![]() |
Ontmoeten??
Ik heb heel lang geleden een jongen leren kennen via de chat. We msnen nu nog steeds, en het is ook altijd erg gezellig. Ik ''ken'' hem nu een jaar of 3... we sturen wel eens kaartjes, een enkele keer een sms... Maar we hebben elkaar nog nooit irl gezien. Hem lijkt dat wel leuk, maar ik trek er niet zo hard aan... Ik weet niet het heeft dan toch wel iets engs.
Nou woont hij ook ver weg van mij, lekker veilig ;). Dus het is goed zo. Nou ga ik met mijn vriend op fiets vakantie, en komen we waarschijnlijk langs het dorp waar hij woont... Hij wil dan dus graag dat ik hem ff bel, zodat we langs kunnen komen. Eigenlijk voel ik hier maar weinig voor, zeker als ik met mijn vriendje op vakantie ben... Mss is hij niet eens thuis dan hoor! Of toch doen??? |
Als jij er niets/weinig voor voelt, waarom zou je het dan doen?
|
Uhm ja, waarom zou je?
|
Als jij er geen zin in hebt, klaar...niet doen dan dus
|
ik zou het niet doen.
dat jij toevallig langs zijn dorp komt, tsja, maar als je het liever niet wilt moet je het echt niet doen hoor. ik zou kunnen begrijpen dat het voor je vriendje ook niet heel gezellig is om zo iemand te ontmoeten |
Nee, eigenlijk was ik er al uit dat ik het niet deed (iig niet deze vak.).
Maar ja hij kwam gister op MSN, en toen heb ik heel snel ff hoi gezegd, en ben ik maar weggegaan, voordat hij daar weer over zou beginnen. Opzich vind ik het namelijk ook wel lullig voor hem ofzo. Ik bedoel wel ''kennen'' elkaar al redelijk lang, hebben altijd iets op over te kletsen. Het is ook echt duidelijk dat het gewoon voor de "lol'' is, en hij er echt niks achter zoekt zeg maar... Maar ja, mss komt het er nog eens van, maar niet deze vakantie :) |
Heb je de behoefte om hem te zien (waar je vriend bij is)? Zoja; ga erlangs, anders doe je dat gewoon niet.
|
Als je niet wil, moet je het inderdaad niet doen. Maar het kan natuurlijk wel heel leuk zijn om hem eens in het echt te zien. Zelf vind ik altijd dat dat meer zegt dan MSN/SMS/brieven. En als je vriend er bij is, hoeft hij ook niet jaloers te worden als je ooit eens met hem zou afspreken zonder je vriend. Dan weet hij al wie het is enzo. Maar goed, niet doen als je niet wilt :).
|
Gewoon eerlijk zeggen. Je hebt er niets aan om de boot af te houden, of flauwe spelletjes te spelen zoals snel offline gaan zodat hij er niet over kan beginnen. Schraap dan je moed bij elkaar en zeg hem gewoon dat je liever nog niet wilt ontmoeten omdat je dat eng vindt en het wel prima vindt als MSN-contact.
|
Gewoon eerlijk zijn t.o.v. hem, dat je het nogal eng vindt, en er nu nog niet zo'n behoefte aan hebt, maar later mss wel :).
|
Citaat:
|
met je vriend: nee
als je vrijgezel bent: altijd doen Met je vriend kan het alleen maar conflict opleveren (wat wel weer goed kan zijn voor je relatie, want conflicten moet je oplossen, right?) Als je vrijgezel bent zul je je later altijd voor je kop slaan, dat je niet het lef had om aan te bellen. |
Een keer afspreken kan niet zoveel kwaad lijkt mij, zolang je de verwachtingen maar goed bespreekt. Voorbeeld: geef aan dat je een vriend hebt.
Overigens zou ik niet met je vriend gaan, dat komt nogal intimiderend over lijkt mij. |
Citaat:
Mss spreken we nog wel eens af ;) :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
idd. Als jij hem niet wilt ontmoeten dan moet je dat gewoon eerlijk zeggen. Door hem te blijven ontlopen maak je misschien de vriendschap kapot.
Ik kan me ook voorstellen dat hij jou wel wil ontmoeten. En die vakantie is een mooie kans. Ik zou zeggen dat het zonde is als je het niet doet. Maar goed, je moet het écht zelf weten. En als jij het écht niet wilt dan toch niet ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou het niet doen als je een vriend hebt. En als je met hem op vakantie bent.
Aan de andere kant kun je je vriend misschien meenemen naar die chatvriend, wel lekker veilig ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47. |