![]() |
pijnlijke bobbels in mijn lies
Ik lag gisteravond in bed en toen voelde ik aan de rechterkant in mijn lies ineens een soort bobbel, zeg maar op de plaats van het randje van je ondergoed. Nu stond ik vanmorgen onder de douche en nu heb ik het aan de linkerkant ook. Ik dacht dat het waarschijnlijk een opgezette lymfeklier zou zijn omdat dat niet zo raar is op die plek maar aan twee kanten tegelijk vind ik wel een beetje raar. Het doet ook pijn als ik erop druk of als ik mijn adem inhoud en dan blaas zeg maar. Weet iemand wat het kan zijn en vooral hoe het over gaat?
|
het kan inderdaad een lymfeklier zijn, ik heb het ook ooit een keer gehad, wel maar aan 1kant. De dokter bevestigde het ook. 1 dag later en ik had naar het ziekenhuis gemoeten wegens bloedvergiftiging. Heb je misschien ergens een wondje op je been gehad? (zo ben ik er aangekomen nl.)
|
Ik heb geen wondje op mijn been gehad naar ik weet maar wel blauwe plekken. Verder heb ik een poosje terug mijn schaamhaar geschoren en dat jeukt zo dat het best kan dat ik door het krabben daar een wondje heb gemaakt. Ook had ik een poosje terug een soort van abcesje op ongeveer dezelfde plaats als waar ik nu die bobbel heb.
|
Het is heel normaal hoor, dat je daar een bobbeltje hebt zitten aan beide kanten, dat zijn gewoon je lymfeklieren.
Geen zorgen over maken, tenzij ze ineens heel groot worden. En het is ook normaal dat het pijn doet als je er op drukt hoor. (een beetje pijn dan, geen verschrikkelijke pijn). |
Ze zijn nu iig wel groter dan normaal want normaal valt het me nooit zo op. Ik heb even in mijn bioboek gekeken en daar staat dat je lichaam dan gewoon aan het vechten is tegen ziekteverwekkers. Is het dan eigenlijk een goed teken?
|
hmm dat heb ik ook wel eens, je ziet er niet veel van, tis een beetje rood. En als je er op drukt is het net of er een kleine knikker onderzit ofzo :| ook wel enigszins pijnlijk.
Maar dat is dus gewoon een onschuldige lymfeklier? |
Citaat:
|
Lymfeklier, weet het bijna zeker.. mss even voor de zekerheid langs de huisarts..
|
Het klinkt tegenstrijdig, maar pijnlijke lymfeklieren zijn juist meestal ontschuldig (in tegenstelling tot niet-pijnlijke opgezwollen klieren). Daarmee bedoel ik, dat er misschien een klein ontstekingsproces in je lichaam gaande is, of iets dergelijks, en dat je lichaam er inderdaad tegen vecht.
Als dat inderdaad zo is, zou ik het even aankijken. Zeker als je verder geen klachten hebt :) Die blauwe plekken, heb je die alleen op je benen? Zijn het er meer dan anders? En kun je je herinneren dat je je inderdaad hebt gestoten (dat het dus 'logisch' is, dat er blauwe plekken zitten), of niet? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |