![]() |
rechtzaak
ik weet dat het hier niet helemaal hoort, maar heeft iemand een idee hoe het gaat in een amerikaanse rechtzaak als
persoon 1 verdachte .. door wie word die verdedigt..? persoon 2 aanklager.. wie klaagt hem aan? in het geval dat persoon 1 een m an is die zijn vrouw (waarschijnlijk dus) heeft vermoord .. wie klaagt persoon 1 dan aan.. oftewel wie is persoon 2 weet iemand dit ik ben echt desperate!!:( ? |
Persoon 2 is het OM (openbaar ministerie). Volgens mij wordt het uitgevoerd door de officier van justitie.
Persoon 1 (de beschuldigde) wordt verdedigt door een advocaat. |
rechtszaak
|
Het openbaar ministerie (OM) klaagt hem aan, soms gebeurt dit dan door een openbare aanklager. De verdachte wordt verdedigd door een advocaten. Als je geen geld hebt voor een advocaat krijg je een Pro Deo advocaat aangewezen, deze zijn echter vaak minder goed dan andere advocaten.
|
Kijk eens goed naar afleveringen van 'The Practise' dat is een Amerikaanse serie over een advocatenkantoor maar hij is jammergenoeg nu niet meer op tv.
|
'Aanklager'
Huil. Snik. :( |
Citaat:
|
Citaat:
iig, je hebt het over een verdachte dus kennelijk is t strafrecht en de verdachte wordt natuurlijk door een advocaat verdedigd (hallo, wie anders) en de aanklager is het vol van de VS zelf en in naam van de VS staat er een officier van justitie, net als hier btw ook al geloof ik niet dat ze hier altijd zeggen dat de officier handelt in naam van het volk |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |