![]() |
ouders op vakantie, wat moet ik eten..
ik hou wel van koken enzo, maar nu zijn m'n ouders op vakantie en ik vind 't echt moeilijk om te verzinnen wat ik moet eten
aan vlees heb ik nog kipfilet en gekruide speklapjes ook nog 2 vega cheeseburgers en frituur gedoe, maar ik heb geen zin om elke keer te gaan frituren ofzo... heb ook nog 2 pizza bodems, die je zelf kan beleggen verder heb ik nog olijven blikjes groente mais pasta rijst tomaten puree kaas en nog de nodige sauzen en kruiden enzo wat iedereen wel heeft. vandaag is 't dus zondag dus ik kan niet naar de winkel om wat te gaan halen... |
wat voor groen heb je zoal?
|
Rijst met saus en kip lijkt me zeer redelijk. Daarbij wat groente.
|
Citaat:
en een blikje kidney bonen maar nu ben ik van plan een maaltijd soep te maken (beetje goed gevuld) heb dus de kipfilet en boullion blokjes, maar ik hou wel van lekker veel er in gooien... maar wat :confused: hebben helaas geen soepgroenten meer |
Citaat:
|
oeh en nog 2 paprika's
|
Pizzabodem beleggen met tomatenpuree, kaas, mais, paprika en olijven. Oid.
Gewoon aardappels (als je die hebt) of rijst, met groente en vlees kan natuurlijk ook altijd. |
Citaat:
(en ja, ik ben ook echt een keukenprinsesje ;) ) Vanavond eet ik groente (worteltjes, erwtjes, ui, tijm en peterselie) met rijst (gewoon 'naakt') en gebakken stukjes kipfilet (lekker gekruid). Niets mis mee :) |
Citaat:
:) jah klinkt wel lekker :) maar ik denk dat ik toch voor de soep ga ;) ben echt een soep mens, maar ik heb zo weinig spul om erin te gooien... |
je moet gewoon goede tomatensoep maken
men neme 50 gram boter 60 gram bloem uitje (niet perse noodzakelijk maar als je het heb is het wel lekker) spek (zie uitje) tomaten puree boullion blokjes en water - boter smelten - ui en spek bakken (evt.) - volle eetlepel tom. puree erbij en laten ontzuren - bloem erbij (de boter en bloem samen is een roux(spreek uit:roe) dit bind soepen en sauzen) - roux laten garen - klein beetje water op de roux en glad roeren - en nu beetje bij beetje water erbij tot de gewenste dikte - dan boullion blokjes toevegen tot de gewenste smaak soep |
Maak dan morgen soep, dan kan je ingrediëntjes halen enzo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je in je eentje bent hoef je trouwen geen 50 boter 60 bloem aan te houden want das goe voor 1,5 liter soep ongeveer
|
Citaat:
oow okaj, ik heb ook nog wat broccoli zal dat erbij smaken? |
Citaat:
|
Citaat:
Dan zou ik de broccoli gewoon bewaren voor een andere keer. |
Zit nu met hetzelfde. Heb wat kant-en-klaar dingen en ik ga nog een paar keer bij familie eten. Echte "grote" gerechten of avondeten kan ik (nog, want ik ga het leren komende maand) niet maken, maar ik red het wel. :)(y)
|
makkelijk eten, wat snel klaar te maken is zodat je in deze hitte niet uren in de keuken hoeft te staan...
|
Citaat:
|
Ga koken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |