen verstand van :) |
Als je er niet in gelooft dan zul je ze natuurlijk ook niet zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de grap geesten oproepen? Ik denk dat je je hele leven last kunt hebben van zo'n grap. Misschien ken je de legende van Pandora. In een heel ver verleden, toen er nog geen narigheid op de wereld bestond liet de Griekse oppergod de beeldschone Pandora op de zwarte doos passen, op voorwaarde dat ze er niet in zou kijken. Dat deed Pandora natuurlijk wel, en floep, alle narigheid van de wereld, want die zat in die doos opgesloten, vloog er uit. Met geen mogelijkheid er meer in te krijgen natuurlijk.
Zo moet je dat geesten oproepen ook een beetje zien. De boze geesten zitten veilig opgesloten in een zwarte doos. Met glaasje draaien open je die doos en bevrijd je die boze geesten. Zie ze dan nog maar eens van ze af te komen. Je kunt geluk hebben, maar ik ken mensen die het geprobeerd hebben en er ontieglijk veel narigheid van gehad hebben en er tot nu toe nog niet van af zijn. Ik ken één persoon die zegt dat de verschijnselen (hij zag enge mannen in zwarte pijen en voorwerpen werden verplaatst) na een aantal weken ophielden maar ik weet niet of dat waar is of dat hij mij niet ongerust wil maken. Dus voor je eigen (geestelijke) gezondheid: laat die doos toch dicht. Je weet niet waar je mee speelt. |
wat heb je nou eigenlijk aan geesten oproepen, je krijgt alleen blijvende angst!
of ga niet zeggen dat je het voor de kick doet... (n) |
Citaat:
Ik zou het maar heel makkelijk zeggen : NIET DOEN Een vriendin van mun gezinnetje vertelde dat iemand dat heeft gedaan en de geest ging niet meer weg, die geest was alcholist en toen werdt hij het ook ! DOE HET NIET, voor je eigen bestwil |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij is dat allemaal onzin, als je jezelf schrik zit aan te jagen begin je vanalles te zien dat er niet is. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik begrijp alleen niet waarom mensen 't willen...voor de "spanning"? val je levende mensen die je niet kent ook altijd lastig? :s
|
Citaat:
het enige wat mogelijk is om te bewijzen met experimenteren met het paranormale is of het waar is. ... een soort nee heb je ja kun je krijgen situatie maar dan anders ;) |
Volgens mij is het ook allemaal onzin hoor. Als je erin gelooft dan wil/ga je automatisch dingen zien en horen. Je moet eens met allemaal mensen glaasje draaien die er niet in geloven. Dan zie je waarschijnlijk ook geen geesten.
De mensen maken zich maar bang. ps: Ik hoorde ook dat er bij mij in de buurt ook geesten zijn in het bos. Nu ga ik met 10 mensen die er niet in geloven op vrijdag de 13e het bos in, ben benieuwd of ik het overleef :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoi Allemaal,
roep NOOIT maar dan ook NOOIT geesten op, het is levensgevaarlijk!!!! Je hoeft niet eens in geesten te geloven om glaasje te kunnen draaien, maar ik kan het je beter afraden... De gevolgen zijn heel groot, de kans dat je een goede geest hebt is heel klein, slechte geesten kunnen zich zelf voor doen als goede geesten... daarom heb je nooit zekerheid wie je voor je hebt.... :( Mensen die dan toch glaasje willen draaien, ook al raad ik het heel sterk af... pas wel op met wat je vraagt, vraag nooit toekomst dingen, want als je dan iets vraagt en er gaat iets gebeuren, leef je alleen naar dat moment toe.... Zelfs als je geprobeert hebt glaasje te draaien, maar het glas niet bewoog, kan er als nog een geest bij je komen en je lastig vallen en dat is niet grappig.... Ik het zelf is een keer gedaan met vriendinnen, omdat ik voordie tijd al geesten zag en waar kon nemen wou ik het proberen, waarschijnlijk heeft het invloed op me gehad, maar of het door het glaasje draaien komt is niet zeker het kan ook al van voor die tijd zijn, maar dat doet er niet toe.. Dus mensen GA NOOIT GLAASJE DRAAIEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :nono: :nono: Liefs een eenzaam meisje |
Citaat:
Het zit volgens mij echt tussen de oren hoor! Je kan vaak ook wel zeggen welke mensen ermee bezig zijn. Gothic's, mensen die eenzaam zijn, mensen die zoeken naar aandacht, mensen met een depressie.... |
ik heb een keer geprobeert glaasje te draaien
maarja we moesten ff wachten... en wachten en wachten er gebeurde helemaal nix |
Citaat:
Ik zeg niet dat ik het vrij normaal vind, als je het accepteert is het iets makkelijker te begrijpen... Trouwens er zijn genoeg verhalen te vinden op het internet zoek maar is via google..... of iets anders er staat genoeg..... verhalen positief en negatief.... Ik heb veel gelezen, ik ken zelf ook niet heel veel mensen die het hebben gedaan. maar van die gene waar ik het van weet is het meestal negatiever dan positief..... |
Geesten oproepen
Mijn moeder heeft mij gezegd dat ik het niet mocht doen...(Geesten oproepen) Omdat een klasgenootje van haar vroeger eraan is overleden...
Een groepje ging dus glaasje draaien... Vroeg dat meisje hoe oud ze zou worden: 16 (Ze was 16!) Toen ze naar huis fietste stond ze op de vangrail en kwam er een vrachtwagen aan en slingerde tegen haar aan: Op slag dood. Het is heel gevaarlijk om geesten op te roepen... Kim... |
Citaat:
|
Citaat:
Stelling: Glaasje draaien/geesten oproepen is onzin. Theorie: Men denkt geesten op te roepen maar in werkelijkheid bedient men het glaasje zelf. Experiment: Met electrodes meet ik de spieractiviteit. Met een camera toon ik aan dat de arm bewegingen corresponderen met de spieractiviteit. Met behulp van EEG en MRI breng ik de hersenactiviteit in beeld en laat ik zien dat voor de armbeweging de normale beslissingspaden genomen zijn. Mits zo'n experiment goed opgezet is zal ieder fatsoenlijk wetenschapper met kennis van zaken de theorie als waar aanvaarden. Er is dan dus bewezen dat glaasje draaien onzin is. |
Pfff, daar heb je het weer hoor. Al die hysterische mensen die andere mensen bedelen het niet te doen...
Als mensen niet zo goed waren in zichzelf bang maken dan hadden we deze topic dus niet. Trouwens, als mensen hier geesten oproepen hoe doen ze dat dan? Toch niet door dat ouija bord van die ene zakeman uit 1853 op tafel te leggen of wel? |
Als je geesten wilt oproepen, een week niet slapen.
Psychoses gegarandeerd. (Y) Of anders een LSD-trip. |
Je kunt gerust geesten proberen op te roepen hoor, het is gevaarloos.... tenzij je er zelf in gaat geloven. Je gaat jezelf dingen wijs maken etc, en als je labiel genoeg bent zul je eindigen in een psychiatrische inrichting.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tututu ps: Donderdag ga ik met 8 mensen het bos in, dan is het namelijk vrijdag de 13 om 00.00. Er daar ook geesten, k ben benieuwd of ik het overleef. Het zit gewoon tussen de oren hoor. Ik geloof er niet in dus ik ben heel benieuwd. |
Volgens mij zijn hier een aantal mensen het contact met de realiteit enigszins kwijt.
Dat je open staat voor het onbekende betekent niet dat je alles wat je leest of hoort maar meteen voor zoete koek moet slikken. Zeker niet omdat er niets is dat niet verklaard kan worden zonder er geesten bij te betrekken en er verder ook geen enkele aanwijzing is voor het bestaan van geesten. Sommigen zouden er goed aan doen zichzelf een iets kritischere houding aan te meten. |
Ik snap niet waarom dat glaasje draaien nooit uitgebreid wetenschappelijk onderzocht wordt.
Als iets een grote doorbraak kan zijn in de wetenschappelijke geschiedenis is het wel als hier veel informatie over bekend wordt. Dit kan toch het bewijs leveren dat er leven na de dood is, en dat is wat de mens altijd al gewild heeft. Bijvoorbeeld in de ruimtevaart worden miljarden gespendeerd maar hier wordt nooit , niet dat ik weet, enig geld aan gespendeerd om dit is echt helmaal uit te zoeken. Mensen willen overal vooruitgang in boeken maar als het hierom gaat lijken we wel tegen gehouden worden door iets ofzo. En wat ik ook niet snap is dat zo'n geest contact zoeken via een glas om zo boodschappen over te brengen. Als zo'n geest echt kwaad wilt dan kan die altijd wel rotzooi schoppen. |
Ik weet wel waarom er geen miljarden worden besteed aan onderzoek naar glaasje draaien. En ik denk dat de meeste mensen die reden zelf ook kunnen bedenken.
|
Ik heb ook niet gelijk over miljarden maar besteed er in ieder geval meer aandacht aan.
Want heb jij op tv ooit wel is een filmpje gezien dat je het glas ook echt zag draaien, is dat uberhaupt wel is op vidoe opgenomen vraag ik me af. |
|
Tja, ik zou ook niet willen dat er geld wordt uigetrokken voor onderzoek naar vliegende olifanten, ookal heb ik weleens een filmpje van dombo op tv gezien.
|
Citaat:
Ik sta er inderdaad open voor, maar dat is iets wat ik ook niet kan helpen... Ik geloof niet in vrijdag de 13e..... wel leuk dat je die dag gaat hahaha.... In ieder geval heel veel plezier |
Citaat:
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
hehe ik leef nog! ;) |
Citaat:
http://www.suskeenwiske-fameuzefancl...s/antigoon.jpg |
Pff, glaasje draaien, heb ik ook eens gedaan en er gebeurde helemaal niks, stom gedoe voor bijgelovige mensen. (n)
|
BLIJF HIERVAN UIT DE BUURT!!!! BLIJF WEG HIERVAN
Ik spreek uit echte ervaring. Je zal smeken dat de geest weer weggaat voor altijd, en dat zal niet gaan. Je zal alleen maar wanhopiger en wanhopiger worden en dan jezelf uiteindelijk van kant maken. Zo'n geest is tot alles in staat bijna! Er zijn veiligere dingen waarvan je een kick krijgt!! |
Citaat:
|
Citaat:
Met dat stuk glas en dat stuk hout van dat bord is niets aan de hand. Het is precies hetzelfde hout en glas als elk ander. Ik heb hier nu ook een glas op een houten tafel staan, die beweeg ik nu, is dat ook fout? Zo ja, sorry. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |