![]() |
Het spook in mijn hoofd.
Het is weer avond
nummer zoveel zonder jou. De wereld trekt van kleurrijk naar de schemer, in het grauw ik merkte niks ik zat hier maar te dromen. De lijnen van je lichaam en de smaken van je huid de hoekjes in je elleboog De kussen die je plakte en de dingen die je loog. Het spookt maar in mijn hoofd en de slaap wil maar niet komen. En morgen is er vast wel weer een dag mensen die vertellen van hun huilen dat verloren ging in lach hun passie en hun tedere momenten hun winter en opeens was het weer lente Het kan me niet verdommen, lief ik kijk maar langs ze heen en knik eens ja En als ik dan vermoeid naar buiten ga voel ik de straten niet en regen proef ik nauwelijks De trekken rond mijn mond hebben iets ouwelijks Ik mis je maar ik wil het liever niet. Ik heb liever vergeten dan verdriet. |
Het leest heerlijk, die rijm die ongeveer halverwege er in wordt gegooid vind ik leuk en vlot!(de 1e strofe ook! (y) ), behalve; " De trekken rond mijn mond hebben iets ouwelijks", dat maakt net naar mijn idee net iets té.(haast op de rap-toer). Het slot loop ietswat minder. Duidelijk inhoudelijk geschreven gedicht. Ik vind het leuk!.
|
Ouwelijks heb ik helemaal geen moeite mee, ritme aan het eind ook niet. Knap dat je me weet te boeien ondanks de opsommingen. Een mooi gedicht, niet ingewikkeld, maar heel fijn om te lezen. Tja, ik kan hier weinig over zeggen, het raakt me. Ik had een beetje een: "ja, zo is het" gevoel achteraf, dat is positief. Maar naast dat het me inhoudelijk aanspreekt vind ik het ook goed gevoelig verwoord, waardoor het ondanks het simpele taalgebruik een alles behalve oppervlakkig gedicht wordt. Goed gedaan (y) .
|
mooi, reden wat lovetear zei.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24. |