Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   dazen / bijen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=903492)

elledc 18-07-2004 12:06

dazen / bijen

Ik voelde deze nacht toen ik naar m'n auto stapte een hevige stek op mijn schouder, alsof er een naald werd geduwd in mijn huid. Op het moment dat ik het voelde, duwde ik het beest weg maar ik heb niets meer gezien (want was donker) en niets gevoeld.
Enkele minuten later zag ik in de auto een gezwel daar waar ik werd gestekt, en rondom gloeide het en stekte tot in mijn nek. Ik dacht dat het niet zo erg was en dat het zou over gaan, maar deze ochtend schrok ik ervan dat het nu een hevig gezwel is, het staat helemaal dik.
Wat kan ik doen, iemand ervaring?
Naar de dokter ga ik niet, dat is mijn pa maar hij is op verlof.

Daevrem 18-07-2004 12:15

Allergische reatie? Naar de dokter?

Daantje_0705 18-07-2004 12:17

Koelen en eventueel insmeren met azijn of een middel speciaal voor insectenbeten lijkt me het beste. Misschien dat de zwelling dan afneemt. Eventueel kan je hooikoorts of allergiepilletjes slikken tegen een allergische reactie.

Leonoor 18-07-2004 12:57

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 18-07-2004 @ 13:17 :
Koelen en eventueel insmeren met azijn of een middel speciaal voor insectenbeten lijkt me het beste. Misschien dat de zwelling dan afneemt. Eventueel kan je hooikoorts of allergiepilletjes slikken tegen een allergische reactie.
Idd. En die hooikoorts pilletjes zou ik iig proberen (iets met antihistamine). En als het niet afneemt, dan toch even langs een (andere) dokter, er zijn altijd waarnemende artsen (voor zo ver ik weet dan ;)).

autodropje 18-07-2004 21:31

Ik zou toch maar naar een dokter gaan als ik jou was, voor het geval je echt allergisch bent voor die dieren.

Ik ken iemand die allergisch is voor wespen, de eerste keer dat hij gestoken werd werd ook alleen zn arm maar dik. De tweede keer draaide hij helemaal door en werd hij pas weer normaal toen ie in het ziekenhuis pijnstillers enzo had gekregen.

elledc 19-07-2004 12:35

Gelukkig was het nog niet zo erg, mijn pa is dokter dus gaf ie me een speciaal zalfje tegen insectenbeten en dan is het plots zeer snel beginnen ontzwellen. Het rare is wel dat ik gisteren nog de hele dag net een naald voelde in mijn huid, alsof die daas haar stekel had laten hangen, was waarschijnlijk wel zo.
Bedankt iig :)

ABgirl 07-08-2004 19:58

Ik post het maar in dit topic omdat het er toch mee te maken heeft. Maar zijn er manieren waarop je dazen uit je buurt kan houden? Ik moet namelijk vaak buiten werken en het werkt niet echt lekker als je constant op je hoede moet zijn om niet gestoken te worden door die dazen.
Iemand tips?

Qimm 08-08-2004 13:16

Citaat:

ABgirl schreef op 07-08-2004 @ 19:58 :
Ik post het maar in dit topic omdat het er toch mee te maken heeft. Maar zijn er manieren waarop je dazen uit je buurt kan houden? Ik moet namelijk vaak buiten werken en het werkt niet echt lekker als je constant op je hoede moet zijn om niet gestoken te worden door die dazen.
Iemand tips?

Tja, als ik ga paardrijden en ze op afstand wil houden spuit ik altijd een mengsel can azijn en antie muggenspray (trekpleister) op. Tot nu toe het best werkende wat ik gebruikt heb.

Fade of Light 08-08-2004 13:25

Citaat:

Qimm schreef op 08-08-2004 @ 14:16 :
Tja, als ik ga paardrijden en ze op afstand wil houden spuit ik altijd een mengsel can azijn en antie muggenspray (trekpleister) op. Tot nu toe het best werkende wat ik gebruikt heb.
Dan komt er geen enkel levend wezen meer in de buurt... brr dat jij en het paard dat uit houden :s

vixen 08-08-2004 13:49

Citaat:

Qimm schreef op 08-08-2004 @ 14:16 :
Ja, dat werkt heel goed (y)

Qimm 08-08-2004 17:09

Citaat:

Fade of Light schreef op 08-08-2004 @ 13:25 :
Dan komt er geen enkel levend wezen meer in de buurt... brr dat jij en het paard dat uit houden :s
ik stink liever dan dat ik onder de steekvliegen zit

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.