![]() |
Bassen! Yeah! Bassen!
Ik ben afgelopen twee weken weze bassshopen. Ik heb op wat dingen gespeeld.
Een -Fender Jazz Bass USA (die had geen mooi geluid :| ) -Musicman Sub (die ook al niet :| ) -1 of andere 5 snarige Ibanez (verschrikkelijk!) -Een 2e hands Yamaha van toch nog 799 Oiro (speelde heerlijk, had zo'n dunne snaren en klonk op 1 stand goed op de andere standen niet) -Een 2e handse met Bartoli(??) elementen. (extreem kut) En een 2e hands 5 snarige ..??(iets met Bass in de naam). En hij was geniaal! Oke, niet helemaal, maar 3 van de 5 snaren wel. Die speelde geniaal! Klonk geniaal! Ik was verliefd! Naja, op de A,D,G snaren dan. De E was vij gaar en de B was de meest gare snaar die ik ooit gevoelt heb. Nu ben ik dus vergeten hoe ie hete. Dus ik zoek een naam van een bass met erin "Bass". Iemand een idee hoe die hete? 't Zijn vrij prijzige bassen denk ik wat 't ws een 2e handsje voor 650 Oiro dacht ik. Nu kan ik wel terug gaan naar de winkel, maar 5 uur treinreizen zonder geldige OV is niet je van het. Ik wil namelijk meer van dat merk bassen testen aangezien ik 't echt geniaal vond. (y) |
Verder is deze Topic natuurlijk een excuus om te lullen over bassen.
|
Ik hou van basgitaren uitproberen.
Ik had een mustang bass uitgeprobeerd van 1500 pleuro. En die speelde kut :S En de Fender P. Bass speelde ook niet geweldig. Toen heb ik uiteindelijk voor de Ibanez ATK 400 gekozen, omdat die zooooo geweldig speelde. Ik was meteen verliefd :) |
Bass Collection?
|
ik ben verliefd op mijn Fender Stu Hamm series 1 uit '89 (uit de customshop zelfs :))
http://www.xs4all.nl/~janmoedt/fender.jpg Oh ja...en Bass Collection was ook het eerste wat bij mij opkwam |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar jij was toch zo'n fan van Ibanez? |
ik heb nog even gezocht trouwens..de merken die ik heb gevonden :
Bassline F-bass , maar als je die voor 650 kan kopen..Direct doen! :p Rockbass by warwick Bass Collection Das wat ik zo snel kon vinden. In mijn ogen zou het best Rockbass kunnen zijn, maar een betere beschrijving was misschien handig geweest. |
Citaat:
Nee doe mij tegenwoordig maar een goeie Warwick, maargoed das nog ff sparen en zoeken voor mij. |
Ik zit eraan te denken het komende halfjaar een bastop te kopen.
|
Citaat:
Maar warwick is ook echt wel beter :) Citaat:
|
ik heb een G&L L-2000 en een fretloze fender precision uit 1979. over een tijdje wil ik er nog een spector bij kopen. die bassen spelen wel zo gruwelijk fijn (Y)
|
En nogsteeds kan je er geen flikker van.
Ik ook niet. (y) -edit: fout in nederlandsche taal - |
G&L's rulen de pan uit....ik vind nog steeds die ASAT thinline uitvoering erg mooi...geen idee of het goed klinkt, maar als onze Leo eraan gewerkt heeft zal het wel goed zijn
|
Citaat:
|
ik ben er geweest met mn moat Fuhgawz en het is een vette winkel. Niet groot, maar wel vet.
|
Citaat:
|
|
mijn ene bas: http://www.cort.com/basses/artisan/c5p.jpg
...enig verschil is t kleurtje en dat ik op het moment er weer es geen E snaar op heb liggen... :o |
Citaat:
(heb ik ook gedaan, wou eerst een hartke top+cab kopen....heb nu een 2x10, 200 watt combootje die het perfect doet bij optredens..geen Hartke trouwens :p) |
Citaat:
|
Bass Collection, ja dat zal 't wel zijn. Dank!
Citaat:
|
Citaat:
|
|
wow
deze trouwens ook en k denk eraan een akoesische bas te kope (goedkope :| ) gewoon om thuis me wat mee te amusere iemand tips of ervaringe? thnx |
Citaat:
Ik ga er ook gewoon 1 kopen bij mijn plaatselijke muziekwinkel. Daar hadden ze er 1 voor rond de 250 euro en die speelde erg lekker. Kan ik tenminste mijn basgitaar mee op vakantie nemen (y) |
Citaat:
|
ik heb me hier toch ff een geweldig idee.
bel die winkel waar je die bass hebt geprobeerd en vraag wat voor 1 het was.. goed idee of niet? |
ik heb ook een bas...
een mooie harde hardcore bas dat zijn de beste bassen ter wereld BOOM!! BOOM!! BOOM!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |